1
Vraag
2
Reacties
Albert-Jan

Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Downloadsnelheid te laag voor abonnement

heb net een speeltent gedaan, waarbij de uploadsnelheid hoger was dan de downloadsnelheid 50Mb versus 44Mb. Volgens mijn abonnement zou de downloadsnelheid 700 Mb moeten zijn. Wat is het probleem?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Albert-Jan
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt, Bert! Ik kan de down- en upstreamwaardes niet vinden. Echter, na optimalisatie in de Smart WIFI App werkt het een heel stuk beter. Inmiddels 411-485 Mb ipv een tiende daarvan. Gek want ik heb de boel eerder inclusief booster geïnstalleerd.

Bekijk in context

14 Reacties 14
Jaapje

Level 6
  • 116Posts
  • 3Oplossingen
  • 58Likes

Hoe is je apparaat aangesloten? WiFi of bedraad?

Zijn er ondertussen nog andere apparaten aan het downloaden? (wanneer je full blown aan het downloaden bent en ondertussen een speedtest doet dan is je resultaat niet betrouwbaar).

Speedtest via speedtest.net of een ander?

Albert-Jan
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

IPad via WIFI. Ik was niets aan het downloaden en een NDVR-opname is in de Cloud. Dus, dat is ook geen download.

Jaapje

Level 6
  • 116Posts
  • 3Oplossingen
  • 58Likes

cloud = internet = download/upload. Ook als er mensen netflix oid kijken of youtube dan snoept dat bandbreedte. Ik heb hier een 350 verbinding maar haal op dit moment 70 met 5 mensen die online tv aan het kijken zijn.

op welke manier heb je de downloadtest gedaan? Ben je wel met een 5GHZ wifi verbonden en is het signaal goed?

puppie

Level 17
  • 2637Posts
  • 66Oplossingen
  • 1064Likes

test eens met een kabel rechtstreeks op jouw modem 
Welke snelheden haal je dan....wifi is altijd minder dan vast aangesloten.

gebruik je alleen het modem van ziggo of zitten er nog boosters of versterkers tussen voor het signaal.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Albert-Jan
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt, Bert! Ik kan de down- en upstreamwaardes niet vinden. Echter, na optimalisatie in de Smart WIFI App werkt het een heel stuk beter. Inmiddels 411-485 Mb ipv een tiende daarvan. Gek want ik heb de boel eerder inclusief booster geïnstalleerd.

puppie

Level 17
  • 2637Posts
  • 66Oplossingen
  • 1064Likes

@Albert-Jan de link van @Bert  aanklikken (oranje) dan vind jij de uitleg.

En een foto maken en plaatsen is toch niet zo moeilijk.

wij zijn ook maar klanten van ziggo die jou willen helpen en dan graag zien hoe iets is aangesloten en welke waarden er in het modem staan.
Daar halen de getallen freaks heel veel uit waar dan een moderator weer iets mee kan.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@puppie Ik denkt dat ik @Albert-Jan wel begrijp, de gebruiksaanwijzing van de link blijkt gewijzigd te zijn als je daar op de linken klikt en is het niet meer te volgen en je komt in ieder geval niet bij de downstream en upstream meer uit.

Die link is niet meer te gebruiken.

Ik zal hem ook niet meer plaatsen.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

die link geef gewoon de goede uitleg hoor zelfs het nieuwe zwarte modem staat erbij

almodovaris

Level 11
  • 836Posts
  • 30Oplossingen
  • 40Likes

Draadloos, met een Chromebook van 133 Euro: https://ziggobeta.speedtestcustom.com/result/327a29d0-7f0e-11ed-add7-71c63a245ef7

 

Let op! Ik gebruik mijn eigen routers, niet de WiFi van de modem.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@MR_CHIP  schreef:

die link geef gewoon de goede uitleg hoor zelfs het nieuwe zwarte modem staat erbij


@MR_CHIP Volg die link maar eens en klik dan op de link onder Stap 1: Waar vind ik de up- en downstreamwaarden van mijn ... - Ziggo Community

 

Details

Stap 1

Log in op je modem. Heb je geen idee hoe? Volg dan dit stappenplan op onze website. Als je bent ingelogd op je modem kom je in het beginscherm terecht. In dat geval is het tijd voor stap 2.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

 

laat maar ik snap je al hiermee log je in op het modem geen uitleg hoe de gegevens op te halen uit het modem

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@MR_CHIP  schreef:

 

laat maar ik snap je al hiermee log je in op het modem geen uitleg hoe de gegevens op te halen uit het modem


Ook dat niet, je krijgt de volgende pagina te zien bij alle drie de modems waar je een keuze uit moet maken, daar staat niet Log in op je modem:

 

Bert_0-1671398497411.png

En dan pas op de volgende pagina staat Handmatige instellingen gebruiken ???

Waarvan / waarvoor ???

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

dus heel die guide is verkeerde opbouw/doel

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic