Hoi, sinds kort heb ik ziggo zakelijk internet pro 1000mb/s
Mijn downloadsnelheid schommelt heel erg tegenover mijn uploadsnelheid. Daarbij haal ik amper 650mb/s terwijl ik een abonnement heb "tot" 1000mb/s of komt het woordje "tot" hier tot zijn recht?
Opgelost! Ga naar oplossing.
PC direct op het modem in bridge mode moet ook werken en direct vanuit de DHCP-server van Ziggo een IP-adres ontvangen, het is wel nodig om eerst het modem opnieuw op te starten, volledig online te laten te komen en daarna pas de PC aan te sluiten c.q. een IP-adres te laten opvragen.
QOS stond aan in de router. Uitgeschakeld en nu wel een goede meting!
Wat mij betreft, case closed.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?
Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen volgens deze instructies?
Doe ik zodra ik thuis ben!
@tobiastheebe sorry, maar als ik inlog op mijn Ubee UBC1318ZG zie ik geen enkele mogelijkheid om de down en up te meten ondanks je suggestie van de tutorial.
De installatie ziet er goed uit.
Zou je het kapje van de splitter (POA 01-UPC) willen verwijderen volgens deze instructies? Dit zorgt soms voor problemen. Vervolgens de splitter opnieuw op het AOP plaatsen (goed aandrukken) en tenslotte het modem opnieuw opstarten.
Je kunt de downstream/upstream-gegevens vinden op de pagina 'Cable Modem', 'CM Info', 'Connection'. Na inloggen moet je eerst voor geavanceerde instellingen kiezen (weet even niet precies hoe dit wordt vermeld). De UBC1318ZG is niet opgenomen in de instructies die ik stuurde.
Dat ziet er prima uit. Misschien kun je later vandaag nog eens de gegevens plaatsen, eventueel inclusief de event log?
In de downstream en upstream zie ik vooralsnog geen enkel probleem. Partial bonding zie ook niet terug, dit wordt nog wel eens ten onrechte gemeld door de UBC1318ZG, zelf zie ik dit ook.
Voor zover ik kan zien heb je het modem op 7-4 in gebruik genomen? Ik zie wel dat het modem vannacht om 1:15 gereset is, om 3:09 was er een korte hapering op een van de SC-QAM-kanalen (MDD timeout, kanaal 11).
Je gebruikt zo te zien Home Assistant voor het continu uitvoeren van speed tests. Waarop wordt dit uitgevoerd, vermoedelijk een server of NAS?
Gezien je Zakelijk Internet Pro afneemt, zou het modem in bridge mode moeten staan en zou je een eigen router moeten gebruiken, klopt dat? Zo ja, welk merk en type router is dit?
Modem is inderdaad vorige week geplaatst.
Splitter weer losgehaald en nu geeft hij weer bridge modus aan.
Home Assistant draait op een raspberry pi.
Router is een Asus RT-AC5300
Kun je een PC direct op de router aansluiten en daarop de speed test uitvoeren? Zorg er wel voor dat de speed tests via Home Assistant tijdelijk uitgeschakeld zijn.
Verwijderd ivm ip adres
Ik schreef eerder "Ik zie wel dat het modem vannacht om 1:15 gereset is" maar op dat moment heb jij waarschijnlijk het kapje van de POA 01-UPC verwijderd?
Je kunt ook nog testen met het modem direct op het AOP aangesloten, dus zonder de splitter.
Heb het kapje verwijderd, ik moet nu gaan werken. Ik laat home assistant de tests uitvoeren en als ik thuis kom vannacht zal ik nog eens testen zonder home assistant rechtstreeks met de laptop.
zonder kapje op de splitter...
Modem direct op aansluitpunt zonder splitter...
Mogelijk kan een moderator in de achtergrond een oorzaak zien, zij hebben inzage in meer uitgebreide en historische signaalgegevens.
Een moderator (Ziggo-medewerker) komt binnen 2-3 dagen langs in dit topic.
Okay, dank.
Hoi @Nightcrawler,
Die snelheid wil je gewoon stabiel op de juiste hoogte hebben natuurlijk. Deze laatste tests, heb je die bekabeld rechtstreeks op het modem gedaan, zonder andere apparatuur ertussen? Op dit moment krijg ik helaas geen contact met jouw modem. Gekke vraag misschien, maar wat haal je draadloos als je echt naast het modem staat (mits de wifi van je modem aan staat natuurlijk)?
Bekabeld rechtstreeks op de router ja, op het modem heb ik geprobeerd maar dat werkt niet. Deco's had ik uitgetrokken dus eigenlijk alleen een raspberry pi met home assistant erop op een lan poort en op de tweede lan poort kabel met laptop erop de test gedaan. Wifi weet ik niet zeker, ik ben momenteel niet thuis, ik schat tussen de 300 en de 400 op 5ghz.
Oke, draadloos dat is dan nu niet te testen inderdaad 😉 Maar met een netwerkkabel op LAN1 moet altijd kunnen hoor. Het is wel belangrijk dat je dan alle overige apparatuur loskoppelt van je modem. Wil je dat nog eens doen zodra je in de gelegenheid bent en hier de uitkomst delen?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.