1
Vraag
2
Reacties
Esperanza

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Downloadsnelheid erg laag met VPN en torrents

Sinds een week heb ik een internetsnelheid upgrade van 250 naar 500 Mbit/s. (Complete naar Max)

Mijn Cisco modem is vervangen voor een Connectbox. De internetsnelheid is daadwerkelijk 500 Mbit, de uploadsnelheid zou 40 Mbit moeten zijn, maar komt nier verder dan 30.

De modem staat in de brugmodus en WIFI gaat via Airport Extreme.

Zodra ik (bedraad) wil downloaden via VPN (NordVPN) dan komt de downloadsnelheid niet verder dan 15 MBit.

Na een paar minuten wordt al het internet afgeknepen en is interneten niet meer mogelijk, zowel via Wifi als bedraad.

Ook als ik meeerdere torrents wil downloaden (zonder VPN) is de snelheid erg traag, hoewel de dowloadsnelheid via Speedtest wel 500Mbits aangeeft.

Deze problemen waren voorheen niet met mijn oude Cisco modem.

Als er de komende dagen geen oplossing is overweeg ik mijn abonnement weer terug te zetten naar Complete

 

 

856 Reacties 856
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Die zijn vaak trager dan de pakketjes (heeft natuurlijk ook niet zo veel haast). Mocht je geen retourdoos ontvangen kun je het modem ook altijd in een andere doos stoppen en kosteloos opsturen naar dit adres:

 

XPO/Ziggo
Antwoordnummer 1070
5800 VB Venray

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

dat snap ik helaas had ik zelf geen doos vandaar dat ik er eerder 1tje aanvraagde

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Hm... Ik vraag er voor de zekerheid nog 1 aan dan, misschien heb je er dadelijk 2. 🙂

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

hmm misschien zijn de retourdozen op ? of houd iemand van dozen vouwen ik heb nog niks binnen

MarkJJJ

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Nou verrek - ik merk dat dit topic ook heel erg aansluit bij de problemen waar ik al mee kamp sinds ik Ziggo heb (iets met een puma 6 chip o.i.d. is mij nu bekend...). 


Niet alleen problemen als ik met torrents download maar ook op andere momenten, latency issues bij gamen etc. Het is al een stuk beter geworden sinds de monteur laatst het aansluitpunt heeft vervangen maar nog steeds is het niet stabiel (kijk maar eens in mijn klantenbestand...)

 

@Mark zou jij mij ook kunnen helpen met een Ubee? Ik hoop dat het dan toch echt definitief afgelopen is hier met het gezeur.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Mark  schreef:

.....Mocht je geen retourdoos ontvangen kun je het modem ook altijd in een andere doos stoppen en kosteloos opsturen naar dit adres:

 

XPO/Ziggo
Antwoordnummer 1070
5800 VB Venray


@Mark  top !!! Prima idee om dat adres hier te delen, dan kan iedereen die wel e.o.a. doos heeft zijn/haar Ziggo spulletjes retour sturen.

Maar zou je in je ( bovenstaande ) logje ook nog willen zetten, dan men altijd het verzend bewijs moet bewaren. Dan is het 100% goed !!!

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @MarkJJJ

 

Super frustrerend dat jij deze zelfde problemen ook ervaart! Ik kan mij voorstellen dat je dan ook graag de Ubee wilt testen als oplossing. Het is niet de bedoeling dat we nu zonder testen bij iedereen modems gaan swappen. Het is dus wel belangrijk dat andere mogelijke oorzaken eerst uitgesloten worden. 

 

Ik heb het signaal op je modem vast uitgelezen. Dat ziet er netjes en stabiel uit. De ruisverhouding in de upstream is wel bewegelijk, maar wel altijd binnen de waardes. Zou je - als laatste check - een foto kunnen maken van je hoofdaansluiting en die hier toe kunnen voegen? Als dat ook allemaal in orde is, regel ik dan het Ubee modem voor je :-).

MarkJJJ

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi @Marije 

 

Zie foto in de bijlage, zoals je kunt zien is het laatst nog netjes vervangen door de monteur.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Hi @MarkJJJ! Sorry voor de ietwat late reactie allereerst. Ik hoop dat je een mooi weekend hebt gehad 🙂

Je aansluiting ziet er prima uit en is precies zoals het hoort. Zou je je profiel willen updaten met zowel je postcode als huisnummer? Indien akkoord bestel ik graag het Ubee non-wifi modem voor je in de hoop dat we daar de problemen mee oplossen. Laat maar horen!

MarkJJJ

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi @Erik S . Zeker een mooi weekend geweest, lekker geklust. 

 

Ik heb mijn postcode en huisnummer toegevoegd.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Klinkt goed en dank voor het bijwerken van je profiel, @MarkJJJ! Het nieuwe modem is onderweg. Houd je ons op de hoogte hier? 🙂

MarkJJJ

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Thanks!

 

Ga ik zeker doen, fijne dag verder 🙂

realmadridsi

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb exact hetzelfde probleem. Ik heb sinds een aantal weken ook de cisco vervangen door de Connect Box en sindsdien valt mijn internet bijna volledig weg wanneer ik torrents download via een VPN. Ik heb de Connect Box ook in bridge mode staan. Mijn ping schiet van 10-15ms naar 500ms+ en timeouts wanneer ik torrents aan zet. Ook is de webinterface van het modem bijna niet te bereiken wanneer dit gebeurd. Is voor mij een gelijk oplossing mogelijk in de vorm van een vervangend modem? 

realmadridsi

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Om de vragen alvast voor te zijn. Een Ziggo monteur heeft bij mij de hoofdaansluiting vervangen en alles aangesloten. Bijgevoegd foto's van de aansluiting en printscreens van de issues die ik heb. Zoals je kunt zien raakt de Connnect Box de verbinding kwijt en het internet wordt onbruikbaar zodra ik Torrents aan zet op een VM waar ook een VPN op draait. 

michaok

Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Hallo,

Ik heb EXACT hetzelfde probleem. Bij 1 torrent kakt de ping snelheid in naar meer dan 400 ms naar Google DNS. Normaal is dat rond de 10ms.

 

Kan ik ook zo'n ander modem ontvangen? Gebruik de connect box nu ook in bridged mode, dus dat zou een perfecte oplossing zijn. 

MarkJJJ

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Erik S 

 

Modem nu 2 dagen in gebruik. Merk al een enorm verschil in stabiliteit. Torrents zijn geen enkel probleem meer, ik heb even wat game testjes gedaan met bijvoorbeeld path of exile (erg afhankelijk van een stabiele verbinding anders ga je al gauw "rubberbanden") en die loopt nu ook heerlijk stabiel. Nog geen momenten gehad waarin alles even heel traag reageert, maar het is nog wat te vroeg om definitief te zeggen dat ik daarvan af ben.

 

 

 

Kortom ben ik er nu al erg blij mee. Ik heb de oude modem woensdag retour gedaan, dus als het goed is heb je die al ontvangen. Bedankt voor de hulp, al zou ik eerlijk gezegd hopen dat Ziggo een keer standaard dit soort modems gaat leveren in plaats van die Arris rommel... 

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

@realmadridsi Bedankt voor het plaatsen van de foto's. Dat scheelt inderdaad vervolgvragen 🙂 Als ik het goed zie is vorige maand een monteur bij je geweest, frustrerend dat je daarom toch tegen problemen aanloopt. Het Ubee modem dat in dit topic wordt beschreven heb ik bij deze voor je aangevraagd, PostNL bezorgt hem zo snel mogelijk. 

 

@michaok Naar dat je soortgelijke problemen ervaart. Wel lees ik in dit topic dat er andere software voor je is aangevraagd, ondertussen een ander type modem sturen ligt daarom niet voor de hand. Houd je Paul in je eigen gestarte topic wel op de hoogte?

@MarkJJJ  Heerlijk het dat het nieuwe modem het beoogde effect heeft en je er al blij mee bent. Super dat alles nu stabiel draait, bedankt voor je terugkoppeling! 

 

michaok

Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@Erik P Jij weet ook wel dat dit geen software probleem is, waarom zouden jullie anders naar iedereen die dit probleem heeft een ander modem sturen?

Maar goed, ik wacht de nieuwe software versie af, en dan meld ik me weer als het probleem niet verholpen is.

Jos P

Level 6
  • 81Posts
  • 4Oplossingen
  • 29Likes

Ik heb afgelopen week een nieuw connectbox modem ontvangen. (bij de mediabox next, ter vervanging van mijn oude vertrouwde Ubee EVW3200)

Sinds ik deze heb aangesloten heb ik exact dezelfde problemen die de topic starter (Esperanza). Aangezien er in mijn hardware configuratie verder niets gewijzigd is ga ik ervan uit dat dit veroorzaakt moet worden door de nieuwe connectbox. Downloads met openVPN protocol zijn dramatisch om de zoveel seconden een piek naar 1 MByte en dan weer terug naar 20~30 KByte. Met het WireGuard protocol is het iets beter 8~11 MByte. Maar ik haal bij lange niet meer de volledige snelheid zoals voorheen met het oude Ubee  modem.

Kan ik terug gaan naar een Ubee modem bij voorkeur de UBC1318ZG?

realmadridsi

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het nieuwe modem inmiddels gekregen en aangesloten en alle problemen zijn opgelost. Het Ubee modem was de oplossing, bedankt!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic