Hallo Ziggo community,
Ik loop tegen het probleem aan dat mijn internetverbinding niet goed werkt. De daadwerkelijke download- en uploadsnelheid is veel trager dan dat de snelheidstest aangeeft. Ik heb een abonnement met een downloadsnelheid van 300 Mbps en een uploadsnelheid van 30 Mbps. De snelheden worden zowel op de WiFi als via de kabel langzamer bij het streamen, gamen, Netflix etc en is niet stabiel (bijvoorbeeld: ping pieken en dan gaat het weer naar normaal). De connect box is opgesplitst in twee kanalen: 2.4Ghz en 5.0Ghz.
De snelheidstest link kan je hier beneden vinden en de upstream- en downstream resultaten kan je vinden in de bijlage.
https://ziggobeta.speedtestcustom.com/result/4a26e070-34cb-11ec-941b-8796eb3e5efd
De connect box was recent volledig opnieuw ingesteld naar fabriek instellingen, maar dat heeft het probleem niet mogen oplossen. De internetkabel is goed aangesloten.
Wat kan ik doen om de upload- en downloadsnelheden zo te krijgen dat ze overeenkomen met mijn abonnement?
Als er meer informatie nodig is om het probleem te verhelpen, dan hoor ik het graag.
Groetjes, Heorhii