1
Vraag
2
Reacties
Esperanza

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Downloadsnelheid erg laag met VPN en torrents

Sinds een week heb ik een internetsnelheid upgrade van 250 naar 500 Mbit/s. (Complete naar Max)

Mijn Cisco modem is vervangen voor een Connectbox. De internetsnelheid is daadwerkelijk 500 Mbit, de uploadsnelheid zou 40 Mbit moeten zijn, maar komt nier verder dan 30.

De modem staat in de brugmodus en WIFI gaat via Airport Extreme.

Zodra ik (bedraad) wil downloaden via VPN (NordVPN) dan komt de downloadsnelheid niet verder dan 15 MBit.

Na een paar minuten wordt al het internet afgeknepen en is interneten niet meer mogelijk, zowel via Wifi als bedraad.

Ook als ik meeerdere torrents wil downloaden (zonder VPN) is de snelheid erg traag, hoewel de dowloadsnelheid via Speedtest wel 500Mbits aangeeft.

Deze problemen waren voorheen niet met mijn oude Cisco modem.

Als er de komende dagen geen oplossing is overweeg ik mijn abonnement weer terug te zetten naar Complete

 

 

856 Reacties 856
MarcoDenOtter

Level 3
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Van de week al wat zitten spelen met mijn VPN verbinding en met torrents downloaden. De verbinding bleef stabiel. Waar in het verleden het internet in de rest van het huis onbruikbaar werd (langzaam) zodra ik de combinatie VPN en torrents deed heb ik nu geen klachten gehoord van mijn gamende zoons of netflix kijkende vrouw. 

 

Het lijkt erop dat dit modem beter bestand is tegen de combinatie VPN/torrents.

 

Ik zal de oude connectbox terugsturen. 

 

@Erik S  bedankt voor je hulp.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

Super om te lezen @MarcoDenOtter 😄 Thanks voor de terugkoppeling en mocht je opnieuw ergens tegenaan lopen dan zien we je graag terug op de Community. 

Mocki_1

Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hoi, ik had gereageerd maar was niet van toepassing op dit onderwerp. Helaas kon ik wel de inhoud maar niet de reaktie  verwijderen. Sorry 😅

 

 

 

 

 

Radec

Level 4
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

@Lycke 

 

Beste Lycke Z,

 

Ik heb exact dezelfde problemen. Wanneer ik ook maar 2 torrents aanzet klapt mijn hele Connectbox eruit. Wanneer ik mijn torrents stop zal deze na een minuut pas weer terugkomen. Moden staat in bridge modus en mijn eigen Router is gewoon actief, het is echt de Connectbox die eruit vliegt.

 

Ik vermoed dat dit te maken heeft met de Intel Puma wat inde Connectbox zit. Is het mogelijk om ook zo'n Ubee modem toe te sturen? Ik heb de Wi-Fi van het modem niet nodig omdat ik mijn eigen apparaten gebruik.

 

Bedankt!

Radec

Level 4
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

@Mark 

 

Beste Mark Z

 

Ik heb exact dezelfde problemen. Wanneer ik ook maar 2 torrents aanzet klapt mijn hele Connectbox eruit. Wanneer ik mijn torrents stop zal deze na een minuut pas weer terugkomen. Moden staat in bridge modus en mijn eigen Router is gewoon actief, het is echt de Connectbox die eruit vliegt.

 

Ik vermoed dat dit te maken heeft met de Intel Puma wat inde Connectbox zit. Is het mogelijk om ook zo'n Ubee modem toe te sturen? Ik heb de Wi-Fi van het modem niet nodig omdat ik mijn eigen apparaten gebruik.

 

Bedankt!

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

@Radec Het is natuurlijk raar dat een verbinding er uit klapt op het moment dat je twee torrents aanzet. Helemaal wanneer dit aan het modem lijkt te liggen. Goed dat je het meldt.

Of dit te maken heeft met de Intel Puma chip, durf ik je niet te zeggen. Ik heb in ieder geval een Ubee voor je besteld. Deze komt zo snel mogelijk jouw kant op. Ik ben benieuwd erg naar jouw ervaringen met het nieuwe modem! Deel je deze hier? 🙂

Radec

Level 4
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Beste @Jiri 

 

Super bedankt voor de snelle reactie! Ik zal zeker mijn bevindingen hier met jullie delen!

Mvthul

Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Mark zou jij is je mening willen geven over mijn issue thuis? Aankomende woensdag word mijn aansluiting vervangen maar ik ben bang dat het hier niet mee opgelost word. https://community.ziggo.nl/t5/Internet/ConnectBox-Latency-500-ms/m-p/752433#M52857 

 

Heeft zo een Ubee nut? Ik hoef geen WiFi op de ConnectBox. Zou dit mogelijk de oplossing zijn. Het is niet te doen thuis nu zodra ik nog geen eens een paar films download.

Radec

Level 4
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Hi @Jiri 

 

Ik kan mijn bevindingen nog niet delen, ik wacht nog op het modem. Pakketje is al 3x vetraagd door PostNL en staat nu gepland voor aankomende dinsdag.

 

Zodra ik hem heb bel ik even om hem in bridge modus te plaatsen en dan zal ik hem meteen testen en mijn bevindingen delen 🙂

 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Helemaal goed, @Radec 
Wat vreemd dat het pakket al zo vaak uitgesteld is.
Top dat hij vandaag dan echt lijkt te komen. Ik ben benieuwd 🙂


@Mvthul Ik zie dat je in jouw topic al geholpen wordt. Het lijk mij verstandig dat we daarin verder gaan 🙂

Radec

Level 4
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Zojuist is PostNL langsgeweest, maar dit was een andere bestelling. Pakketje van Ziggo zat er wederom niet bij. Pakketje staat nog altijd op "Vandaag 1230 - 1500 - Sorry, bezorgmoment is bijgewerkt". Wellicht zal na deze tijd weer een (automatisch) e-mailtje komen dat deze weer naar morgen is verplaatst.  Zouden jullie wellicht een onderzoek bij PostNL kunnen indienen waar het pakketje op dit moment is? PostNL heeft tegen mij gezegd dat dit vanuit de verzendende partij moet worden ingediend.

Radec

Level 4
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Torrents downloaden is niet illegaal.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Wat zuur dat het modem er wederom niet bij zat!

Wanneer ik mijn systeem er op na sla, zie ik dat eigenlijk alles goed gaat. Door het paasweekend zal hier een kleine vertraging ontstaan zijn. Officieel komt het binnen 5 werkdagen binnen. In dat geval mag het morgen nog binnen komen. 

Ik verwacht heel eerlijk gezegd dat het modem dan ook binnen zal komen. Laat je morgen weten of het modem erbij zat? 🙂

Radec

Level 4
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

@Jiri 

 

Zou je mij misschien uit de brand kunnen helpen?

 

1. Contact opgenomen met PostNL. Zij geven aan dat alleen de opdrachtgever een onderzoek kan laten starten waar een pakket blijft. Ik als ontvanger mag dat niet indienen. Dit staat ook bij hun op de site.

 

2. Contact opgenomen met de klantenservice Ziggo met de vraag om een onderzoek te starten. De collega aan de lijn geeft aan dat zij (Ziggo) dit niet kan en dat dit toch echt door PostNL moet worden opgelost.

 

3. Een nieuw modem opsturen was volgende de collega ook geen optie, omdat het modem wat nu onderweg is het gekoppelde modem is.

 

4. Ik heb nu sinds net helemaal geen internet meer. Is het serienummer van het nieuwe modem al geactiveerd of waarom heb ik nu ineens geen internet meer?

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Dat kan ik zeker, Radec

1. Dit kan kloppen op dit moment. Het lijkt er op dat PostNL het pakket nog niet heeft en het bij ons klaar staat om verstuurd te worden. Het ligt tussen beide. Ik kan dit alleen uit laten zoeken wanneer die gestelde 5 werkdagen voorbij zijn. Dit is morgen. Volgens mijn gegevens gaat alles gewoon goed qua bestelling, maar moeten we even geduld hebben.

2. Mijn collega heeft deels gelijk. We kunnen het nu nog niet uitzoeken omdat deze tijd nog niet verstreken is, al twijfel ik of mijn collega en ik hierin hetzelfde staan of dat hij je eigenlijk alleen maar doorverwees naar PostNL. Ik ben niet bij dit gesprek geweest 😉 Het kan dus wel uitgezocht worden vanuit ons naar PostNL, maar dan moeten die 5 werkdagen voorbij zijn. 

3. Nieuw modem is inderdaad geen optie. Het nieuwe modem is onderweg en hiervoor worden allemaal dingen klaar gezet om het modem daadwerkelijk te laten werken op het moment dat jij hem aansluit. Stel dat ik nu weer een nieuw modem ga versturen, gaat deze pas verstuurd worden wanneer het andere proces volledige doorlopen is. Dit heeft geen nut. 

4. Ik ben in mijn systeem gedoken en zie dat het modem, welke je nog niet ontvangen hebt, al geactiveerd is. Dit is natuurlijk ontzettend waardeloos omdat je nu helemaal geen internet meer hebt. Ik denk dat mijn collega die je gesproken hebt hierin te enthousiast is geweest en het "nieuwe modem" alvast geactiveerd heeft. Ik zal hem hierop aanspreken.

Om het oude modem nu eerste weer te activeren en vervolgens het nieuwe modem morgen (als het morgen binnenkomt) weer te activeren neem veel risico's met zich mee. Er is namelijk een kans dat dit vastloopt in het systeem en dan zijn we verder van huis.

Heb je toevallig een of meerdere abonnement(en) bij Vodafone? Zo ja, wil je jouw 06-nummer(s) in jouw priveomgeving plaatsen? Dan ga ik kijken of ik data voor je kan activeren. Ik hoor het graag.

 

Radec

Level 4
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

@Jiri 

 

Bedankt voor je snelle reactie. Inmiddels had mijn vriendin contact opgenomen met Ziggo omdat ze geen internet had en vanuit thuis werkt.

 

De collega belde op het moment terug toen ik naar binnen liep, deze collega moet ik eerlijk toegeven, heeft mij heel fijn te woord gestaan en zijn uiterste best gedaan. Uitgelegd waarom ik een Ubee modem zou krijgen want hij dacht in eerste instantie dat dit een oud modem van voor de connectbox nog was.

 

Hij kwam ook tot dezelfde conclusie die jij had. Hij ging een casus aanmaken (ik denk 2e lijns?) met de vraag om het oude modem weer te heractiveren en dan moest ik daarna weer bellen om het dan weer terug te laten zetten naar het Ubee modem. Hij had ook een bundel van 50 GB gegeven om mijn vriendin uit de brand te helpen.

 

Alleen maak ik me nu wel zorgen nudat u zegt dat het op en neer heractiveren tot problemen kan leiden. Wat adviseert u? Om de melding die de collega heeft ingediend te annuleren en gewoon op het Ubee modem te wachten?

Radec

Level 4
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

@Jiri 

 

Update:

 

Sinds vanochtend is internet weer terug op de Connectbox! We zijn zover weer online. Vandaag is PostNL langsgeweest, maar wederom zat er geen pakket van Ziggo bij. Ook in de app staat hij nog altijd op leverdatum Dinsdag 6 april. "We hebben het bezorgmoment niet gehaald vadaag, sorry. Houd je track en trace-overzicht in de gaten."

 

Zouden jullie a.u.b. (morgen) een onderzoek kunnen initiëren bij PostNL waar het pakket is?

 

Met vriendelijke groet,

 

Radec

Radec

Level 4
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

@Jiri 

 

Vandaag wederom geen pakketje van postnl! 😞

 

In mijn applicatie staat nu Bezorgtijd onbekend. Ik heb met Ziggo contact opgenomen en zij geven aan dat bij Ziggo nu bestelling geannuleerd staat. Ook zou mijn huidige Connectbox nu als een Connectbox Giga in het systeem staan?

 

De medewerker van de klantenservice kon mij helaas geen nieuwe Ubee UBC1318ZG toesturen, dit zou zij op haar afdeling niet kunnen.

 

Zou u voor mij a.u.b. een nieuwe Ubee UBC1318ZG in orde willen maken?

 

Met vriendelijke groet,

 

Radec

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@Radec Sorry voor de late reactie! In de tussentijd is er veel gebeurd. De 'normale' Connectbox welke je eerder in bezit had, staat inmiddels weer actief. Vreemd dat er gesproken wordt over een 'Giga Connectbox'; dat is niet aan de orde. Je Arris connectbox verzorgt jouw internet op het moment. Daarnaast zie ik geen openstaande administratieve handelingen meer. De modemruil welke eerder was aangemaakt, is dus volledig gewist en van PostNL hoef je ook niks meer te verwachten, vrees ik.

Ik stel voor dat we weer 'vanaf 0 beginnen' en een nieuwe Ubee bestellen. Sterker nog, dit proces heb ik opnieuw opgestart. Je krijgt dus een nieuwe Track & Trace code. Het advies in deze: niet bellen met de klantenservice. Wellicht drukken zij de levering handmatig weer door en komen we in de problemen, net als we eerder ondervonden. Dat moeten we voorkomen. Houd je ons op de hoogte van de vorderingen? 

Radec

Level 4
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

@Vincent 

 

Gisteren is PostNL langs geweest en ze hebben het modem afgeleverd! Aangesloten, werd netjes automatisch geactiveerd, firmware werd geüpdatet en modem stond meteen in bridgemodus.

 

Ik heb nog even een retourdoos aangevraagd voor de Connectbox in terug te kunnen sturen. So far so good lijkt het!

 

Ik was begonnen met testen en de eerste vooruitzichten zijn heel erg goed. Ik zal mijn uiteindelijke bevindingen hier met jullie delen.

 

Alleen viel met het tijdens de downloadsnelheid op dat deze rond de 330mbit blijft. Verschillende servers en apparaten getest, het lijkt alsof de snelheid niet boven de 330mbit wilt gaan.

 

Er komt aanstaande zaterdag een storingsmonteur langs om de verbinding te controleren.

 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic