Gerrit2809
Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 2Oplossingen
  • 0Likes

Downloadsnelheid eerste etage i.c.m. wifipods

Ik heb mijn wifi boosters (via stopcontact) vervangen voor de Wifi Pods.

Nu heb ik overal super wifi woonkamer en 1 ste etage.

Bij speedtest (ziggo)  via smartphone heb ik in de woonkamer download snelheid van 200 mbps😊 en upload 

van 30 mbps.

1 ste etage is de Download snelheid 15 mbps😫 en upload van 18 mbps

Dit was bij mijn oude wifi Boosters ruim 50 mbps.

Wat kan ik doen om dit op te lossen.?

1 Geaccepteerde oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Gerrit2809
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 2Oplossingen
  • 0Likes

Ja zeker via wifi verbinding.

ik sluit niets bedraad aan heb de pods niet voor niets.

ik sluit deze topic.

ik wordt hier niet wijzer van.

Duik toch in de glasvezel evt problemen.

Bekijk in context

14 Reacties 14
RoWi.
Expert
Expert
  • 8229Posts
  • 348Oplossingen
  • 2039Likes

Bevind zich een pod op de eerste etage in een centrale hal? De beste oplossing is en blijft vanaf die pod een netwerk kabel naar de Connectbox.

Deze pods zullen ongetwijfeld goede specificaties hebben, wifi blijft wifi, en is afhankelijk van diverse omstandigheden en basisregels. Zoals afstanden, bouwmaterialen en de regelgeving voor zend en ontvanginstallaties. Hoe lager de frequentie des te verder het bereik.

De omstandigheden zijn onbekend, als een powerline betere resulaten gaf komt dit doordat deze bedraad waren via het electranet.

Gerrit2809
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 2Oplossingen
  • 0Likes

Pod is niet via netwerk kabel aan gesloten op de Connectbox.

Kan dit wel eens uitproberen.

Moet je dan de wifi pods opnieuw installeren?

dank voor je snelle reactie👍

RoWi.
Expert
Expert
  • 8229Posts
  • 348Oplossingen
  • 2039Likes

@Gerrit2809  schreef:

Moet je dan de wifi pods opnieuw installeren?

dank voor je snelle reactie👍

Dat durf ik niet te zeggen, lijkt mij niet eerlijk gezegd, maar ik ken deze niet uit eigen ervaring, een wifi toegangspunt zoals de Plume en deze afgeleide Pods die met een extern systeem verbinding maken, probeer ik te vermijden.

Gerrit2809
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 2Oplossingen
  • 0Likes

Wifi Pod aan gesloten via netwerk kabel, maar het probleem is nog steeds.

Vreemd dat ik met de wifi booster geen last had.

Is wel een heel groot verschil.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 2580Posts
  • 330Oplossingen
  • 470Likes

Hey @Gerrit2809

Je bent al heerlijk aan het prutsen geweest met de Pod, begrijp ik! Super goed om te zien dat je nu de hulp van de Community ook inschakelt om de wifi op de eerste etage ook goed te krijgen.

Het is zeker apart dat het verschil zo groot is. Het zou juist met de Pod nu beter moeten gaan, omdat die veel beter samenwerkt met het modem als de Wifibooster dat kon. 

@RoWi. heb jij nog verdere tips? @Bert wil jij ook aanhaken en meedenken? 😄

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47900Posts
  • 2902Oplossingen
  • 10578Likes

Het kan dat het apparaat waar je wifi verbinding mee maakt, nog net verbinding heeft met beneden.

Het mesh systeem heeft wel een paar dagen nodig voor het optimaal werkt en goed overspringt.

Gerrit2809
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 2Oplossingen
  • 0Likes

De wifi is ook super overal.

Hier had ik geen klacht over.

Heb nu de pods op een andere kamer geplaatst.

Nu op de 1 ste etage downloadsnelheid van 35 mbps

dus dit is wel verbeterd, maar het verschil blijft enorm met de beneden etage ( gem. 175 mbps)

Even uitzoeken of je dit probleem met glasvezel op kan lossen.

dank voor het meedenken Bert , Marije en Rowi

RoWi.
Expert
Expert
  • 8229Posts
  • 348Oplossingen
  • 2039Likes

@Gerrit2809 een probleem met wifi los je niet op met glasvezel. 

De verdeling zal een deel van het probleem verklaren. Wat Bert al noemt dit systeem heeft tijd nodig. Het niet zoals 'normale' mesh systemen die werken bijna meteen goed.

Gerrit2809
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 2Oplossingen
  • 0Likes

Rowi nogmaals ik heb geen probleem met wifi maar met me downloadsnelheid!!!!!!!!!!!

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47900Posts
  • 2902Oplossingen
  • 10578Likes

@Gerrit2809 In dit geval zit de wifiverbinding tussen je modem en de pod,  mogelijk je downloadsnelheid in de weg.

De downloadsnelheid is alleen optimaal te meten met een laptop/PC met een netwerkkabel aan je modem.

Alles wat daarna wifi wordt heeft te maken met obstakels en afstanden.

Met weinig obstakels en afstand heb ik hier via een bedrade pod een download van 600 Mbit/s.

Een pod aangesloten via wifi op een afstand 12 meter van het modem, zonder obstakels, geeft nog maar 250 Mbit/s.

RoWi.
Expert
Expert
  • 8229Posts
  • 348Oplossingen
  • 2039Likes

@Gerrit2809  schreef:

Rowi nogmaals ik heb geen probleem met wifi maar met me downloadsnelheid!!!!!!!!!!!

Het gaat toch specifiek om de download snelheid via een wifi verbinding of lees ik het verkeerd? Voor de beste down en upload snelheden zal je al je apparatuur bedraad moeten aansluiten.

Gerrit2809
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 2Oplossingen
  • 0Likes

Ja zeker via wifi verbinding.

ik sluit niets bedraad aan heb de pods niet voor niets.

ik sluit deze topic.

ik wordt hier niet wijzer van.

Duik toch in de glasvezel evt problemen.

Bekijk in context

RoWi.
Expert
Expert
  • 8229Posts
  • 348Oplossingen
  • 2039Likes

Nogmaals ook met een glasvezel verbinding houd je dit probleem. Elk wifi toegangspunt moet bedraad worden aangesloten op een modem/router. In een woning met veel beton is op elke etage een bedraad aangesloten accespunt aan te bevelen.

De tekst dat er geen probleem met wifi is enkel geen goede snelheden spreekt elkaar tegen het een gaat namelijk niet zonder het ander.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 8260Posts
  • 680Oplossingen
  • 1778Likes

@Gerrit2809 Wat @RoWi. aangeeft klopt. Ook als je een verbinding via bijvoorbeeld glasvezel hebt, blijft het wifibereik hetzelfde. Je apparaten die met wifi verbonden zijn veranderen immers niet. De frequentie waarop wifi gebruikt wordt blijft ook hetzelfde. De beste manier om overal in huis voor een optimale verbinding te zorgen is door de accespoints d.m.v. een netwerkkabel aan te sluiten. 

Uitgelicht topic