1
Vraag
2
Reacties
fritsie2

Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Download vs upload

Hallo, mijn download snelheid is bijna even hoog als upload snelheid. Rond 25 mb.  Abbo is 250/50

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
fritsie2
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Probleem is sinds gisteravond opgelost. Bekabeld had ik kabel in oude netwerkkaart gedaan. Dit in nieuwe netwerkkaart gedaan en snelheid was 295 down. Via wifi op 5g laptop 245 mb down. Monteur afgezegd. Op netwerkkaart na heb ik niets veranderd. Maar ben nu tevreden ☺ 

Bekijk in context

14 Reacties 14
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Wifi of bedraad?

Waarmee en hoe gemeten?

fritsie2
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Met ziggo speedtest wifi gemeten 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Met wat voor apparaat op wifi?

Op welke wifiband 2,4 of 5 GHz?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

Goedemorgen @fritsie2  en een warm welkom op de Community,

Vervelend dat je problemen ervaart met het behalen van de internetsnelheid! Ik begrijp uit je bericht dat het hier gaat om de draadloze verbinding gaat.  Om een goed beeld te krijgen van de daadwerkelijke snelheid die je binnen krijgt raad ik aan eerst eens de snelheid vi aeen bekabelde verbinding te testen. Sluit hiervoor een netwerkkabel aan tussen je laptop/computer en het modem en doe dan de speedtest via www.ziggo.nl/speedtest. De bekabelde snelheid dient altijd in de buurt van de snelheid van je abonnement uit te komen, mits je een laptop of computer over een gigabit netwerkkaart beschikt. De draadloze snelheid is afhankelijk van heel veel factoren. Denk bijvoorbeeld aan de afstand t.o.v. het draadloze signaal, de invloed van andere draadloze signalen en netwerken en het type netwerkkaart in het apparaat waarmee getest wordt. Op deze pagina staat uitgelegd hoe je de draadloze verbinding optimaliseert. Ik raad aan deze info door te nemen. Laat onder dit topic maar weten wat jouw bevindingen zijn op zowel de bekabelde als draadloze verbinding. 

fritsie2
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ziggo stuurt nieuwe modem

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@fritsie2 Ah top! Fijn dat je hierover al contact hebt gehad. Laat je onder dit topic weten wat jouw bevindingen zijn met het nieuwe modem? Als je nog hulp nodig hebt, helpen wij je hier graag. 

fritsie2
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Modem vandaag ontvangen en aangesloten. Probleem is zelfde. Monteur komt  deze week alles nakijken.  

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@fritsie2  schreef:

Modem vandaag ontvangen en aangesloten. Probleem is zelfde. Monteur komt  deze week alles nakijken.  


Met welk toestel heb je de snelheid gemeten, graag merk en model.

fritsie2
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Redmi 8 haalde down van 25 mb. Bekabeld was 85 mb down. Abbo is 300

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Op basis van de specificaties802.11b, 802.11g, 802.11n (Wi-Fi 4) enkel 2,4 ghz beschikbaar zal je maximaal rond de 72Mbps halen met dit toestel. Los van overige invloeden is 25Mb te laag tussen de 50 en 65 zou acceptabel zijn.

Bedraad 85Mb, is zeker te weinig.

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

is de upload wel 30 mbps zoals hoort te zijn bij een 300/30 compleet pakket ?

 

kun je een foto maken van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt)

 

en een printscreen van de down en upstream

 

https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van...

fritsie2
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Probleem is sinds gisteravond opgelost. Bekabeld had ik kabel in oude netwerkkaart gedaan. Dit in nieuwe netwerkkaart gedaan en snelheid was 295 down. Via wifi op 5g laptop 245 mb down. Monteur afgezegd. Op netwerkkaart na heb ik niets veranderd. Maar ben nu tevreden ☺ 

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Begrijpelijk dat je nu tevreden bent.! Deze snelheden zijn immers stukken beter 🙂
Fijn dat het is opgelost, thanks voor de update!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic