Alles wat je wilt weten over de levels
Het is je vast en zeker opgevallen, iedere community-gebruiker heeft een level bij de gebruikersnaam staan. Wat deze levels precies inhouden lees je hier. Van Nieuwkomer tot Super Experts en alles er ...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Ik betaal al enige tijd voor het Internet Max abbo, met 500Mbit/s, maar het was mij laatst opgevallen, dat ik maar net de 200Mbit/s haal.
Configuratie:
Zoals je ziet is het alleen maar UBNT hardware.
Ik heb de ConnectBox in Bride modus staan. Alle modems die ik al heb versleten, stonden allemaal in Bridge Modus, dus dat kan zeker niet het probleem zijn.
Ik heb de controller draaien van ubnt en die doet om de 12 uur een speedtest en die komt net tot 200 Mbit/s.
Ik weet bijna 100% zeker dat in het begin wel ruim 500Mbit/s was.
Heeft iemand ongeveer hetzelfde?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Monteur is geweest. Wat er eigenlijk gebeurd is dat ze de modem uit bridge hebben gezet, getest, 500mb down, terug naar bridge en toen weer 500mb down. Volgens de klantenservice schijnt er een issue te zijn met deze Compal modems sinds een week of 3 a 4. Ze zijn het nog aan het fixen, maar een workaround was om deze modems uit bridge te halen en vervolgens weer in bridge te zetten.
Voor nu is het opgelost in ieder geval.
Hallo @BurgerhoutJ ,
sluit eens een laptop/pc direct aan op de Ziggo-modem/router, welke snelheid krijg je dan?
Groet, Gusto
Hoi @Gusto ,
Ik denk dat dit wel genoeg zegd… rechtstreeks op de modem….
https://ziggobeta.speedtestcustom.com/result/22b7a830-017e-11ea-be9a-cd520b2f2b5e
Maakt je modem wel lekker connectie met het Ziggo netwerk? Log eens in op je modem en post hier up en downstream waarden.
@efok , dat gaat niet. Modem staat in Bridge.
dat gaat niet. Modem staat in Bridge.
Huh?
http://192.168.100.1/
Je kunt om te beginnen de speed eens testen met een systeem rechtstreeks aangesloten op de Connectbox ipv op je Router. Router ff lostrekken. Wie weet wat dit oplevert? Het sluit evt problemen in je verdere network setup uit.
@hanh , de speedtest hierboven is rechtstreeks op de modem. En bedankt voor het ip adres. Die wist ik niet meer. Ik zit ingelogd en ik zie veel errors. COAX-kabel zit er goed in.
Gelukkig komt morgen een monteur. Ligt in ieder geval niet aan mijn netwerk…. Update volgt hopelijk morgen.
Die errors geven iddd wel aan dat er een probleem is. Ik hoop voor je dat de monteur het kan fixen.
Je hebt een Compal modem waardoor aan de hand van de pre Reed Solomon (RS) errors uit te rekenen dat de verbinding tussen modem en CMTS slechts 1.5 uur op was. Veel te veel post RS errors, dus een verstoorde verbinding.
Monteur is geweest. Wat er eigenlijk gebeurd is dat ze de modem uit bridge hebben gezet, getest, 500mb down, terug naar bridge en toen weer 500mb down. Volgens de klantenservice schijnt er een issue te zijn met deze Compal modems sinds een week of 3 a 4. Ze zijn het nog aan het fixen, maar een workaround was om deze modems uit bridge te halen en vervolgens weer in bridge te zetten.
Voor nu is het opgelost in ieder geval.
@BurgerhoutJ ,
Dank voor de terugkoppeling. Zeer nuttig.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Het is je vast en zeker opgevallen, iedere community-gebruiker heeft een level bij de gebruikersnaam staan. Wat deze levels precies inhouden lees je hier. Van Nieuwkomer tot Super Experts en alles er ...