Heb net de next mini geplaatst en ik zou van 100 Mbit/s naar 200.
Ik merkte dat de snelheid nog niet was geïmplementeerd, maar ik wilde ook mijn connectbox in de huiskamer hebben. Tot mijn verbazing had ik toen wel de 200 Mbit/s. Toen ik de connectbox weer even terugplaatste in de meterkast was het weer 100.
Iemand een idee?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Of ben ik verkeerd aan het meten? Ik meet nu bij de connectbox in de meterkast 203. Maar dan moet ik dit toch ook hebben bij de deco in de huiskamer. Of ligt dit aan de deco(opnieuw installeren) of netwerkkabel?
Sorry, maar ik ben het nu even kwijt, heb nu teveel dingen door elkaar gehaald vrees ik
203 mbps is prima,
de Deco’s zijn allemaal bekabeld aangesloten ?
en gebruik je steeds dezelfde kabel om te testen.
Is dat een cat5e
Die deco waar ik meet is bekabeld
@herfst14 u meet de snelheiden zowel op een telefoon als met een laptop is dat correct?
Wifi via gelden andere regels dan wanneer men bedraad meet.
De modemwaarden als u deze in de woonkamer zet zou in theorie minder moeten zijn dan in de meterkast direct op de AOP het punt van binnenkomst.
Voor netwerk kabel gelden andere regels dan voor coax. Met een cat5e kabel die goed is zult u met een kabel van bijna 100 meter bedraadt dezelfde waardes moeten halen als met een kabel van 1 meter.
De Deco unit is bedraad lees ik als u een laptop aansluit op de nog vrije rj45 aansluiting zult u ook 200 Mb of daar dichtbij moeten halen, zoniet dan is de ethernetkaart de zwakke plek.
ik lees dat er steeds via wifi gemeten word.
De vraag is om een kabel in het modem te stoppen en aan de andere kant van die kabel de laptop op aan te sluiten en dan te meten wat er binnen komt.
@puppie ik lees in ieder geval twee apparaten een laptop en een telefoon. Over de laptop lees ik niet dat deze via wifi wordt verbonden.
Die deco waar ik meet is bekabeld, lees ik. Daarom mijn gedachte alles draadloos gemeten.
Ik heb de netwerk diagnose van de connectbox er op losgelaten, ik kreeg toen bijgevoegde storing. Toen heb de deco via een andere netwerkkabel op de connectbox aangesloten en was de storing weg. Volgens mij zit het dus in de netwerkkabel/aansluiting van de meterkast naar de huiskamer.
Door jullie tips ben ik steeds een stukje verder gekomen, waarvoor dank😃
Een echte 'storing' is dit niet te noemen.
Vermoedelijk een kabel met een defecte connector. 1 pinnetje van de 8 met een slecht contact kan dit effect hebben. Staat er toevallig een type aanduiding op de kabel die dit veroorzaakte?
Hey Rowi, ik kan geen tekst vinden op de kabel
Jammer maakt ook niet heel veel uit een cat5 kabel kan die melding ook veroorzaken. Daar was ik heel even benieuwd naar. Het werkt nu naar behoren dat is het belangrijkste.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.