1
Vraag
2
Reacties
bburgg

Level 14
  • 909Posts
  • 99Oplossingen
  • 220Likes

Downgraden snelheid Connectbox Giga

Ben onlangs overgestapt op een 1 Gbps verbinding en heb daarbij ook een nieuwe Connectbox Giga gekregen (tot nu toe naar volle tevredenheid, overigens).

Maar stel ik ga in de toekomst downgraden naar een lagere snelheid dan de 1G nu, is de Connectbox daar volledig compatibel mee (Docsis 3.0)?  En sturen ze mij dan niet weer het 'langzamere' modem toe?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 21826Posts
  • 989Oplossingen
  • 6828Likes

De Connect Box Giga de toren die je vast hebt gehad blijft ook bij downgrade van Abonnement je modem, omdat je op Docis 3.1 blijft en dit modem ook, zelfs met downgrade. Modem wissel kost veel administratie en als het werkt blijft hij gewoon zoals het is.

Zelf heb ik het met TV Complete en Internet Complete had ik ook de Smart Wifi Modem Giga, daarna naar Max en toen in december naar GigaNet gegaan, modem veranderde niet.

Alleen als hij stuk is dan krijg je een nieuwe.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 21826Posts
  • 989Oplossingen
  • 6828Likes

De Connect Box Giga de toren die je vast hebt gehad blijft ook bij downgrade van Abonnement je modem, omdat je op Docis 3.1 blijft en dit modem ook, zelfs met downgrade. Modem wissel kost veel administratie en als het werkt blijft hij gewoon zoals het is.

Zelf heb ik het met TV Complete en Internet Complete had ik ook de Smart Wifi Modem Giga, daarna naar Max en toen in december naar GigaNet gegaan, modem veranderde niet.

Alleen als hij stuk is dan krijg je een nieuwe.

Visser_

Level 17
  • 3188Posts
  • 103Oplossingen
  • 1444Likes

@Dave!: maar wat als je van 1gb naar 200mb gaat, en het modem word geswapt omdat hij defect is, krijg je dan een connectbox giga of een gewone arris/compal non-giga connectbox?

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 21826Posts
  • 989Oplossingen
  • 6828Likes

@Visser_ 

Modem blijft zoals hij is, ook al zit je op 200mbps of Start. 

Mocht hij defect zijn dan kan het zijn dat Ziggo naar het abonnement kijkt en een Smart Wifi Modem (Arris/Compal) Connect Box opstuurt, maar dat is naar mijn weten nog heel weinig voorgekomen. Zolang als je Connect Box Giga werkt, blijft deze ook behouden.

Is ook hoe de voorraad van de Modems zijn 😊

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 70275Posts
  • 4887Oplossingen
  • 19828Likes

Het modem is volledig compatible met Docsis 3.0 en kan ook met alleen Docsis 3.0 overweg.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 21826Posts
  • 989Oplossingen
  • 6828Likes

@Bert  Als je downgrade blijft vaak toch modem gehandhaafd mits hij niet stuk gaat, dan kan je wel de Smart Wifi Modem (Compal/Arris) de dunne modems krijgen, zo had ik het begrepen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic