Dennis43

Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Downloaden gaat traag

Hallo heeft iemand een idee waarom mijn download snelheid laag is terwijl het uploaden heel snel gaat? Wifi check gedaan maar die is goed. Ook via lan lukt downloaden niet 

31 Reacties 31
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

 
Dennis43
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hallo hier de gevraagde info.

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

Je hebt nogal wat verstoring op je verbinding (hoog aantal post RS errors). Verder geeft het modem aan "partial service RCS" . Daarmee geeft het aan dat het af en toe een deel van de verbinding op de downstream kanalaen zelfs verliest. Daar heb je last van. Ik zou het modem eerst eens direct op het aansluitpunt zetten, zonder die versterker.

Dennis43
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Bedankt voor de snelle reactie.  Ik ben hier vorige maand komen wonen en de vorige bewoner gaf aan dit kastje altijd te gebruiken.  Vandaar dat die er tussen zit. Ik ga morgenavond gelijk proberen zonder dat kastje. Ik hou je op de hoogte. In ieder geval bedankt alvast 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

De rood omrande stekker past in je modem.

 
Dennis43
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hi ben ik weer. Geprobeerd hem zonder dat kastje aan te sluiten maar dan werkt helemaal niks meer

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Wat werkt er dan allemaal niet meer?

De groene stekker in de muur en de rode goed aandrukken op je modem.

Dennis43
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik had de router in de meterkast direct op de hoofdaansluiting gedaan en had toen geen verbinding.  En geen signaal meer voor tv. Ik heb maandag avond een bel afspraak met ziggo. Anders moet er maar een monteur komen. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Waar is je modem dan nu aangesloten? Niet in de meterkast op die versterker?

Zo nee, kun je daar een foto van maken?

Dennis43
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Die staat in de woonkamer. Ik heb een stekkertje besteld die morgen komt.  Dan kan ik dat kastje in de meterkast weg halen. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Is er in de woonkamer een wandcontactdoos of een splitter?

Ziggo garandeert de werkzaamheid van een modem alleen binnen 3 meter van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt.

Het kan wel werken op een grotere afstand, maar dan moeten de kabel, eventuele wandcontactdoos of splitter daarachter wel voldoen aan bepaalde hedendaagse specificaties.

Dennis43
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Is een wandcontactdoos.  Gewoon de orginele. Maar als ik morgen dat kastje er tussenuit heb gehaald en dat stekkertje heb dan maak ik wel weer een printscreen van wat de router dan weer geeft goed?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Prima, alle informatie kan leiden naar een mogelijke oplossing.

 

"Is een wandcontactdoos.  Gewoon de orginele."

Gewoon de originele kan niet meer hedendaags zijn, als hij al meer dan 10 jaar oud is, de frequenties zijn veranderd bij Ziggo en oudere wandcontactdozen gaven tot veel lagere frequenties door dan de huidige wandcontactdozen en de huidige zijn afgeschermd tegen 4G 5G Digitenne allerlei andere zenders enz. enz. enz. die er 10 jaar geleden niet waren.

 

Hoelang is de kabel van de 1e wandcontactdoos naar de 2e?

 
Dennis43
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Is wel een nieuw type. En de afstand is ongeveer 10 meter

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Het zou moeten kunnen lukken met 10 meter, maar geen garantie.

Dennis43
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

hallo ik heb die versterker er tussenuit gehaald en de router in de meterkast geplaatst.  Ik heb ook foto's van de down en up gemaakt. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Kun je ook een foto plaatsen hoe het nu aangesloten is?

Dennis43
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
 
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Mogelijke oorzaak, een wit kapje op de splitter, waardoor de splitter niet diep genoeg de wandcontactdoos in kan of langzaam losgaat.

 

1111.png

 

Uitgelicht topic