Sinds een week heb ik een internetsnelheid upgrade van 250 naar 500 Mbit/s. (Complete naar Max)
Mijn Cisco modem is vervangen voor een Connectbox. De internetsnelheid is daadwerkelijk 500 Mbit, de uploadsnelheid zou 40 Mbit moeten zijn, maar komt nier verder dan 30.
De modem staat in de brugmodus en WIFI gaat via Airport Extreme.
Zodra ik (bedraad) wil downloaden via VPN (NordVPN) dan komt de downloadsnelheid niet verder dan 15 MBit.
Na een paar minuten wordt al het internet afgeknepen en is interneten niet meer mogelijk, zowel via Wifi als bedraad.
Ook als ik meeerdere torrents wil downloaden (zonder VPN) is de snelheid erg traag, hoewel de dowloadsnelheid via Speedtest wel 500Mbits aangeeft.
Deze problemen waren voorheen niet met mijn oude Cisco modem.
Als er de komende dagen geen oplossing is overweeg ik mijn abonnement weer terug te zetten naar Complete
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hi Esperanza, dit klinkt mij wel bekend in de oren. De Connectbox heeft blijkbaar moeite om de maximale snelheid te halen bij gebruik van een VPN verbinding, maar daar hebben we de vinger nog niet achter kunnen krijgen. Ik zou je daarom een ander modem kunnen toesturen, deze Ubee zonder wifi. Dat er geen wifi op zit lijkt me in jouw geval (modem in bridge + eigen router) geen probleem.
Zal ik die opsturen?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@Esperanza als je een Cisco had dan stond die er waarschijnlijk al 10 jaar.
Om zaken die met leeftijd te maken hebben uit te sluiten:
Heb je bij de plaatsing van de Connectbox ook de bekabeling aangepast? Kun je foto's maken hoe het modem op het AOP aangesloten zit en hier posten?
Wat zijn je up- en downstream waarden? Waar vind ik de up- en downstreamwaarden van mijn modem? | Ziggo Community
Goedemorgen Henno, het lukt mij niet om via de browser in te loggen met
(bridgde mode) http://192.168.100.1/
De bekabeling is niet oud (CAT-6). De snelheid wordt wel gehaald, maar niet met VPN of torrents download.
Je hebt wellicht de VPN aanstaan of firewall dit blokkeert?
VPN staat uit en zelfs als ik firewall uitzet merk ik geen verschil.
Zo vreemd dat ik niet op mijn modem kan inloggen. Ook als ik rechtstreeks bekabeld aangesloten zit op de Connectbox lukt dit niet.
Heel soms krijg ik (via wifi of bekabeld) een toegangscherm te zien en heb in 1x even kunnen inloggen en toen was de verbinding weer weg.
Verder is de gewone internetverbinding goed, behalve met VPN en als ik torrents wil downloaden.
Waar zit bottleneck. Naar mijn inziens is alles goed aangesloten, is de bekabeling goed. Het probleem is na de vervanging van de modem ontstaan. Mijn vermoeden is dus dat daar ook het probleem ligt.
Of een andere modem proberen of mijn oude modem weer aansluiten lijkt mij de oplossing.
Tenzij iemand anders een andere suggestie heeft.
Heb je een andere PC of laptop beschikbaar om te proberen?
Hi Esperanza, dit klinkt mij wel bekend in de oren. De Connectbox heeft blijkbaar moeite om de maximale snelheid te halen bij gebruik van een VPN verbinding, maar daar hebben we de vinger nog niet achter kunnen krijgen. Ik zou je daarom een ander modem kunnen toesturen, deze Ubee zonder wifi. Dat er geen wifi op zit lijkt me in jouw geval (modem in bridge + eigen router) geen probleem.
Zal ik die opsturen?
VPN verbinding ben je afhankelijk van servers.
Dus dat is logisch dat je niet hetzelfde haalt als bij ziggo modem
Ik heb thuis 500 en op mijn vriendin haar VPN verbinding ruim over de 600.
Torrents downloaden is illegaal de connectbox houdt hier niet van zonder VPN klapt hij er dan volledig uit.
Mark Ziggo wrote:Hi Esperanza, dit klinkt mij wel bekend in de oren. De Connectbox heeft blijkbaar moeite om de maximale snelheid te halen bij gebruik van een VPN verbinding, maar daar hebben we de vinger nog niet achter kunnen krijgen. Ik zou je daarom een ander modem kunnen toesturen, deze Ubee zonder wifi. Dat er geen wifi op zit lijkt me in jouw geval (modem in bridge + eigen router) geen probleem.
Zal ik die opsturen?
Hallo Mark, zie je berichtje nu pas. Omruilen met de modem Ubee zonder wifi lijkt mij het proberen waard, dus ja graag!
@PeterH2020 Torrents op zichzelf zijn niet illegaal. Dat de connectbox moeite heeft met Torrents ligt denk ik aan de hoeveelheid connecties waar de beroemde chipset zich in verslikt.
@Esperanza Koppel hier nog even terug of de Ubee je probleem oplost. Ben benieuwd..
Esperanza wrote:Hallo Mark, zie je berichtje nu pas. Omruilen met de modem Ubee zonder wifi lijkt mij het proberen waard, dus ja graag!
Bij dezen voor je aangevraagd!
De Connectbox mag je zodra PostNL het weer wat rustiger heeft (hopelijk na 7 januari) retour sturen naar dit adres:
XPO/Ziggo
Antwoordnummer 1070
5800 VB Venray
Mark Ziggo wrote:Esperanza wrote:Hallo Mark, zie je berichtje nu pas. Omruilen met de modem Ubee zonder wifi lijkt mij het proberen waard, dus ja graag!
Bij dezen voor je aangevraagd!
De Connectbox mag je zodra PostNL het weer wat rustiger heeft (hopelijk na 7 januari) retour sturen naar dit adres:
XPO/Ziggo
Antwoordnummer 1070
5800 VB Venray
Dank je Mark. Ik ben heel benieuwd. Fijne jaarwisseling alvast!
Hallo Mark, ik heb de Ubee (zonder wifi) ontvangen en aangesloten en enkele dagen getest. De downloadsnelheden i.c.m. met VPN is zeker beter dan met de Connectbox. Bedankt voor de oplossing!
Esperanza wrote:Hallo Mark, ik heb de Ubee (zonder wifi) ontvangen en aangesloten en enkele dagen getest. De downloadsnelheden i.c.m. met VPN is zeker beter dan met de Connectbox. Bedankt voor de oplossing!
Fijn, graag gedaan!
Hallo, Ik ervaar hetzelfde probleem als Esperanza is zo'n zelfde oplosing voor mij ook mogelijk?
Als je naar de supportgeschiedenis voor mijn thuisadres kijkt zijn er in een jaar tijd meerdere monteurs geweest.
Ik heb al sinds vorig jaar op allerlei vlakken last van de connectbox, en een ander model modem zou een uitkomst kunnen zijn.
Het huidige modem staat in bridge en we hebben een andere wifioplossing.
Mvg. Joris
Jazeker! Ik doe het modem voor je op de post :-). Laat je weten wat je ervaringen zijn, als je hem in gebruik hebt?
Beste Mark,
Ik heb precies hetzelfde probleem zou je mij ook een andere modem kunnen toesturen?
Vriendelijke groet,
Sjef
Beste lezer,
ook hier ervaar ik dezelfde problemen als Esperanza (zie het andere topic dat ik vandaag per abuis heb geopend). Zou ik ook de Ubee mogen ontvangen? Bij voorbaat dank!
Hartelijke groet, Miranda
Beste Lyke,
zoals je in mijn historie kunt zien heb ik al een behoorlijke lijdensweg achter de rug met betrekking tot de internetverbinding; wifi-versterkers aangeschaft voor in huis (geen resultaat), meerdere malen contact gehad met de servicedeskmedewerker (geen blijvend resultaat), monteur langs geweest (die e.e.a. heeft aangepast, geen resultaat), TP-Link Deco M4 aangeschaft (iets stabieler, maar nog steeds frequent bedroevend laag qua internetsnelheid). Inmiddels reset ik de router regelmatig, bijkomend probleem is dat de domotica dan op enkele plaatsen van slag raakt. Dit topic was heel herkenbaar. Ik zou graag willen kijken of dit evt. de oplossing kan zijn. Want de situatie moddert inmiddels al een jaar en vooralsnog is er geen acceptabele oplossing. Op dit moment scoor ik 16 Mbps download in de Speedtest.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.