@Paul : Bedankt voor het regelen van het andere modem. Ik hoop dat ik 'm zeer snel ontvang, zie onder.
[excuses voor het lange verhaal, kon het niet laten]
Ik heb gister via een weblink uit dit forum het aanzetten v/d Bridge modus v/d Connectbox aangevraagd (dacht dat dat misschien zou helpen). Dat ging zojuist in. Modem reboot etc. Resultaat: geen TV via de Next Mini (nee: ook niet als ik de UTP kabel direct in de adapter v/d Next Mini stop).
En ik kom de Connectbox niet meer in via 192.168.178.1. Ik heb zelf een paar dagen geleden het IP adres v/h modem veranderd naar 192.168.0.1 (reden is lang verhaal) en op dat IP adres kom ik het modem ook niet in.
Probleem: ik moet mijn Connectbox in om aan te geven wat het IP adres van mijn router is. Anders: geen WiFi en niet meer dan 1 apparaat op internet (tja, dat is bridge modus, snapt u). Helpdesk gebeld. Er stond iets fout in dat modem, zei hij. Reboot etc. etc. Resultaat: na lang wachten werd de telefoon verbinding verbroken, ha ha. Waarschijnlijk een nieuwe medewerker van Ziggo. Per ongeluk op verkeerde knopje gedrukt vrees ik. Overigens, toen ik de termen BitTorrent en IP adres gebruikte zei hij: "U heeft meer verstand van computers dan ik.". Hij leek te denken dat alleen bedrijven met een VPN werken. Ik legde hem uit dat particulieren ook wel eens een VPN gebruiken i.v.m. privacy op internet. Dat snapte hij. Maar hij dacht dat je dat modem niet in zou komen als je een VPN hebt...?
Enfin, ik geef het op. Die Connectbox gaat weg en ik hoop dat ik snel dat andere modem krijg. De Helpdesk bel ik niet meer: daar heeft mijn Ziggo/Vodafone abo niet genoeg belminuten meer voor nu.
Rest nog één vraag: hoe krijg ik dat andere modem in Bridge modus en hoe geef ik in dat andere modem aan op welk IP adres mijn router zit (= 192.168.0.20)? ❓