Vraag
Reacties
Oplossing
herfst14
Level 5

Downloadsnelheid 200 Mbps wordt niet gehaald

Heb net de next mini geplaatst en ik zou van 100 Mbit/s naar 200.

Ik merkte dat de snelheid nog niet was geïmplementeerd, maar ik wilde ook mijn connectbox in de huiskamer hebben. Tot mijn verbazing had ik toen wel de 200 Mbit/s. Toen ik de connectbox weer even terugplaatste in de meterkast was het weer 100.

Iemand een idee?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
herfst14
Level 5
Topicstarter

Ik heb de netwerk diagnose van de connectbox er op losgelaten, ik kreeg toen bijgevoegde  storing. Toen heb de deco via een andere netwerkkabel op de connectbox aangesloten en was de storing weg. Volgens mij zit het dus in de netwerkkabel/aansluiting van de meterkast naar de huiskamer.

Door jullie tips ben ik steeds een stukje verder gekomen, waarvoor dank😃

Bekijk in context

31 Reacties 31
S4R
Level 16

De ethernet interface van de Next Mini gaat sowieso niet sneller dan 100Mbps

herfst14
Level 5
Topicstarter

Het ging over de download snelheid 😃

0 Kudos
charleyr
Level 11

De connectbox zit toch aangesloten middels de coax?
Ik kan helaas niet zien hoe de coax dan evt. is opgesplitst , dus wellicht is de coax aansluiting in de woonkamer beter! 

0 Kudos
herfst14
Level 5
Topicstarter

Klopt, met een ca. 5 meter coaxkabel ertussen, in de meterkast heb je een kortere coaxkabel, maar dan ca. 5 meter netwerkkabel van de meterkast naar de huiskamer. Misschien zit het daarin

0 Kudos
puppie
Level 17

@herfst14 welk pakket heb jij dan. ik zie namelijk geen down van 200.

De huidige en nieuwe internetsnelheden in kaart (download/upload in Mbit/s)

Zakelijke klanten
Bij zakelijke klanten van Ziggo verandert de downloadsnelheid in het Start pakket van 100 naar 200 Mbit/s. Bij het Giga-pakket gaat de uploadsnelheid van 50 Mbit/s naar 70 Mbit/s. De snelheden in de overige zakelijke pakketten blijven gelijk.

De huidige en nieuwe zakelijke internetsnelheden in kaart (download/upload in Mbit/s)

0 Kudos
MR_CHIP
Level 19

200 is een oud pakket

robinjoo19_0-1671987693980.png

0 Kudos
herfst14
Level 5
Topicstarter

Internet start xxl en tv complete next mini

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

kun je voor de test een speedtest uitvoeren in de meterkast met een laptop direct aangesloten op connectbox ?

0 Kudos
herfst14
Level 5
Topicstarter

Dat ga ik later ff doen, heb het wel al gelijk in de huiskamer gedaan met vreemd resultaat: 110 met de laptop rechtstreeks op de connectbox, 200 per telefoon

herfst14
Level 5
Topicstarter

Heb de test in de meterkast gedaan. Gemiddeld zo'n 110. Begint wel met ca. 180, maar zakt dan weg gedurende de test

puppie
Level 17

in de meterkast met een kabel aangesloten op het modem?

test dan eens via speedtest.net.

anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

vreemd in de meterkast zou de groene coaxkabel binnen moeten komen en zou je dus de volle snelheid moeten halen,

kun je een foto maken van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt) en van de andere aansluiting,

en een printscreen van de down en upstream 

https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van...

0 Kudos
MR_CHIP
Level 19

hoe oud is de laptop

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

@MR_CHIP 

dacht ik ook al aan maar gezien TS 110 mbps haalt heeft hij wel gigabit Lan

op een oudere laptop met een gigabit aansluiting moet je makkelijk 200 mbps kunnen halen

0 Kudos
MR_CHIP
Level 19

daar ga ik ook vanuit, maaar hoe meer info hoe betet vind ikzelf dan

0 Kudos
RoWi.
Level 20

Is voor beide snelheids testen dezelfde kabel gebruikt ik vermoed dat 1 netwerk kabel een cat5 model is en de kabel waar een hogere snelheid mee wordt gehaald een cat5e of hoger.

De test met de telefoon zal via wifi zijn gedaan.

0 Kudos
herfst14
Level 5
Topicstarter

Dit zijn de waardes bij de connectbox in de huiskamer.

Later zal ik de waardes van de connectbox in de meterkast sturen plus foto van aop

herfst14
Level 5
Topicstarter

Dit de waardes als de connectbox in de meterkast staat.

Ik hoop dat ik alles een beetje duidelijk heb gemaakt.

Ook bij de speedtest.net tikt hij net niet de 100 aan. Met de telefoon bij de hoofd deco in de huiskamer gemeten(connectbox in de meterkast).

anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

in de woonkamer is de upload vermogen (dBmV) van kanaal 1 en 3 aan de hoge kan’ mogelijk veroorzaakt door te veel demping op de retour,

ook zit er ruis op de downstream wat veroorzaakt wordt door de verouderde wandcontactdoos die niet is afgeschermd voor straling van buitenaf zoals Digitenne en 4G,

in de meterkast is de splitter en connector van de tv kabel verouderd, ook dat kan de oordzaak van de ruis zijn

een moderator kan kosteloos een poa-01-b splitter + modemkabel opsturen,

de connector kun je zelf online bestellen https://www.allekabels.nl/coax-stekker/41/1429632/coax-stekkers.html?gclid=EAIaIQobChMI06nV_o6W_AIVw...

indien gewenst kan een moderator ook een tv kabel opsturen van 2 of 5 meter  uiteraard kun je die ook zelf bestellen via de Ziggo webshop https://randapparatuur.ziggo.nl/randapparatuur