Goedemiddag,
Ik kwam erachter dat ik thuis op mijn desktop maar tot 100 MB/s kan halen, met een pakket van 250/20 MB/s down- en upload.
Ik heb mijn desktop verbonden met een Cat5e kabel, de optie “snelheid & duplex” heb ik op “1.0 Gbps Full Duplex” gezet en ik heb een andere poort geprobeerd op de Connectbox. De maximale verzendeenheid staat op 1500. Maar geen van alle acties heeft geholpen.
Een flinke tijd geleden toen ik mijn huidige kabel door de muren heb getrokken, heb ik hem weer gemonteerd met een internet kabeltang omdat de aansluiting er anders niet door paste. Kan er wellicht iets fout zijn gegaan bij het er opnieuw opzetten van het kopstukje van je kabel?
Graag hoor ik van jullie en alvast bedankt voor de hulp!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Probeer eens een andere kabel. Een draadje niet helemaal goed aangesloten maakt van een 1Gb een 100Mb verbinding.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Probeer eens een andere kabel. Een draadje niet helemaal goed aangesloten maakt van een 1Gb een 100Mb verbinding.
Jan F. wrote:
Ik zal binnenkort even kijken of ik een andere kabel heb liggen. Ik heb inderdaad bij het trekken van deze kabel het kopstukje er zelf weer opnieuw op gemonteerd, wellicht dat het hier fout is gegaan.
Het lastige met utp kabels is dat een draadje al snel verkeerd zit, ik probeer voor ik hem aan knijp eerst nog even te kijken of alles echt goed zit.
Je zou er voor kunnen kiezen om er een nieuwe connector er op te zetten, mocht deze echt goed zitten dan zit er waarschijnlijk een breuk in je kabel.
Aanbevolen. UTP kabel tester. Bv.
https://www.allekabels.nl/kabel-tester/4589/2231/netwerkkabel-tester.html
Deze hele goedkope heb ik en werkt goed.
Zelf Connectors krimpen is iets waar je steeds beter in kan worden.
Nooit zo goed als iemand die dat dagelijks doet. Kan er zelf over meepraten.
Had ooit ‘s een probleem met 1 kabel in mijn vrij uitgebreide netwerk, die ineens maar 100 Mbps gaf ipv 1 Gbps. Nog eens de krimptang op een connector hielp definitief, zeg ik nu, minstens 2 jaren later. Dat gaat niet altijd zo makkelijk …..
Dat is wel een handig apparaatje, is er wel een om te onthouden.
Hey @Pixeal . Heb je het inmiddels kunnen testen met een andere kabel? 🙂
Lycke Ziggo wrote:
Hey @Pixeal . Heb je het inmiddels kunnen testen met een andere kabel? 🙂
Ik heb zojuist een nieuwe connector op de kabel gezet en het probleem is verholpen. Bedankt voor jullie hulp!
Ah, super goed opgelost!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.