Dennis_Rosmalen

Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Downloadsnelheid fluctueert enorm

Hoi allemaal,

 

Nieuw hier, en direct al een vraag..

We hebben sinds een kleine 3 maanden de overstap gemaakt van een héél oud modem en héél oud abonnement (zeker 10 jaar oud), naar alles vers.
Gewoon binnen Ziggo gebleven.
Nu heb ik dat nieuwe witte SmartWifi modem en een 500Mbps download verbinding.
Super natuurlijk.
Echter de laatste weken heb ik heel vaak dat de snelheid nog niet eens de 1Mbps haalt. Gemeten met dezelfde pc (bekabeld) en dezelfde instellingen.

Meet ik een uurtje later weer, dan is ie weer supersnel.
Ik merk het omdat plots de plaatjes van een website laden als 1999...

En dan ga ik even meten. Zie ik dus de speedtest eindigen op 0.88 en nog lager soms.

 

Anderen hier ook last van na het overstappen? Gaat dit nog over of moet er echt eens iemand komen kijken misschien?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Danitsja
Community Moderator
Community Moderator
  • 1327Posts
  • 140Oplossingen
  • 785Likes

Goedemiddag @Dennis_Rosmalen, wat een toeval en wat fijn dat alles weer werkt! Ik kan me goed voorstellen dat je lang hierop gewacht hebt, maar ik zeg altijd, alle goede dingen komen langzaam. Helaas was jij dan wel weer de dupe van een slecht werkende verbinding, daarom heb ik vanaf 29 maart een vergoeding aangemaakt.

Berekening van Zakelijk Internet Complete Xtra en TV Complete Next Mini in periode van 29-3-2023 - 12-5-2023:
(67,5*3/31)+(67,5*1)+(67,5*12/31)=100,16 Totale berekening huidige credit: (67,5*3/31)+(67,5*1)+(67,5*12/31)= €100,16

Dit wordt verrekend met de volgende factuur! Lets hope dat je vanaf nu ongestoord weer kunt genieten van je diensten. Maak er een mooi weekend van, de zon schijnt (tenminste in Friesland wel) en geniet ervan. 

Bekijk in context

40 Reacties 40
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Dit komt inderdaad vaker voor bij een upgrade van het modem, het abonnement staat hier los van. Vermoedelijk is de coaxinstallatie ook aan een upgrade toe.

 

Kun je een of meerdere foto’s plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Kun je tevens op het modem inloggen via 192.168.178.1 of 192.168.100.1 en de gegevens plaatsen die worden getoond op de tabbladen Downstream, Upstream en Netwerk historie/log op de pagina Geavanceerde instellingen, Hulpmiddelen, Netwerk status?

Dennis_Rosmalen
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Natuurlijk. BIj deze:

 

In januari is er trouwens iets voorgevallen (daarvoor werkte het perfect).
Plots was de verbinding helemaal weg, en na een klein half uurtje was alles weer terug, maar kreeg ik een nieuw IP adres toegewezen. Eentje niet uit de regio. Deze heb ik tot op heden nog steeds.

Geen idee of dat er iets mee te maken heeft gehad, maar sindsdien fluctueert het. Ervoor nooit iets gemerkt.

 

Over de foto's.
Er komt dus zo'n groene kabel uit de grond. Die gaat dat witte kasje in. Daarop zit een splitter. De witte kabel gaat naar mijn antenneversterker voor de tv (werkt goed) en de zwarte kabel gaat naar het modem.

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1610000000540QAM 2562
26020000004.940QAM 2561
36180000004.740QAM 2563
46260000004.440QAM 2564
56340000004.539QAM 2565
66420000004.239QAM 2566
76500000004.339QAM 2567
86580000004.839QAM 2568
96660000005.139QAM 2569
106740000005.239QAM 25610
11682000000539QAM 25611
126900000004.839QAM 25612
136980000004.639QAM 25613
147060000004.139QAM 25614
157140000004.139QAM 25615
167220000004.740QAM 25616
17730000000540QAM 25617
187380000004.840QAM 25618
197460000004.640QAM 25619
20754000000440QAM 25620
217620000003.439QAM 25621
227700000002.639QAM 25622
237780000002.439QAM 25623
247860000002.738QAM 25624
25794000000333QAM 25625
268020000002.832QAM 25626
278100000002.132QAM 25627
288180000001.826QAM 25628
298260000001.539QAM 25629
308340000001.339QAM 25630
318420000001.439QAM 25631
328500000000.738QAM 25632

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS
1Goed (Locked)4000
2Goed (Locked)4000
3Goed (Locked)4000
4Goed (Locked)4000
5Goed (Locked)3900
6Goed (Locked)3900
7Goed (Locked)3900
8Goed (Locked)3900
9Goed (Locked)3900
10Goed (Locked)3900
11Goed (Locked)3900
12Goed (Locked)3900
13Goed (Locked)3900
14Goed (Locked)3900
15Goed (Locked)3900
16Goed (Locked)4000
17Goed (Locked)4000
18Goed (Locked)4000
19Goed (Locked)4000
20Goed (Locked)4000
21Goed (Locked)3900
22Goed (Locked)39572270
23Goed (Locked)39135130
24Goed (Locked)38503463
25Goed (Locked)33251593961
26Goed (Locked)3257180
27Goed (Locked)327583140
28Goed (Locked)2612518392422
29Goed (Locked)3900
30Goed (Locked)3900
31Goed (Locked)3910
32Goed (Locked)3800

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
05880000045.35120QAM 641
15200000045.35120QAM 642
24520000045.85120QAM 643
33840000045.35120QAM 644

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
0ATDMA0000
1ATDMA0000
2ATDMA0030
3ATDMA0000

 

Netwerk historie

Tijd Prioriteit Omschrijving
29-03-2023 17:54:30noticeCM-STATUS message sent. Event Type Code: 4; Chan ID: 28; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=94:3c:96:b4:d0:8b;CMTS-MAC=f4:bd:9e:e3:9e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
29-03-2023 17:54:16warningMDD message timeout;CM-MAC=94:3c:96:b4:d0:8b;CMTS-MAC=f4:bd:9e:e3:9e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
29-03-2023 17:46:35noticeCM-STATUS message sent. Event Type Code: 20; Chan ID: 159; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=94:3c:96:b4:d0:8b;CMTS-MAC=f4:bd:9e:e3:9e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
29-03-2023 17:46:29noticeCM-STATUS message sent. Event Type Code: 16; Chan ID: 159; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 3.;CM-MAC=94:3c:96:b4:d0:8b;CMTS-MAC=f4:bd:9e:e3:9e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
29-03-2023 17:46:18noticeUS profile assignment change. US Chan ID: 7; Previous Profile: 13; New Profile: 12 13.;CM-MAC=94:3c:96:b4:d0:8b;CMTS-MAC=f4:bd:9e:e3:9e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
29-03-2023 17:46:14noticeREGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status
29-03-2023 17:46:10warningRNG-RSP CCAP Commanded Power Exceeds Value Corresponding to the Top of the DRW;CM-MAC=94:3c:96:b4:d0:8b;CMTS-MAC=f4:bd:9e:e3:9e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
29-03-2023 17:46:10warningDynamic Range Window violation
29-03-2023 17:46:10warningDynamic Range Window violation
29-03-2023 17:46:09warningRNG-RSP CCAP Commanded Power in Excess of 6 dB Below the Value Corresponding to the Top of the DRW;CM-MAC=94:3c:96:b4:d0:8b;CMTS-MAC=f4:bd:9e:e3:9e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
29-03-2023 17:46:03noticeDS profile assignment change. DS Chan ID: 32; Previous Profile: ; New Profile: 1 2 3.;CM-MAC=94:3c:96:b4:d0:8b;CMTS-MAC=f4:bd:9e:e3:9e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
29-03-2023 17:46:02noticeTLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=94:3c:96:b4:d0:8b;CMTS-MAC=f4:bd:9e:e3:9e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
29-03-2023 17:45:45warningDHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MAC=94:3c:96:b4:d0:8b;CMTS-MAC=f4:bd:9e:e3:9e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
29-03-2023 17:45:42noticeHonoring MDD; IP provisioning mode = IPv4
29-03-2023 17:45:24criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=94:3c:96:b4:d0:8b;CMTS-MAC=f4:bd:9e:e3:9e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
29-03-2023 17:45:18criticalSYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=94:3c:96:b4:d0:8b;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
29-03-2023 17:45:04criticalCable Modem reboot from UI
22-03-2023 07:56:06criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=94:3c:96:b4:d0:8b;CMTS-MAC=f4:bd:9e:e3:9e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
22-03-2023 07:56:01criticalSYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=94:3c:96:b4:d0:8b;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
22-03-2023 07:55:47criticalCable Modem Reboot via RG reboot command
08-02-2023 11:33:15criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=94:3c:96:b4:d0:8b;CMTS-MAC=f4:bd:9e:e3:9e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
08-02-2023 11:33:10criticalSYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=94:3c:96:b4:d0:8b;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
08-02-2023 11:32:56criticalCable Modem reboot from UI
31-01-2023 14:40:23criticalSYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=94:3c:96:b4:d0:8b;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
31-01-2023 14:40:09criticalCable Modem reboot from UI
31-01-2023 13:19:05criticalReceived Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=94:3c:96:b4:d0:8b;CMTS-MAC=f4:bd:9e:e3:9e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
31-01-2023 13:18:19criticalSYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=94:3c:96:b4:d0:8b;CMTS-MAC=f4:bd:9e:e3:9e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
31-01-2023 13:18:08criticalSYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=94:3c:96:b4:d0:8b;CMTS-MAC=f4:bd:9e:e3:9e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
27-01-2023 20:26:23criticalStarted Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out;CM-MAC=94:3c:96:b4:d0:8b;CMTS-MAC=f4:bd:9e:e3:9e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
27-01-2023 08:42:50criticalStarted Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out;CM-MAC=94:3c:96:b4:d0:8b;CMTS-MAC=f4:bd:9e:e3:9e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
18-01-2023 14:38:31criticalStarted Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out;CM-MAC=94:3c:96:b4:d0:8b;CMTS-MAC=f4:bd:9e:e3:9e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
15-01-2023 06:51:51criticalSYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=94:3c:96:b4:d0:8b;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

De downstream vertoont zeer duidelijk instraling van 4G en 5G, op kanaal 22 t/m 28 lopen de (un)correctable errors zeer snel op en op een gedeelte van deze kanalen is de MER te laag (< 34 dB). Het vermogen is goed tot zeer goed in zowel DS als US en op de overige DS-kanalen is de MER ook goed.

 

Het AOP (TRAS-10/1000) is verouderd en ongeschikt voor DOCSIS 3.1. Een monteursafspraak is noodzakelijk voor het vervangen van dit AOP door een TRISZ-DG300, dit is kosteloos. De splitter (POA 01-UPC) kan het beste worden vervangen door een POA-254 i.v.m. de versterker. Het kapje van deze splitter levert met enige regelmaat problemen op en kun je verwijderen. Op de versterker bevindt zich een stekker met plastic kapje. Dergelijke stekkers zijn afgekeurd omdat ze geen enkele vorm van afscherming bieden en moeten vervangen worden. Dit kan de monteur ook oppakken.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een monteursafspraak inplannen en komt binnenkort langs in dit topic.

 

Er zijn een aantal online databases die geografische locaties koppelen aan IP-adressen en deze zijn over het algemeen alleen nauwkeurig voor het land. De provincie en plaats zijn een grove schatting, omdat IP-adressen vrij willekeurig verspreid worden gebruikt door het land, hebben deze dan ook (zeer) weinig waarde.

Dennis_Rosmalen
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Wow! Duidelijk antwoord. Dank je wel hiervoor.

Ik hoop dat ik snel iets van Ziggo hoor hierover en dat we die snel kunnen oppikken en oplossen.

Nogmaals bedankt!

Dennis_Rosmalen
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Neemt Ziggo zelf contact met mij op, of moet ik zelf iets regelen en naar dit topic verwijzen trouwens?

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @Dennis_Rosmalen , van harte welkom hier! 

Het is natuurlijk ontzettend jammer dat je sinds de overstap naar het nieuwe pakket, meerdere problemen ervaart. Super goed om te zien dat je dit goed weet op te sommen en hier op de Community om hulp vraagt. 

Zoals je al vlot door had, is dat de juiste keuze geweest ;-). Onze @tobiastheebe schiet je goed te hulp en weet gelijk te vertellen waar het probleem zit. Ik kan mij hier dan ook alleen maar bij aansluiten en ervoor zorgen dat er zo snel mogelijk een monteur je kant op komt. 

Ik heb nu dan ook een afspraak voor je ingepland op maandag 3 april tussen 12:00 en 18:00 uur. Je krijgt hierover een mailtje ter bevestiging en de afspraak zal ook in Mijn Ziggo komen te staan. Komt deze datum of de tijd je niet goed uit? Dan kun je in Mijn Ziggo de datum en/of tijd wijzigen! 

 

Ook goed om te weten:

  • Ligt de storing aan kabels, stekkers of eigen apparatuur? Dan betaal je € 50 voor de afspraak inclusief materialen
  • Ligt de storing alleen aan het Ziggo netwerk of Ziggo apparatuur? Dan betaal je niets
  • Ben je niet thuis op het afgesproken tijdstip? Dan betaal je € 35 voorrijkosten

 

Heb je hier nog vragen over, stel ze dan gerust. Laat je anders na de afspraak met de monteur even weten of het allemaal gelukt is en of het dan goed werkt? 🙂

Dennis_Rosmalen
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Helemaal super! Dank voor het snelle reageren.
Dit moet inderdaad vlot opgelost (kunnen) worden, want het werkt echt niet meer zo.

 

Ik verwacht maandag aanstaande de monteur. Dank daarvoor.

Dennis_Rosmalen
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Vandaag is de monteur geweest.
Nieuw kastje, splitter en modemkabel gemonteerd. Direct aan de aarde gelegd en binnen 10 minuten alles gefixed.
Snel opgelost! Thanks!

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1690000000539QAM 25612
26020000005.240QAM 2561
36100000005.240QAM 2562
46180000004.840QAM 2563
56260000004.539QAM 2564
66340000004.539QAM 2565
76420000004.239QAM 2566
86500000004.439QAM 2567
96580000004.939QAM 2568
106660000005.439QAM 2569
116740000005.539QAM 25610
126820000005.339QAM 25611
136980000004.739QAM 25613
147060000004.239QAM 25614
15714000000439QAM 25615
167220000004.739QAM 25616
177300000005.240QAM 25617
18738000000540QAM 25618
19746000000540QAM 25619
207540000004.439QAM 25620
217620000003.539QAM 25621
227700000002.836QAM 25622
237780000002.539QAM 25623
247860000002.338QAM 25624
257940000002.834QAM 25625
26802000000336QAM 25626
278100000002.236QAM 25627
288180000002.132QAM 25628
298260000001.839QAM 25629
308340000001.438QAM 25630
318420000001.739QAM 25631
328500000000.838QAM 25632

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS
1Goed (Locked)393610
2Goed (Locked)403761
3Goed (Locked)4052101
4Goed (Locked)4059112
5Goed (Locked)3953131
6Goed (Locked)395533
7Goed (Locked)3951141
8Goed (Locked)3942131
9Goed (Locked)3953132
10Goed (Locked)394879
11Goed (Locked)3949112
12Goed (Locked)3948117
13Goed (Locked)3958121
14Goed (Locked)3951129
15Goed (Locked)396752
16Goed (Locked)396248
17Goed (Locked)405590
18Goed (Locked)405052
19Goed (Locked)403599
20Goed (Locked)394939
21Goed (Locked)396850
22Goed (Locked)362633030905090207
23Goed (Locked)391651134272712532
24Goed (Locked)382072111756777211
25Goed (Locked)343682278343434232061
26Goed (Locked)3622934416152
27Goed (Locked)367426344330990
28Goed (Locked)323458500732686612894
29Goed (Locked)3912882
30Goed (Locked)3815668
31Goed (Locked)39262341
32Goed (Locked)38718344

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
05880000045.55120QAM 641
15200000045.55120QAM 642
24520000045.55120QAM 643
33840000045.35120QAM 644

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
0ATDMA0000
1ATDMA0000
2ATDMA0000
3ATDMA0001
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Er is nog steeds instraling aanwezig. Heeft de monteur de TV-kabel op de versterker niet aangepast?

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Hej @Dennis_Rosmalen Hoe gaat het? Nog steeds goede verbinding gaande? 😄 

Dennis_Rosmalen
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

@tobiastheebe @Carlien 

 

Het is weer helemaal niets inderdaad.
De monteur heeft het kastje en de splitter die erop zit vervangen.
Vervolgens heeft ie ook de coax kabel van de splitter naar het modem vervangen.

Maar ondertussen heb ik weer een verbinding die de ene keer 500Mbps is en de andere keer 1.5Mbps...

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Kun je het modem tijdelijk direct op het AOP aansluiten (indien een POA-01-A/B) is geplaatst) of de versterker ontkoppelen van de splitter (indien een POA-254 is geplaatst), het modem opnieuw opstarten en na enkele uren nogmaals de downstream/upstream-waarden plaatsen?

Dennis_Rosmalen
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Ik ben nu niet thuis, maar ga dat vandaag proberen.
Ik heb maar 1 TV ondertussen in huis. Dus die versterker zal ik er eens tussenuit halen en de coax van de tv rechtstreeks op die splitter zetten. 
Want zo te lezen gaat het nu met name over die antenneversterker begrijp ik.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Ik denk niet dat de versterker zelf de oorzaak is, het gaat om het uitsluiten van de binnenhuisinstallatie als oorzaak van signaalproblemen.

Dennis_Rosmalen
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Net thuis de versterker uit laten zetten. Dus gewoon de stekker eruit.

Nu geen tv meer in huis. Wel laten meten, en bam... supersnel internet weer. Al een hele tijd stabiel ook.

 

Ik zag dat er 2 tv's aan hangen (aan die versterker). Maar volgens mij is versterking niet nodig. Kan ik de 2 tv's misschien ouderwets met een splitter aan elkaar knopen en de versterker maar uit laten staan?

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

heeft de monteur de poa vervangen voor een poa254?

zoja: sluit de poa-upc aan op de 254 tv poort, vervolgens sluit de de 2 tv kabels aan op die poa-upc

zonee: probeer dan de tv kabel die je nog gebruikt aan te sluiten op de poa-upc zodat inderdaad de versterker volledig uit je binnenhuis-installatie is

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Als er nog slechts een TV/decoder via coax is aangesloten, dan kun je die direct op de splitter aansluiten en de versterker laten vervallen. Ik was nog benieuwd of de monteur de stekker met plastic kapje op de versterker heeft vervangen? Welke van de twee kabels is in gebruik?

Dennis_Rosmalen
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Nee, heeft de monteur niet vervangen. Alleen dat grote vierkante ding en daarop een splitter waarop TV staat. Die zit geschroefd op die grote vierkante. POA 254 staat erop.

Mijn coax is echt werkelijk 2cm te kort en kan er nét niet rechtstreeks op aangesloten worden.
En deze zit helemaal in de muur. Dus ga ik vandaag even deze verlengen met iets.
Ondertussen heb ik de coax van de tv eruit, en de versterker zonder stroom staan. Dus uit.

Tot nu toe lekker snel. 

Hieronder de gegevens van het modem als de versterker uit staat en de TV coax ook eruit is.
Volgens mij nog steeds niet helemaal ok?

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
16900000005.439QAM 25612
26020000005.640QAM 2561
36100000005.740QAM 2562
46180000005.239QAM 2563
56260000004.639QAM 2564
66340000004.539QAM 2565
76420000004.239QAM 2566
86500000004.439QAM 2567
96580000004.939QAM 2568
106660000005.339QAM 2569
116740000005.639QAM 25610
126820000005.739QAM 25611
13698000000539QAM 25613
147060000004.939QAM 25614
157140000005.139QAM 25615
167220000005.640QAM 25616
17730000000640QAM 25617
187380000006.140QAM 25618
197460000005.540QAM 25619
207540000004.340QAM 25620
217620000003.539QAM 25621
227700000003.139QAM 25622
237780000002.538QAM 25623
247860000002.538QAM 25624
257940000003.635QAM 25625
268020000003.635QAM 25626
278100000002.837QAM 25627
288180000003.437QAM 25628
298260000002.839QAM 25629
308340000001.839QAM 25630
318420000002.339QAM 25631
328500000001.338QAM 25632

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS
1Goed (Locked)3900
2Goed (Locked)4000
3Goed (Locked)4000
4Goed (Locked)3900
5Goed (Locked)3900
6Goed (Locked)3900
7Goed (Locked)3900
8Goed (Locked)3900
9Goed (Locked)3900
10Goed (Locked)3900
11Goed (Locked)3900
12Goed (Locked)3900
13Goed (Locked)3900
14Goed (Locked)3900
15Goed (Locked)3900
16Goed (Locked)4000
17Goed (Locked)4000
18Goed (Locked)4000
19Goed (Locked)4000
20Goed (Locked)4010
21Goed (Locked)3900
22Goed (Locked)392630664219
23Goed (Locked)3855400814623
24Goed (Locked)3840918416301
25Goed (Locked)3542028093454
26Goed (Locked)35106120
27Goed (Locked)3713170
28Goed (Locked)37165677850
29Goed (Locked)3900
30Goed (Locked)3910
31Goed (Locked)3900
32Goed (Locked)381

0

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
05880000044.85120QAM 641
15200000044.85120QAM 642
24520000044.85120QAM 643
33840000044.35120QAM 644

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
0ATDMA0000
1ATDMA0000
2ATDMA0000
3ATDMA0000

 

Netwerk historie

Tijd Prioriteit Omschrijving
14-04-2023 10:18:54warningDynamic Range Window violation
14-04-2023 10:18:54warningRNG-RSP CCAP Commanded Power in Excess of 6 dB Below the Value Corresponding to the Top of the DRW;CM-MAC=94:3c:96:b4:d0:8b;CMTS-MAC=f4:bd:9e:e3:9e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
14-04-2023 10:18:54warningRNG-RSP CCAP Commanded Power in Excess of 6 dB Below the Value Corresponding to the Top of the DRW;CM-MAC=94:3c:96:b4:d0:8b;CMTS-MAC=f4:bd:9e:e3:9e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
14-04-2023 10:18:54warningDynamic Range Window violation
14-04-2023 10:18:50noticeUS profile assignment change. US Chan ID: 7; Previous Profile: 13; New Profile: 12 13.;CM-MAC=94:3c:96:b4:d0:8b;CMTS-MAC=f4:bd:9e:e3:9e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
14-04-2023 10:17:47noticeREGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status
14-04-2023 10:17:36noticeDS profile assignment change. DS Chan ID: 32; Previous Profile: ; New Profile: 1 2 3.;CM-MAC=94:3c:96:b4:d0:8b;CMTS-MAC=f4:bd:9e:e3:9e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
14-04-2023 10:17:35noticeTLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=94:3c:96:b4:d0:8b;CMTS-MAC=f4:bd:9e:e3:9e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
14-04-2023 10:17:18warningDHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MAC=94:3c:96:b4:d0:8b;CMTS-MAC=f4:bd:9e:e3:9e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
14-04-2023 10:17:16noticeHonoring MDD; IP provisioning mode = IPv4
14-04-2023 10:17:05criticalSYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=94:3c:96:b4:d0:8b;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
14-04-2023 10:16:51criticalCable Modem Reboot due to power button reset
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Dit is inderdaad nog niet goed, er is nog steeds instraling van 4G en 5G aanwezig. Als ik het goed begrijp, zijn er nu geen kabels aangesloten op de versterker?

Uitgelicht topic