1
Vraag
2
Reacties
Esperanza

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Downloadsnelheid erg laag met VPN en torrents

Sinds een week heb ik een internetsnelheid upgrade van 250 naar 500 Mbit/s. (Complete naar Max)

Mijn Cisco modem is vervangen voor een Connectbox. De internetsnelheid is daadwerkelijk 500 Mbit, de uploadsnelheid zou 40 Mbit moeten zijn, maar komt nier verder dan 30.

De modem staat in de brugmodus en WIFI gaat via Airport Extreme.

Zodra ik (bedraad) wil downloaden via VPN (NordVPN) dan komt de downloadsnelheid niet verder dan 15 MBit.

Na een paar minuten wordt al het internet afgeknepen en is interneten niet meer mogelijk, zowel via Wifi als bedraad.

Ook als ik meeerdere torrents wil downloaden (zonder VPN) is de snelheid erg traag, hoewel de dowloadsnelheid via Speedtest wel 500Mbits aangeeft.

Deze problemen waren voorheen niet met mijn oude Cisco modem.

Als er de komende dagen geen oplossing is overweeg ik mijn abonnement weer terug te zetten naar Complete

 

 

856 Reacties 856
Gebruiker00

Level 4
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes

@Paul : Bedankt voor het regelen van het andere modem. Ik hoop dat ik 'm zeer snel ontvang, zie onder.

 

[excuses voor het lange verhaal, kon het niet laten]

Ik heb gister via een weblink uit dit forum het aanzetten v/d Bridge modus v/d Connectbox aangevraagd (dacht dat dat misschien zou helpen). Dat ging zojuist in. Modem reboot etc. Resultaat: geen TV via de Next Mini (nee: ook niet als ik de UTP kabel direct in de adapter v/d Next Mini stop).

 

En ik kom de Connectbox niet meer in via 192.168.178.1. Ik heb zelf een paar dagen geleden het IP adres v/h modem veranderd naar 192.168.0.1 (reden is lang verhaal) en op dat IP adres kom ik het modem ook niet in.

 

Probleem: ik moet mijn Connectbox in om aan te geven wat het IP adres van mijn router is. Anders: geen WiFi en niet meer dan 1 apparaat op internet (tja, dat is bridge modus, snapt u). Helpdesk gebeld. Er stond iets fout in dat modem, zei hij. Reboot etc. etc. Resultaat: na lang wachten werd de telefoon verbinding verbroken, ha ha. Waarschijnlijk een nieuwe medewerker van Ziggo. Per ongeluk op verkeerde knopje gedrukt vrees ik. Overigens, toen ik de termen BitTorrent en IP adres gebruikte zei hij: "U heeft meer verstand van computers dan ik.". Hij leek te denken dat alleen bedrijven met een VPN werken. Ik legde hem uit dat particulieren ook wel eens een VPN gebruiken i.v.m. privacy op internet. Dat snapte hij. Maar hij dacht dat je dat modem niet in zou komen als je een VPN hebt...?

 

Enfin, ik geef het op. Die Connectbox gaat weg en ik hoop dat ik snel dat andere modem krijg. De Helpdesk bel ik niet meer: daar heeft mijn Ziggo/Vodafone abo niet genoeg belminuten meer voor nu.

 

Rest nog één vraag: hoe krijg ik dat andere modem in Bridge modus en hoe geef ik in dat andere modem aan op welk IP adres mijn router zit (= 192.168.0.20)? 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

in bridge mode is een externe router nodig voor het werkend krijgen van de verbinding

 

je kan in het modem komen als met de volgende ip 192.168.100.1

 

 

misschien kan Paul met je meekijken cq router modus aanzetten

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19164Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

@Gebruiker00 De switchmodus (router modus/bridged modus) modem is eenvoudig via dit online formulier aan te passen. Uiteraard kan ik dit ook voor je doen. 

Rest nog één vraag: hoe krijg ik dat andere modem in Bridge modus en hoe geef ik in dat andere modem aan op welk IP adres mijn router zit (= 192.168.0.20)?
Zodra je het nieuwe modem ontvangen hebt (binnen 2 a 3 dagen) en aangesloten is, kan ik een verzoek indienen om het subnet en modemconfiguratie voor je aan te passen. Als je een bericht stuurt zodra je het nieuwe modem hebt aangesloten dan kan ik dit voor je regelen. 

Gebruiker00

Level 4
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes

@Paul : bedankt voor de link (die heb ik gister gebruikt om de bridge modus aan te zetten). Als je dat voor mij zou willen doen dan zou ik graag de 'router modus' terug hebben. 

 

@MR_CHIP : Bedankt voor de tip om IP adres 192.168.100.1 te gebruiken om de Connectbox in te komen maar dat werkt ook niet.

Gebruiker00

Level 4
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes

P.S. In het stenen tijdperk heb ik zelf ook nog eens een blauwe maandag op de Helpdesk van Ziggo gewerkt dus ik neem die Helpdesker niets kwalijk: ik weet hoe het kan zijn daar. 😐

Gebruiker00

Level 4
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes

@MR_CHIP : Wacht even. Als ik mijn VPN uitzet kom ik wel de Connectbox in op 192.168.100.1. Weet jij misschien hoe ik in de Connectbox kan instellen op welk IP adres mijn router zit? Of ging dat automatisch? Mijn "computer kennis" is ontzettend diep weggezonken vrees ik...

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

eerst moet het router daadwerkelijk in router modus staan geen access point modus oid

en modem uit en router uit

router als eerste aansluiten op internet poort van modem en beide rustig laten opstarten (zonder andere apparatuur)

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19164Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

@Gebruiker00 Op jouw verzoek heb ik de switch modus van het modem aangepast naar routermodus. Binnen nu en enkele minuten moet het aangepast zijn. Mocht het niet direct werken dan raad ik aan het modem even opnieuw op te starten. 

Gebruiker00

Level 4
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes

@Paul  en @MR_CHIP : Beide bedankt voor de tips en de moeite voor mij. Ik heb mijn aloude routertje eerst aangesloten met een UTP kabel op de Connectbox en daarna de "stroom aangezet". Daarna de Connectbox aangezet. En nu werkt het allemaal (TV, internet, WiFi, mobiele telefoon, etc.). Ook met de VPN aan.

 

Ik ga geduldig wachten op dat andere modem.

 

Mijn kennis is nog uit de tijd van analoge TV, beeldbuizen en switch/router. Moet ik echt eens updaten zeg! Pffffff. 😉

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ik ben blij dat het werkt 🙂 we staan uiteraard graag voor je klaar 😉

AHofstad

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Paul_ 

 

Zouden wij ook in aanmerking kunnen komen voor vervanging. Bij het downloaden en VPN gebruik schiet de latency omhoog en is het internet zowat onbruikbaar.

 

De Wifi van de modem wordt niet gebruikt.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19164Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

@AHofstad Voor jou heb ik ook een ander modem aangevraagd ter vervanging van het huidige modem. Binnen 2 a 3 dagen ontvang je het nieuwe modem in huis. Het oude modem ontvangen wij graag retour op onderstaande retouradres.

 

XPO/Ziggo

Antwoordnummer 1070
5800VB Venray 
Let op: bewaar het afgiftebewijs totdat je bericht van ons ontvangen hebt dat het oude modem retour ontvangen is. 

@freekv Ik krijg het modem niet volledig uitgelezen. Wil je het modem eens resetten? Want het lijkt erop dat er recent een aanpassing is doorgevoerd aan netwerkzijde. Gezien de uptime (13 dagen) van het modem is er nog geen herstart op het modem uitgevoerd. 

freekv

Level 5
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

@Paul Ik heb zojuist het modem 30 sec uitgezet en daarna weer aan. Vervolgens weer een test uitgevoerd en helaas nog steeds van hetzelfde, bij volledige lijn belasting om die 8 à 16 ping`s een time out.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19164Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

@freekv Merk je dit ook op tijdens het belasten v.d. lijn of zie je dit enkel n.a.v. de time-out melding?

freekv

Level 5
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

@Paul Zeker merk ik/we dat, als ik op die momenten thuis zit te werken, is er geen beginnen aan. (RDP via Direct Access) Daarnaast is een teams gesprek dan nagenoeg niet te voeren. Als op die moment online wordt gegamed is er stress. (of er moet getrotteld worden) maar dit kan mijns inziens niet de bedoeling zijn. Met de witte Connectbox heb ik deze problemen niet ervaren. (enkel problemen met downloads van torrents via een VPN omdat de Puma chip de hoeveelheid connecties niet aankon)

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

@freekv 

kun je een printscreen maken van de down en upstream 

https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van...

 

en een foto van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt)

freekv

Level 5
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

@anoniemforum Hartelijk dankt voor uw bericht. Dan zou ik u vriendelijk willen verzoek om deze post er even bij te pakken: Packet loss sinds ontvangst Ubee - Ziggo Community

 

Hier heb ik meermaals deze gegevens en foto`s geupload.

 

Hoofdaansluiting is recent door monteur vervangen, tevens nieuwe POA splitter.

Gebruiker00

Level 4
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes

Het lijkt er op dat het modem van Ubee (zonder Wifi) het BitTorrent i.c.m. een VPN probleem oplost. Kon mijn aloude WiFi routertje aansluiten zonder iets te veranderen.

 

Wat ik opvallend vind is dat een v/d grootste internet providers een modem levert dat moeite heeft met internetten in bepaalde gevallen. En dat de Helpdesk mij niet van te voren vroeg welk nieuw modem ze aan mij moesten leveren (ik vond het oude prima, maar dat moest en zou vervangen worden): een die werkt met VPN/torrents of een die dat niet doet maar wel WiFi aan boord heeft.

 

Ik weet niet wat gênanter is: een internet provider waar je niet goed kunt internetten of een provider die VPN/torrent gebruik moeilijk maakt zonder daar duidelijk over te zijn. Nou ja, laten we het er maar op houden dat het eerstvolgende modem dat Ziggo grootschalig gaat gebruiken weer gewoon werkt met de combinatie VPN/torrent. Voor de goede orde: ik download mijn Linux images via torrent. Dat is heel gebruikelijk. 

 

Bovenstaande zijn overigens retorische vragen.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19164Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

@Gebruiker00 We zijn blij dat het probleem is opgelost met het nieuwe modem. Laat je het weten als wij verder nog iets voor je kunnen doen?

freekv

Level 5
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

@Paul Vanmorgen zijn er volgens jullie berichtgeving tussen 6:00 en 8:00 uur werkzaamheden op het netwerk uitgevoerd.

 

Daarop volgende heb ik vandaag rond 16:00uur de modem 30 sec van de stroom gehaald en de testen opnieuw uitgevoerd. Helaas is mijn probleem bij volledige lijnbelasting en packet loss nog steeds niet opgelost.

 

Ik ben eerlijk als ik zeg dat ik de moed een beetje begin kwijt te raken, met deze UBEE modem. (Want het is nog steeds van de regen in de drup.) We zijn op dit moment al 5 weken verder, waarvan een monteur voor het plaatsen van de hoofdaansluiting inmiddels ook al een maand geleden hier is geweest. Ik daar achter aan diverse keren foto`s heb geupload van meterkast, aansluiting, splitter, modem, logging en testen heb uitgevoerd waarbij 3,8 TB aan download zijn gegenereerd. Wat is nu de stand van zaken?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic