1
Vraag
2
Reacties
Esperanza

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Downloadsnelheid erg laag met VPN en torrents

Sinds een week heb ik een internetsnelheid upgrade van 250 naar 500 Mbit/s. (Complete naar Max)

Mijn Cisco modem is vervangen voor een Connectbox. De internetsnelheid is daadwerkelijk 500 Mbit, de uploadsnelheid zou 40 Mbit moeten zijn, maar komt nier verder dan 30.

De modem staat in de brugmodus en WIFI gaat via Airport Extreme.

Zodra ik (bedraad) wil downloaden via VPN (NordVPN) dan komt de downloadsnelheid niet verder dan 15 MBit.

Na een paar minuten wordt al het internet afgeknepen en is interneten niet meer mogelijk, zowel via Wifi als bedraad.

Ook als ik meeerdere torrents wil downloaden (zonder VPN) is de snelheid erg traag, hoewel de dowloadsnelheid via Speedtest wel 500Mbits aangeeft.

Deze problemen waren voorheen niet met mijn oude Cisco modem.

Als er de komende dagen geen oplossing is overweeg ik mijn abonnement weer terug te zetten naar Complete

 

 

856 Reacties 856
thomasvdw

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb hier hetzelfde probleem, ik heb het probleem net nog even gereproduceerd (zie screenshots in de bijlage). Als ik 1 of meerdere torrents aanzet begint hij snel en vervolgens kakt alles helemaal in tot het punt waarop mijn internet onbruikbaar is.

Mijn Connectbox staat nu in bridge modus (zit een Ubiquiti USG achter), maar haal dezelfde resultaten in de normale modus wanneer ik er direct op ben aangesloten.

 

Indien mogelijk zou ik ook graag een Ubee ontvangen om te kijken of dit mijn probleem oplost.

 

Met vriendelijke groet,

 

Thomas

Mvthul

Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

probeer je Max global connections is op 150 maximaal te zetten zodra ik hier boven ga heb ik hetzelfde probleem. Hiermee kan ik het netwerk toch vol belasten. Traagheid ervaren maar blijft alles toch werken.

 

@Ziggo  Indien de ubee dit idd oplost en een stabieler netwerk oplevert. Wat kan ik eraan doen om in aanmerking te komen voor een ubee

thomasvdw

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@MvthulIk heb mijn max connecties op 150 gezet maar ervaar nog steeds hetzelfde probleem, al lijkt de tijd hoelang hij inkakt nu wat minder lang? Alsnog lijkt me dit niet een constructieve oplossing, maar eerder een workaround.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

@Radec Fijn dat het nieuwe modem is ontvangen! Al moet e.e.a nog gefinetuned worden zo te lezen.
Wordt zaterdag vervolgd, houd ons op de hoogte 🙂

 

@thomasvdw Welkom op de Community! Ook fijn dat er meteen een goede tip met je is gedeeld.
Uiteraard kunnen we ook een Ubee modem naar je toesturen.
Bij deze is dat ook geregeld, PostNL bezorgt hem zo snel mogelijk.
Laat je weten of het probleem daarmee is opgelost?

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ik dacht dat het aan mij lag maar chrome download de dingen wel gewoon normaal een simpele iso download gaat veel sneller via chrome dan via torrents 

 

zowel in bridge als in normale modes komt de snelheid lang niet in de buurt van de chrome downloads

 

 

Indien mogelijk zou ik ook graag een Ubee ontvangen om te kijken of dit mijn probleem oplost.

 

 

@Erik P 

Mvthul

Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Erik P  zie mijn opmerking hierboven. Het is bij mij exact hetzelfde probleem... kan er mijn kant aub ook een ubee aankomen word er gek van als IT’er thuis. Het beperken op 150 global connections is ook niet stabiel/optimaal de download snelheid fluctueert bij het bereiken van de 150 Peers. Red mij alsjeblieft!

Mvthul

Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Was mij nog niet opgevallen bij een snelle test... kakt idd in

thomasvdw

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi @Erik P, ik heb het modem ontvangen en geïnstalleerd.

Meteen weer even dezelfde test gedraaid en deze keer volle snelheid, geen inkakkers meer (zie bijlage)

Super bedankt! 🙂

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Mvthul Hartelijk dank voor de reactie! Ik zorg ervoor dat jij een Ubee1318ZG modem krijgt ter vervanging van het Connectbox modem. 
@Robinjoo19 Ook jij krijgt van mij een Ubee1318ZG modem ter vervanging van het huidige modem.

Jullie ontvangen het modem binnen 3 werkdagen in huis. Het oude modem ontvangen we graag retour.Hieronder staat het retouradres waar het modem naar toe gestuurd dient te worden.

XPO/Ziggo
Antwoordnummer 1070
5800VB Venray

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

top krijg ik ook vanzelf een mail met een tracking code oid ? 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@MR_CHIP Klopt, je krijgt inderdaad een e-mail met een track and trace code. Zodra Post NL het pakket van ons in ontvangst genomen hebt krijg je hiervan bericht en vanaf dat moment is het pakket te volgen.

Radec

Level 4
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Hi allen,

 

Mijn internetverbinding is sinds vrijdag weer helemaal in orde kwa snelheid en heb de monteur netjes afgezegd. Ook de nieuwe snelheid komt nu lekker door!

 

Maar nu het downloaden en ik zeg meteen wat een verademing! Zie bijlagen, meerdere torrents tegelijkertijd (niet op snelheid letten, is gecapped door VPN). Max. aantal verbindingen op 500 (standaard) en UDP en TCP pakketten gecombineerd. Verbinding blijft heerlijk stabiel! Ook een test gedaan van TCP pakketten. Alles netjes groen en weinig afwijkingen. Bij de Connectbox zaten hier altijd rode blokken tussen

 

Serieus wat een verschil! Ik ben jullie heel erg dankbaar voor het toesturen van dit modem en voor het meedenken.

 

Ook het Coax signaal is uitstekend! Dicht bij de 0 dB en geen corrupte pakketten.

 

Radec

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ubee modem ontvangen en geinstalleerd wat een top ding meerdere torrent downloads aanzetten geen enkel probleem

 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

zie de bijlage voor de waardes hoop dat ze goed zijn

 

robinjoo19_0-1618945164766.png

 

Radec

Level 4
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Prima, niets mis mee!

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

nog een vraagje stel ik upgrade mijn internet naar het giga pakket neem ik aan dat ik deze ubee kan behouden of moet ik dan over naar de ziggo connectbox giga

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Fijn dat dit nieuwe modem zo goed bevalt @MR_CHIP!
De problemen met de torrent downloads oplossen was het doel hierachter, fijn dat dit is gelukt 🙂

Het modem is ook helemaal klaar voor het Giga pakket.
Hiervoor heb je geen ander modem nodig.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

@Erik P zou ik misschien een retourdoos mogen ontvangen via de post heb geprobeerd er een zelf te vinden maar overal past hij helaas net niet in

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@MR_CHIP Natuurlijk! Regelen we. 

Die komt nú jouw kant op. Bewaar je bij het opsturen het verzendbewijs goed? Dan ben je altijd safe. Dank voor de medewerking. 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

wanneer kan ik de retourdoos verwachten hoelang duurt zo iets normaal gesproken

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic