Voor de onlangs doorgevoerde downloadsnelheid had ik altijd een prima snelheid van 250.
Toen werd de snelheid verhoogd naar 300.
Na de verhoging ben ik al blij dat ik 200 haal. En is de snelheid erg instabiel; van 100 naar 150, naar 75, naar 120 naar enz.
Contact gehad met Ziggo en antwoorden als: "onbekabeld altijd langzamer. "Ja, maar voor de verhoging altijd stabiel 250 en direct na de verhoging niet meer en instabiel. Dan kan het toch niet aan "onbekabeld" liggen, want dan had voor de zg. verhoging de snelheid ook lager en instabiel moeten zijn. En dat was niet zo. De verhoging heeft er voor gezorgd dat de downloadsnelheid instabiel en juist lager geworden is.
Er is niets aan/op laptop veranderd/gewijzigd. Alles is nog zo als voor de "verhoging".
Ook dat wilde er bij de medewerker niet in. Het lag niet aan Ziggo, maar aan laptop. Maar laptop is precies zo als voor de verhoging. Alles wat veranderd is is de gratis/klantvriendelijke verhoging VAN ZIGGO.
Mijn chat werd zelfs bruusk door medewerker beëindigd.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Welk type modem gebruik je?
Heb je de snelheid ook al eens getest bij een directe, bekabelde verbinding met het modem, via speedtest.net of dslreports.com? Zo ja, wat is hiervan het resultaat?
Ter beoordeling van de coaxinstallatie en het inkomende/uitgaande signaal:
Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en bekabeling, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?
Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.
Hoi @wimfrazer! Wat ontzettend zuur dat het sinds de snelheidsverhoging niet meer even rap werkt zoals je gewend bent. Dat je vervolgens ook niet de service krijgt waar je voor betaalt, is natuurlijk extra rot. Sorry dat je deze ervaring hebt opgedaan!
Terugkomend op de verhoging zelf. Hetgeen wat gewijzigd is, is een abonnementsregel in het modem. Deze abonnementsregel zorgt ervoor dat je bekabeld met je modem maximaal 300 mbps binnen haalt. Voor de rest zorgt dit voor geen wijzigingen op de wifi instellingen van het modem zelf. Uiteraard is de wifi wel makkelijk te verstoren, dus het is aannemelijk dat er iets in de omgeving ervoor heeft gezorgd dat de snelheid niet meer zo hoog is, zoals gewend. Dit heeft niet zozeer betrekking op jouw laptop, maar wel voor bijvoorbeeld andere signalen in de lucht.
Zou je door @tobiastheebe gestelde vragen willen beantwoorden en hier willen delen? Daaruit kunnen we opmaken of het probleem zich beperkt tot de wifi of dat er wellicht meer aan de hand is. Reset ook eerst even je modem door deze 1 minuut van de stroom te halen. Dat is sinds de wijziging van abonnementsregel niet meer gebeurd, zie ik. We horen graag van je!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.