Als ik een speedtest doe dan haal ik gewoon mijn maximale snelheid. Als ik op dat moment een torrent download start met een snelheid van 300Kb/s gaat mijn snelheid in een speedtest naar ongeveer 10mbit. Het gebeurd al als ik de torrent client toesta meer dan 5 connecties te maken. Als ik het op 3 connecties zet haal ik nog steeds mijn maximale download snelheid
Het lijkt erop dat de modem over zijn nek gaat door het aantal connecties. Het gebeurd al als ik de De modem staat in bridge modus en ik vind het dan ook vreemd dat de modem hier zo snel last van heeft.
Hoe is dit op te lossen.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dat ziet er prima uit. Alleen de contactdoos in de woonkamer is verouderd en zou idealiter door een btv 01-SET vervangen worden. Andere optie is om een afsluitweerstand IEC male op de radio-aansluiting te plaatsen.
Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een UBC1318ZG toesturen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.
Vul s.v.p. je adresgegevens in op deze pagina, deze zijn alleen voor moderators zichtbaar.
Ik heb de nieuwe modem binnen en dat was inderdaad het probleem. Super bedankt voor alle hulp. Moet de oude modem terug gestuurd worden of hoe gaat dat in zijn werk ?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik neem aan dat je een SmartWifi modem gebruikt? Dit is helaas een zwakke plek van de Puma-chipset.
download je bedraad of draadloos ?
Ik heb de modem op bridgemodus staan en gebruik de PC bedraad via een losse router(en de wifi gaat ook via deze), is het mogelijk om een andere modem te krijgen?
Ook als ik bepaalde andere taken doe lijk is soms hoge ping spikes te krijgen.
Ik denk dat het een SmartWifi modem is, hij ziet er hetzelfde uit als de connectbox
Ik heb wel interactieve televisie ik weet niet of dat relevant is met het krijgen van een andere modem.
Bedraad, echter mijn hele netwerk wordt traag als ik met 300 kb download.. En dan werkt zowel wifi als bedraad niet meer natuurlijk
Na verder uit te zoeken heb ik achterhaald dat 2 connecties nog prima werkt en de 3e connectie trekt het netwerk onderuit en zit ik gemiddeld rond de 1.5mbit
En met normaal internet gebruik heb ik ook al het volgende:
Connectbox is de oude naam van het SmartWifi modem.
Als alternatief voor het SmartWifi modem is de UBC1318ZG beschikbaar, deze beschikt over een Broadcom-chipset welke stabieler is dan de Puma-chipset. Het is wel een DOCSIS 3.1-modem dat hogere eisen aan installatie en signaal stelt.
Ik heb geen idee hoe ik het signaal kan meten als de modem in bridge modus staat. Moet ik gewoon contact opnemen via de telefoon?
De mediabox die verder van de hoofdaansluiting zit geeft signaal sterkte goed.
Het modem is bereikbaar via 192.168.100.1.
Geen idee wat de eisen zijn dus bij deze alle info:
De downstream-gegevens zijn niet helemaal compleet, maar zien er (voor zover zichtbaar) samen met de upstream-gegevens goed uit.
Zou je (voor de zekerheid) een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?
Het is een simpele setup met alleen een hoofdaansluiting en een splitter die het signaal naar de modem stuurt en naar de woonkamer voor de interactieve TV box
De hoofdaansluiting:
De aansluiting voor de TV box in de woonkamer
Dat ziet er prima uit. Alleen de contactdoos in de woonkamer is verouderd en zou idealiter door een btv 01-SET vervangen worden. Andere optie is om een afsluitweerstand IEC male op de radio-aansluiting te plaatsen.
Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een UBC1318ZG toesturen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.
Vul s.v.p. je adresgegevens in op deze pagina, deze zijn alleen voor moderators zichtbaar.
Bedankt voor alle hulp Tobias, ik heb de adres gegevens ingevuld en ik wacht de reactie van de ziggo medewerker af!
Ik ga nu voor de aansluitweerstand oplossing om e.v.t. later de aansluiting te vervangen door een btv 01-set.
Ik heb de nieuwe modem binnen en dat was inderdaad het probleem. Super bedankt voor alle hulp. Moet de oude modem terug gestuurd worden of hoe gaat dat in zijn werk ?
Dat is fijn om te lezen.
Het SmartWifi modem dient inderdaad retour gestuurd te worden naar onderstaand adres:
XPO/Ziggo
Antwoordnummer 1070
5800 VB VENRAY
tip: bewaar het verzendbewijsje wat je krijgt van postnl 😉
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.