1
Vraag
2
Reacties
Nightcrawler

Raadgever
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Downloadsnelheid schommelt

Hoi, sinds kort heb ik ziggo zakelijk internet pro 1000mb/s

 

Mijn downloadsnelheid schommelt heel erg tegenover mijn uploadsnelheid. Daarbij haal ik amper 650mb/s terwijl ik een abonnement heb "tot" 1000mb/s of komt het woordje "tot" hier tot zijn recht?

 

Screenshot_20220414-190257_Home Assistant.jpg

Screenshot_20220414-190303_Home Assistant.jpg

29 Reacties 29
Nightcrawler
topicstarter
Raadgever
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb maar 1 lan poort beschikbaar op het modem omdat deze op bridge mode staat. Hier ontstaat geloof ik wat verwarring tussen een modem en een router. Ik heb sinds vorige week een los modem omdat ik voip bellen en een vast ip adres heb. Ik ga zodra ik thuis ben als volg te werk. AOP-MODEM-ROUTER LAN1 OP LAPTOP.

Corrigeer me als het anders moet. 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 3492Posts
  • 312Oplossingen
  • 663Likes

Je eigen router gebruik je niet in deze test, dit is de juiste opstelling voor de test: AOP -> Modem-> Laptop op LAN1 In deze situatie voer je dan een speedtest uit. 

Nightcrawler
topicstarter
Raadgever
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Dat heb ik dus geprobeerd maar dat ging niet. Ik probeer het vanavond nog een keer! 

Nightcrawler
topicstarter
Raadgever
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Screenshot_20220418-100936_Speedtest.jpg

Hier sta ik naast de router.

 

20220418_101304.jpg

 En hier laptop op het modem (krijg geen internettoegang) 

Ronihd
Super Expert
Super Expert
  • 7854Posts
  • 302Oplossingen
  • 2812Likes

Als je modem in bridge staat , dan sluit je de router aan op lan port 1 en een laptop of desktop met een 1 gig netwerkkaart sluit je bekabeld aan op je router.

Uiteraard moet alles juist staan geconfigureerd.

 

Test eens op http://www.speedtest.nl/    deze vind ik betrouwbaarder dan speedtest.net overigens een download test schommelt altijd wel iets.

 

Ronihd_0-1650271857143.png

 

 

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 14159Posts
  • 869Oplossingen
  • 5756Likes

PC direct op het modem in bridge mode moet ook werken en direct vanuit de DHCP-server van Ziggo een IP-adres ontvangen, het is wel nodig om eerst het modem opnieuw op te starten, volledig online te laten te komen en daarna pas de PC aan te sluiten c.q. een IP-adres te laten opvragen.

Nightcrawler
topicstarter
Raadgever
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

20220418_110831.jpg

20220418_111152.jpg

Nightcrawler
topicstarter
Raadgever
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik zie geen reacties meer tegemoet, moet ik nog proberen wat @tobiastheebe heeft vermeld?

KBX458
Super Expert
Super Expert
  • 8109Posts
  • 358Oplossingen
  • 4319Likes

Het voorstel van @tobiastheebe  lijkt me zeker het proberen waard.

Nightcrawler
topicstarter
Raadgever
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

20220420_012137.jpg

20220420_012251.jpg

 

QOS stond aan in de router. Uitgeschakeld en nu wel een goede meting! 

Wat mij betreft, case closed.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic