1
Vraag
2
Reacties
Enigma147

Level 6
  • 116Posts
  • 8Oplossingen
  • 106Likes

Download de laatste tijd traag

Ik heb de laatste tijd problemen met de downloadsnelheid van mijn internet. Mijn abo: 350/35.

Dit is hoe mijn netwerk eruit ziet:

mijnnetwerk.png

Dit is wat ik de laatste tijd haal:

14197232616

Op mijn telefoon haal ik via WiFi dezelfde snelheden. 

Voordat jullie zeggen, "het ligt aan de wifi", dit is wat ik op mijn pc haalde:

14114771053

Het gekke is, dat ik een heel enkele keer wel de maximale snelheid haal.

Wat is er in de tussentijd veranderd. Twee oude mediaboxen zijn vervangen door Next Mini's. Ook deze zijn bekabeld aangesloten.

Reset Netgear router: geen effect
Reset Modem+router: geen effect.

Reset repeater: geen effect. 

Router en repeater zijn up to date.

Aansluitpunt is al, uiterlijk een jaar geleden, vervangen. Ik gebruik geen VPN dienst (ik heb wel een VPN service op de router draaien). Ik heb nog niet in het modem gekeken wat de waardes daar waren. Daar heb ik de Ziggo helpdesk naar laten kijken en die konden niets vinden. Daarna haalde ik echter wel de maximale snelheid. 

iemand enig idee?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Enigma147
Topicstarter
Level 6
  • 116Posts
  • 8Oplossingen
  • 106Likes

Bedankt voor de hulp, maar het bleek intern te zitten., Iemand had een DECT telefoon recht bovenop de router gezet. Waarschijnlijk veroorzaakte die wat storing. 

Bekijk in context

5 Reacties 5
Bert

Level 21
Super Expert
  • 66802Posts
  • 4692Oplossingen
  • 18483Likes

Ookla wil niet altijd even stabiel zijn en is afhankelijk van welke server er gebruikt wordt.

Wat meet je hier? Speedtest Custom - Test your internet speeds

Bedenk dat een repeater zowel heen als terug over wifi gaat, dat halveert al de snelheid en de beveiligingssleutel vertraagd ook nog een flinke stap en dan is het nog de vraag wat er aan signaalkwaliteit overblijft in verband met de afstand en eventuele muren en plafonds tussen de router en de repeater.

Staat op de router QoS aan?

Zo ja, zet die dan ook uit, want die beperkt ook volle snelheden om de snelheden te verdelen tussen verschillende apparaten.

What is Quality of Service (QoS) on my NETGEAR router? | Answer | NETGEAR Support

Enigma147
Topicstarter
Level 6
  • 116Posts
  • 8Oplossingen
  • 106Likes

https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/93b50460-927b-11ed-b0ee-df2c96425aaf

Ik heb 26 resultaten in mijn resultaten overzicht staan, dus een enkele keer afwijken is geen probleem. 

"Bedenk dat een repeater zowel heen als terug over wifi gaat, dat halveert al de snelheid en de beveiligingssleutel vertraagd ook nog een flinke stap en dan is het nog de vraag wat er aan signaalkwaliteit overblijft in verband met de afstand en eventuele muren en plafonds tussen de router en de repeater."

Wat ik al zei.  Ik heb al jaren een stabiele verbinding. Resets van netwerkapparatuur vanwege problemen had ik nooit alleen eens in de zoveel tijd even een herstart vanwege een update. Maar als ik al jaren probleemloos op maximale snelheid kan downloaden, dan is de wifi geen bottleneck. 

Maar de afstand tussen repeater en router is zo'n 2,5 a drie meter, met een betonnen vloer ertussen.  De repeater ligt letterlijk een etage hoger, recht boven het modem. Ook geeft de repeater aan dat hij een 1.3 Gbit verbinding heeft met de router. 

wirelessbridge.jpg

Qos staat uit. 

Bert

Level 21
Super Expert
  • 66802Posts
  • 4692Oplossingen
  • 18483Likes

OK duidelijk, dan verder zoeken.

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Madelon
Community Moderator
Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 417Likes

@Enigma147, lukt het om de foto en de gegevens te uploaden? Dan kijken we graag met je mee! 🙂 

Enigma147
Topicstarter
Level 6
  • 116Posts
  • 8Oplossingen
  • 106Likes

Bedankt voor de hulp, maar het bleek intern te zitten., Iemand had een DECT telefoon recht bovenop de router gezet. Waarschijnlijk veroorzaakte die wat storing. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat is je favoriete seizoen?

Uitgelicht topic