1
Vraag
2
Reacties
grondal

Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Downloadsnelheid super traag met VPN en torrents

Hallo,

 

Gisteren (21-06-2021) heb ik de nieuwe toegezonden modem van ziggo aangesloten. Het gaat hier om een connectbox en deze heb ik vervangen voor de technicolor omdat deze gedeactiveerd zou worden volgens de tekst op de doos van de nieuwe modem. De nieuwe modem staat in bride mode en ik heb zelf een router met wifi. Wanneer ik verbinding maak met een VPN en torrents download wordt de internetsnelheid zodanig laag dat internetten niet meer mogelijk is terwijl dit prima heeft gewerkt met de technicolor modem (die ook in bride mode stond met dezelfde router met wifi erachter)

 

Nu kwam ik een topic tegen met hetzelfde probleem en deze persoon kreeg een andere modem aangeboden. Zijn deze modems nog steeds beschikbaar als oplossing voor mijn probleem (want dit zou een prima oplossing zijn) of mag je sinds de uitspraak van de geschillencommissie telecommunicatiediensten nu al zelf een modem kopen en gebruiken?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hey @grondal Welkom hier op de Community!

Je bent hier helemaal aan het juiste adres voor wat betreft de internet problemen.

Ik zie dat Bert zich al over jouw installatie gebogen heeft en ik kan niets anders dan hem gelijk geven. Het signaal wordt dusdanig verstoord dat je hier zeker last van kan hebben bij het downloaden.

De nieuw kabel en splitter zijn besteld en komen zo snel mogelijk jouw kan op. Per mail volgt nog even een bevestiging. 

Laat je even weten of het beter gaat met deze nieuwe spullen?

Bekijk in context

grondal
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb de nieuwe wandcontactdoos en kabel geïnstalleerd en het lijkt allemaal weer te werken.

Thanks!

Bekijk in context

11 Reacties 11
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"of mag je sinds de uitspraak van de geschillencommissie telecommunicatiediensten nu al zelf een modem kopen en gebruiken?"

 

Nee, dat kan nog niet.

De geschillencommissie is mogelijk niet de juiste instantie die hier over gaat, er is een nieuwe rechtszaak gestart en dat kan maanden tot een half jaar duren voor er een uitspraak is.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

grondal
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hallo Bert.

 

Hierbij de gevraagde informatie. Zo te zien aan de topic in jou comment is er niks mis met mijn up-downstream als ik zelf zo even de waardes vergelijk?

Deze screenshots zijn gemaakt zonder dat er een torrent aanstaat. Met een ziggo speedtest heb ik mijn volledige verbinding snelheid. Deze heb ik ook maar even toegevoegd. De speedtest is bekabeld gedaan en aan de rest van heel het netwerk zijn geen veranderingen aangebracht, alleen de modem zelf en de stekker naar het stopcontact 😀

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik zie een lichte ruis in je modem, de Post RS Errors = dat zijn niet te corrigeren pakketten, en ik zie een niet meer hedendaagse splitter op de wandcontactdoos zitten.

Ziggo kan je daarom gratis een nieuwe splitter sturen, samen met een nieuwe kabel naar je modem, op verzoek.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

grondal
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ik wil de nieuwe splitter en kabel naar de modem best proberen als ziggo deze opstuurt. Echter lijkt het me raar als dit het probleem gaat oplossen? Mijn internet snelheid nu zonder torrent werkt prima en heb de volledige 600 Mb/s todat er 1 torrent aangaat en mijn internetsnelheid in elkaar zakt naar 0.5 Mb/s met een ping van 100+ (Gemeten met de ziggo speedtest).

 

ik heb op op dit support form zelf rondgekeken en zie andere ziggo gebruikers met hetzelfde probleem door een hardware bug in deze router door bekende problemen met de chipset.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Als er al ruis op een modem zit en je belast hem extra, dan komt er meer ruis die niet te corrigeren is en dan valt het modem vanzelf om, dan is het een kwestie van belasten en tijd.

 

De hardware Puma bug is opgevangen door een software update.

Alleen continue 100% belasting kan dit modem nog laten crashen.

 

En voor een ander modem zal eerst het fundament in orde moeten zijn, anders valt het nieuwe modem ook om.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hey @grondal Welkom hier op de Community!

Je bent hier helemaal aan het juiste adres voor wat betreft de internet problemen.

Ik zie dat Bert zich al over jouw installatie gebogen heeft en ik kan niets anders dan hem gelijk geven. Het signaal wordt dusdanig verstoord dat je hier zeker last van kan hebben bij het downloaden.

De nieuw kabel en splitter zijn besteld en komen zo snel mogelijk jouw kan op. Per mail volgt nog even een bevestiging. 

Laat je even weten of het beter gaat met deze nieuwe spullen?

grondal
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

@Jiri Bedankt voor de reactie en het aanvragen van de nieuwe wandcontactdoos. Ik ga deze afwachten en zou hier een update plaatsen wanneer het op de muur zit.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Heb je de spullen in goede handen ontvangen, @grondal? 🙂 Aan deze kant ben ik benieuwd hoe het met die nieuwe materialen eraan toe gaat. 

grondal
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb de nieuwe wandcontactdoos en kabel geïnstalleerd en het lijkt allemaal weer te werken.

Thanks!

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Dat is goed nieuws, @grondal! Bedankt voor je update hier!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic