1
Vraag
2
Reacties
Esperanza

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Downloadsnelheid erg laag met VPN en torrents

Sinds een week heb ik een internetsnelheid upgrade van 250 naar 500 Mbit/s. (Complete naar Max)

Mijn Cisco modem is vervangen voor een Connectbox. De internetsnelheid is daadwerkelijk 500 Mbit, de uploadsnelheid zou 40 Mbit moeten zijn, maar komt nier verder dan 30.

De modem staat in de brugmodus en WIFI gaat via Airport Extreme.

Zodra ik (bedraad) wil downloaden via VPN (NordVPN) dan komt de downloadsnelheid niet verder dan 15 MBit.

Na een paar minuten wordt al het internet afgeknepen en is interneten niet meer mogelijk, zowel via Wifi als bedraad.

Ook als ik meeerdere torrents wil downloaden (zonder VPN) is de snelheid erg traag, hoewel de dowloadsnelheid via Speedtest wel 500Mbits aangeeft.

Deze problemen waren voorheen niet met mijn oude Cisco modem.

Als er de komende dagen geen oplossing is overweeg ik mijn abonnement weer terug te zetten naar Complete

 

 

856 Reacties 856
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Duidelijk. Bedankt voor de extra informatie! Ik ga de modem op de post doen voor je. Laat je weten wat je ervaringen zijn, na het in gebruik nemen? :-). 

Esme2206

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste @Lycke ; dank! Echter heb ik vandaag een CI+-module per post ontvangen i.p.v. een modem. Kun jij traceren wat er fout is gegaan? 

Bij voorbaat dank!

 

Groet, Miranda 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Ooh nee. 

Ik wilde al met al mn vingers naar andere mensen/afdelingen/systemen wijzen. Maar ik moet met het schaamrood op mijn kaken toegeven dat ik hier een domme fout gemaakt heb. Ik heb het verkeerde serienummer geselecteerd onder je producten (die van je CI+ module dus, in plaats van die van je modem), bij het aanvragen van de nieuwe modem.  Stom stom stom. Ik ga het alsnog voor je aanvragen! 

 

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Als ik download met Utorrent doe ik dit via Opera Webbrowser daar zit een VPN ingebouwd en mijn snelheden blijven gewoon prima. Je zal dan ook in het programma de snelheden moeten aanpassen want deze kan je aanpassen van automatisch naar langzaam. Zoals @Lycke  aangeeft dit heeft niet iets direct te maken met de modems.

MarcoDenOtter

Level 3
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Is het mogelijk om dit Ubee modem/router te bestellen, ik heb nu ook een connectbox maar voor de wifi maak ik gebruik van de TP-link deco set dus ik heb eigenlijk geen wifi op mijn modem router nodig. 

 

In het verleden ook bezig geweest met VPN etc maar ik was altijd in de veronderstelling dat de lage download snelheden te maken hadden met de aanbieders van de content of dat dit door de VPN kwam. Maar als de Ubee een oplossing kan zijn voor deze problemen dan zou ik hier wel in geinterresseerd zijn.

Esme2206

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Kan gebeuren! Dank voor het oplossen? Wat moet ik doen met de CI-module? Terugsturen? 

skruiper

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste Lycke,

Ik heb inmiddels ook al het e.e.a. geprobeerd waaronder samen met de helpdesk van ziggo maar zonder resultaat. Ik heb inmiddels een unifi security gateway geimplementeerd omdat ik eerder dacht dat het aan mij voor router lag, daarna was het me duidelijk dat het probleem niet in mijn netwerkapparatuur zit. De Unifi heeft een belasting van nog geen 10% als mijn internetverbinding begint te haperen.

Als ik een ping laat lopen naar een google dns dan zie ik steeds langere ping tijden waarna ik timeouts krijg, bij reset van de connectbox is het probleem weer (even weg), dit is heel vervelend voor het gezin dat nu al een tijdje thuis werkt en onderwijs krijgt.

Ik heb goede hoop dat het andere modem mijn probleem oplost, als het helpt neem ik graag de kosten van de verzending voor mijn rekening.

Vriendelijke groet,

Sjef

skruiper

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Thanks!

Ik laat je weten of het probleem is opgelost.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Heb je de modem nu wel goed ontvangen, @Esme2206 ? 🙂 

Esme2206

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Lycke : ontvangen en het draait vooralsnog als een zonnetje. (kan ik de CI-module en oude modem naar het bekende antwoordnummer sturen?)

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Ah. super om te lezen! Ja, dat kan :-). Dan komen deze weer goed bij ons retour! :-). 

MarcoDenOtter

Level 3
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Is het mogelijk om zo'n UBEE router te bestellen ipv de default connect box?

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

In specifieke gevallen kunnen we de modem omwisselen. Ik merk alleen wel dat mensen inmiddels denken dat het een wondermiddel is tegen allerlei klachten en wil ervoor waken dat we te snel zomaar de wisseling in gang zetten. In het grote deel van de gevallen is het namelijk totaal onnodig. 

 

Waarom heb jij hier interesse in? 

MarcoDenOtter

Level 3
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

In het verleden ook bezig geweest met VPN etc maar ik was altijd in de veronderstelling dat de lage download snelheden te maken hadden met de aanbieders van de content of dat dit door de VPN kwam. Maar als de Ubee een oplossing kan zijn voor deze problemen dan zou ik hier wel in geinterresseerd zijn.

 

En voor de wifi gebruik ik de tp-link deco set.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Alright, dan gaan we dat in gang zetten. Houd je mail goed in de gaten om achter de track and trace te komen.

Laat je weten of dit daadwerkelijk de oplossing is voor de eerder genoemde problemen?

MarcoDenOtter

Level 3
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik ga de mail in de gaten houden en als ik meer weet dan horen jullie het.

MarcoDenOtter

Level 3
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Vorige week vrijdag de nieuwe modem ontvangen. En afgelopen weekend geinstalleerd.

 

Even goed lezen hoe aan te sluiten maar daarna werkte alles. Ik heb nu een stabiele verbinding van 250 Mbps (met mijn oude modem fluctueerde dit behoorlijk).

 

Ik ga volgend weekend spelen met de VPN settings en downloaden en kijken hoe het modem zich dan houdt tijdens het downloaden van torrents. Dat was toch de reden dat ik gewisseld heb. Maar tot nu toe heel tevreden met het nieuwe modem.

 

Vraagje: Wat moet ik met mijn oude connect box doen?

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Klinkt goed, @MarcoDenOtter! 🙂 

Je oude Connectbox willen we graag retour. Op deze pagina zie je hoe je hem kosteloos retourneert aan ons. Doe dit wel pas zodra je het nieuwe modem uitvoerig hebt getest en dat goed bevonden is. Stel het bevalt niet en je wilt achteraf toch liever de Connectbox, dan kunnen we die eenvoudig administratief weer activeren. Iets later retour is natuurlijk geen enkel probleem.

Esme2206

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste Lyke,

 

per abuis had jij laatst een nieuwe CI-module naar mij gestuurd in plaats van een nieuwe modem. Foutje, kan gebeuren en ik heb vrij vlot daarna de nieuwe modem ontvangen.

 

Recent heb ik de niet benodigde CI-module en de oude modem teruggestuurd. Vrijdag kreeg ik een mail dat de digitale televisie per 18-4 beëindigd wordt vanwege het terugsturen van de CI-Module. Dat was en is echter nooit het verzoek geweest. Kun jij dit rechtzetten?

 

Bij voorbaat dank!

 

Met vriendelijke groet,

Miranda 

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dag @Esme2206! Oeps, dat is inderdaad niet de bedoeling en ons systeem zet zo'n opzegging met een maand opzegtermijn van televisie er dan automatisch in vanwege de retour ontvangen module. 

 

Dit kunnen we natuurlijk oplossen maar ik heb daarvoor even de nummers van je huidige module nodig. Ik stuur je daarom even een privébericht! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic