Download met de giga connectbox en van OneDrive is traag. Maar een test met een 1 gig bestand gaat binnen 9 sec. Microsoft zegt dat de provider de klacht moet oplossen. Ik denk dat Microsoft OneDrive de download knijpt.
Opgelost! Ga naar oplossing.
beste Bert ik kreeg antwoord van Microsoft "" Downloads zijn onderworpen aan de volgende limieten: 250GB bestandsgrootte limiet; totaal aantal bestanden limiet: 10.000; limiet voor mapgrootte: 200 bestanden.""
of dit voor een eenmalige download is of totaal voor een maand of ander, dat weet ik niet.
bij een test van 190 bestanden in een map blijft het ook traag. en deze link kreeg ik
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dan eerst eens kijken in de achtergrond van het modem.
Om je binnenkomend signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...
En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?
Hi Bert. Nog even voor de duidelijkheid als ik op een test site 1 gig file binnenhaal duurt dat 8 a 9 sec. Direct daarna wil ik foto's van mijn OneDrive halen. Bijvoorbeeld de foto's van de maand januari 2018. Zo'n 1600 stuks. gezipt 6 gig. Dat duurt twee uur. Bizar. Ik ga achter de data aan die je vraagt
beste bert hier de data uit de giga box en een foto van de box in de meterkast, ( bedrading werk ik nog netjes weg ) en een screencapture video van een download van 1 gig. de eerste in 9 sec de tweede in 19 sec supersnel dus ik kan er ook nog een maken van het downloaden van 1500 foto's uit mijn onedrive van ongeveer 6 gig. Dat gaat dus tergend traag. Ondanks nieuwe opstart , geen VPN actief en Avast security even verwijderd.
hier een screen capture video file van download van 100 mb in toevallig ook 100 sec, dat is voor 1 gig 16 minuten. traag dus voor een giga verbinding van hier thuis 920 mbps. de tsetfile die ik eerder stuurde in beeld deed er 17 sec over
Ik zie geen afwijkingen in je signaal.
Ik zal ook eens bestand proberen met OneDrive met de Connectbox Giga en jawel, hier start de download uit OneDrive op mijn volle snelheid en stort de downloadsnelheid ook volledig in.
Mogelijk kunnen anderen dit ook eens testen met een niet Giga Connectbox, maar een standaard Connect box of ander modem.
beste Bert ik kreeg antwoord van Microsoft "" Downloads zijn onderworpen aan de volgende limieten: 250GB bestandsgrootte limiet; totaal aantal bestanden limiet: 10.000; limiet voor mapgrootte: 200 bestanden.""
of dit voor een eenmalige download is of totaal voor een maand of ander, dat weet ik niet.
bij een test van 190 bestanden in een map blijft het ook traag. en deze link kreeg ik
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.