1
Vraag
2
Reacties
Esperanza

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Downloadsnelheid erg laag met VPN en torrents

Sinds een week heb ik een internetsnelheid upgrade van 250 naar 500 Mbit/s. (Complete naar Max)

Mijn Cisco modem is vervangen voor een Connectbox. De internetsnelheid is daadwerkelijk 500 Mbit, de uploadsnelheid zou 40 Mbit moeten zijn, maar komt nier verder dan 30.

De modem staat in de brugmodus en WIFI gaat via Airport Extreme.

Zodra ik (bedraad) wil downloaden via VPN (NordVPN) dan komt de downloadsnelheid niet verder dan 15 MBit.

Na een paar minuten wordt al het internet afgeknepen en is interneten niet meer mogelijk, zowel via Wifi als bedraad.

Ook als ik meeerdere torrents wil downloaden (zonder VPN) is de snelheid erg traag, hoewel de dowloadsnelheid via Speedtest wel 500Mbits aangeeft.

Deze problemen waren voorheen niet met mijn oude Cisco modem.

Als er de komende dagen geen oplossing is overweeg ik mijn abonnement weer terug te zetten naar Complete

 

 

856 Reacties 856
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19721Posts
  • 1387Oplossingen
  • 7560Likes

@freekv  In de laatste nauwkeurige meting zie ik geen ongeregeldheden terug die direct de problemen doen verklaren die je aangeeft te hebben. Hoe gaat het de afgelopen dagen met de verbinding? Heb je recent nog het modem opnieuw opgestart? Er zijn hier recent wel aanpassingen verricht op het netwerk, vandaar deze vraag. 

freekv

Level 5
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

@Paul Het gaat goed zo lang er geen gigabyte qua download over de lijn gaan waardoor de lijn te zwaar wordt belast. We moeten wat dat aan gaat rekening met elkaar houden, dat niemand thuis Epic / Steam start, grote en nieuwe downloads start tijdens werk/school tijden omdat er dan niet val te werken. (Denk aan zeer langzaam werkenden verbinding of Teams gesprek wat niet valt te voeren) En Ja wat je zou kunnen doen is de verbindingen gaan dicht knijpen in de applicatie maar is dat anno 2022 nodig? Nogmaals dit hebben we niet zo met de witte Connectbox zo gehad.

Ik heb afgelopen donderdag middag de modem nog een gerest om dat die ochtend werkzaamheden zijn uitgevoerd. Helaas is daarmee het probleem nog steeds niet opgelost.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19721Posts
  • 1387Oplossingen
  • 7560Likes

@freekv Dank voor je terugkoppeling. Ik heb jouw feedback even neergelegd bij onze specialisten zodat dit verder onderzocht wordt. Ik laat het weten zodra ik meer info voor je heb. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19721Posts
  • 1387Oplossingen
  • 7560Likes

@freekv Afgelopen nacht zijn er wijzigingen verricht aan netwerkzijde. Kun je laten weten wat sindsdien jouw bevindingen zijn ?

freekv

Level 5
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

@Paul Hartelijk dank voor uw antwoord. Ik heb vanmorgen na het lezen van uw bericht gelijk het modem 30 sec van de stroom gehaald en wederom een test uitgevoerd. Helaas is het onveranderd.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19721Posts
  • 1387Oplossingen
  • 7560Likes

@freekv Ik stel voor dat we de aanpassingen aan netwerkzijde aan het eind van deze week even afwachten. Kun je na aankomende zondag laten weten of je nog problemen ervaart?

freekv

Level 5
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

@Paul Zoals verzocht zou ik na het weekend even testen (modem wederom gerest) time outs vliegen nog steeds om mijn oren 😐 al moet ik zeggen dat thuis werken ietsjes meer responsive lijkt te reageren, bij full load.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19721Posts
  • 1387Oplossingen
  • 7560Likes

@freekv Wil je de komende 1 a 2 dagen even in de gaten blijven houden hoe het blijft gaan?

freekv

Level 5
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

@Paul Ik heb het nu een aantal dagen in de gaten gehouden, helaas is het probleem nog steeds niet opgelost.

 

Omdat jullie niet verder lijken te komen begon ik toch even te twijfelen aan mijn eigen apparatuur (kabels, firmware versie ect) vandaar dat ik zojuist nog eens een test heb gedaan. Maar dan rechtstreeks met 1 laptop bekabeld op het UBEE modem. Daar kom ik al snel achter dat zodra ik met die 1-e laptop een full download start in combi met een ping naar 1.1.1.1 dat wederom de time outs om mijn oren vliegen. Waardoor ik toch kan stellen dat het niet aan eventuele interne bekabeling, UDM firmware versie, foutieve configuratie ect zou kunnen liggen. En het feit blijft dat als er dan wordt gewerkt via RDP over VPN, gegamed, audio/video bellen hier het hele huis last van heeft en eigenlijk niet te doen is.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19721Posts
  • 1387Oplossingen
  • 7560Likes

@freekv Ontzettend balen dat het probleem zich nog steeds voordoet! Ik zie gek genoeg aan netwerkzijde op dit moment geen ongeregeldheden terug die de storingsklachten doen verklaren. Ik heb daarom nu een meerdaagse nauwkeurige meting lopen om het signaal (SC-QAM/OFDM(A) ) beter te monitoren. Wil jij op jouw beurt de komende dagen storingsdata bij houden (Datum+Tijd + in het kort wat je op dat moment merkt). Aan de hand van onze data en jouw input kunnen we dan de verder vervolgstappen bepalen. 

freekv

Level 5
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

@Paul De beste wensen voor 2023!

 

Ik lees nu pas uw vorige bericht en ga nu heel eerlijk zijn... Ik heb ik de afgelopen 10+ weken al zo ontzettend veel data, foto`s, testen en logging / moment van verstoring, de soort verstoringen ect aangeleverd dat ik niet aan de gang blijf.....

 

Daarom het verzoek, om een fatsoenlijke Docsis 3.0 modem te leveren. Sinds de overstap naar Docsis 3.1 is gemaakt is de packed loss ellende begonnen. (dit nieuwe protocol is hier gewoon veel te gevoelig) Ik blijf gewoon niet aan de gang.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19721Posts
  • 1387Oplossingen
  • 7560Likes

@freekv Ook voor jou nog de allerbeste wensen voor 2023! 

Ik lees nu pas uw vorige bericht en ga nu heel eerlijk zijn... Ik heb ik de afgelopen 10+ weken al zo ontzettend veel data, foto`s, testen en logging / moment van verstoring, de soort verstoringen ect aangeleverd dat ik niet aan de gang blijf....
Daarom het verzoek, om een fatsoenlijke Docsis 3.0 modem te leveren. Sinds de overstap naar Docsis 3.1 is gemaakt is de packed loss ellende begonnen. (dit nieuwe protocol is hier gewoon veel te gevoelig) Ik blijf gewoon niet aan de gang.

We hebben uiteraard alle begrip hiervoor en om die reden heb ik voor jou een verzoek ingediend bij mijn collega's om jouw modem om te ruilen naar een Docsis 3.0 modem ter vervanging van het Docsis 3.1 modem. Binnen 2 a 3 dagen ontvang je het modem met de pakketdienst van Post NL. Het andere modem stuur je dan kosteloos retour naar onderstaande retourades. 

XPO/Ziggo

Antwoordnummer 1070

5800VB Venray

Let op: bewaar het afgiftebewijs goed totdat je van ons bericht ontvangen hebt dat het ander modem retour ontvangen is. 

Laat je onder dit topic weten wat je bevindingen zijn met het Docsis 3.0 modem? 

freekv

Level 5
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

@Paul hartelijk dank! Uiteraard zal ik dit terug koppelen. Mag ik vragen welke word opgestuurd en staat deze gelijk in bridge en IPv4 en IPv6 dual stack actief?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19721Posts
  • 1387Oplossingen
  • 7560Likes

@freekv Het modem wat je krijgt is een SmartWifi Connectbox. Dit modem staat direct in dezelfde switch modus (bridged) als je huidige modem. Je hebt dan IPV6 Full Dualstack. 

freekv

Level 5
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

@Paul Ik heb de Connectbox ontvangen en gelijk aangesloten. Modem kwam gelijk in bridge met IPv6 Dualstack. Dank daarvoor. Gelijk testen uitgevoerd. Waar er voorheen om de 10/15 ping requesten een timeout tevoorschijn kwam zie ik dat nu na +/- 90/100 requesten een timeout voorbijkomen. Dus een hele verbetering. Wat ik mijn in deze nog af vroeg, een paar weken gelden zijn 2 OFDMA Upstream kanalen weggehaald. Als ik het zo beoordeel is dat nog steeds het geval, kunnen die 2 weer terug geplaats worden. Wellicht dat de lijn dan weer helemaal steady gaat. Alvast vriendelijk bedankt!

efok

Level 17
  • 4060Posts
  • 219Oplossingen
  • 1628Likes

Je hebt nu weer een eurodocsis 3.0 modem, toch? dan zijn die OFDMA kanalen niet beschikbaar op jouw modem.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19721Posts
  • 1387Oplossingen
  • 7560Likes

@freekv Goed om te lezen dat je verbinding goed werkt met het nieuwe modem. 

Wat ik mijn in deze nog af vroeg, een paar weken gelden zijn 2 OFDMA Upstream kanalen weggehaald. Als ik het zo beoordeel is dat nog steeds het geval, kunnen die 2 weer terug geplaats worden. Wellicht dat de lijn dan weer helemaal steady gaat. Alvast vriendelijk bedankt!.
Wat @efok  hierover aangeeft klopt. Je heb nu weer een eurodocsis 3.0 modem. Hierop zijn de OFDMA kanalen niet beschikbaar, die heb je alleen tot je beschikking op een eurodocsis 3.1 modem. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic