Hallo Ziggo community,
Ik loop tegen het probleem aan dat mijn internetverbinding niet goed werkt. De daadwerkelijke download- en uploadsnelheid is veel trager dan dat de snelheidstest aangeeft. Ik heb een abonnement met een downloadsnelheid van 300 Mbps en een uploadsnelheid van 30 Mbps. De snelheden worden zowel op de WiFi als via de kabel langzamer bij het streamen, gamen, Netflix etc en is niet stabiel (bijvoorbeeld: ping pieken en dan gaat het weer naar normaal). De connect box is opgesplitst in twee kanalen: 2.4Ghz en 5.0Ghz.
De snelheidstest link kan je hier beneden vinden en de upstream- en downstream resultaten kan je vinden in de bijlage.
https://ziggobeta.speedtestcustom.com/result/4a26e070-34cb-11ec-941b-8796eb3e5efd
De connect box was recent volledig opnieuw ingesteld naar fabriek instellingen, maar dat heeft het probleem niet mogen oplossen. De internetkabel is goed aangesloten.
Wat kan ik doen om de upload- en downloadsnelheden zo te krijgen dat ze overeenkomen met mijn abonnement?
Als er meer informatie nodig is om het probleem te verhelpen, dan hoor ik het graag.
Groetjes, Heorhii
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Er is ruis aanwezig op het signaal. In de downstream is instraling van Digitenne en 4G zichtbaar. De upstream vertoont afwijkende frequenties. Vermoedelijk zijn bepaalde onderdelen in de binnenhuisinstallatie verouderd en/of niet/onvoldoende afgeschermd.
Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?
Het AOP is verouderd en moet vervangen worden door een monteur.
Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een monteursafspraak inplannen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.
Zou je jouw adresgegevens willen invullen op deze pagina? Deze gegevens zijn alleen voor moderators zichtbaar.
Dat klinkt als een goed plan. Ik laat je weten hoe het is gegaan.
Bedankt!
Goedemorgen @Ashenbrenner ,
Heel irritant dat je merkt dat de internetverbinding zo traag is en uitvalt. Dat is natuurlijk niet prettig! Helemaal niet als je aan het gamen, streamen en/of Netflixen bent, dan wil je vanzelfsprekend een stabiele en snelle verbinding.
Super dat er daarom al met je is meegedacht. Op basis van de gedeelde info, lijkt een monteur inderdaad een logische vervolgstap. Deze afspraak heb ik voor komende vrijdagmiddag gemaakt. Mocht dat onverhoopt niet schikken, dan kun je via Mijn Ziggo deze afspraak eenvoudig wijzigen.
Laat je weten hoe het gaat nadat de monteur is geweest? Deel dan gerust ook de nieuwe waardes 🙂
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.