Op 16 oktober kreeg mijn moeder ineens problemen met internet. 18 oktober belde mijn broer met ziggo en zou er een nieuw modem opgestuurd worden.
28 oktober hebben we het modem geïnstalleerd. Internet bleef heel heel traag. 31 oktober heb ik met ziggo gebeld en heeft ziggo een nieuwe splitter opgestuurd. Vandaag gekregen. Met de nieuwe splitter heb ik nog steeds geen goed internet, wel goede tv. Vandaag weer gebeld. Ik moet nu de gisteren opgestuurde splitter niet meer gebruiken en maandag bellen om een nieuwe mediabox (?) te bestellen. Dat kan vandaag nog niet. Omdat we geen splitter meer mogen gebruiken, kregen we de tip tv te kijken via internet. Maar het internet is nu weer zo traag, dat dat niet kan. Voor het draaien van de ziggo-app of het gebruik van dit forum moet ik zelfs gebruik maken van mobiele data. Een terugbelafspraak maken lukt niet, chatten ook niet.
ik wil best maandag een nieuwe mediabox bestellen, maar ik heb er weinig vertrouwen in dat de derde doos in drie weken ineens wel verbetering brengt
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik zie dat er gelukkig door de aannemer een noodvoorziening is aangelegd 🙂 @Dochtervan
Dat betekent dat je niet volledig van de wereld bent afgesloten, gelukkig.
De aannemer VIB netwerken onderhoud met jou contact en zal je ook verder informeren over de voortgang/werkzaamheden die uitgevoerd moeten worden,
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Foto van de hoofdaansluiting
Dit AOP (DIO-01) is verouderd, een monteursafspraak is i.i.g. wenselijk om deze te vervangen door een btv 01-SET.
De splitter die ik gisteren moest verwijderen (met voeding) en de splitter die ik vandaag kreeg en weer moest verwijderen
De eerste 'splitter' is eigenlijk een opdrukversterker (BDA-01/02), deze is verouderd en het is inderdaad niet aanbevolen om deze nog te gebruiken. De POA-01-B is in orde, hiermee zou het modem naar behoren moeten werken.
Gaat het lukken om de gegevens uit het modem te plaatsen (zie mijn eerste reactie)?
Duurde even voordat ik door had hoe dat moest 😬
gelukt, maar ik krijg er geen gegevens te zien, blijft een draaiend wieltje bij alle tabbladen
Geen probleem, je reactie was alsnog erg snel. Kun je het modem opnieuw opstarten (kan via Beheer → Opnieuw opstarten) en het vervolgens opnieuw proberen?
Het opnieuw opstarten is gelukt, maar bij alle tabbladen onder router status blijft het wieltje draaien en komen geen gegevens
zal wel een arris zijn, zijn erg traag soms. ik zou een monteur laten komen voor het vervangen van het aop en het modem laten omwisselen naar een sagemcom. je kunt eventueel het eerste klepje op het aop eraf halen zodat de splitter iets verder op het aop gedrukt kan worden. de poa-01-b kun je gewoon gebruiken zodat er tv gekeken kan worden op de coax
Vervelend. Je kunt ook nog onderstaande URL's proberen. Schrik niet van de grote hoeveelheid code/tekst die verschijnt.
Ik kan nu zelfs niet meer inloggen op het modem
En bij de tweede link
Je gaf aan dat al een nieuw modem was gestuurd, dus ik nam aan dat dat een Sagemcom F3896 (zwart SmartWifi modem) is. Vreemd dat de API URL's ook geen data teruggeven. Je kunt het modem eventueel nog een minuut stroomloos maken.
Inmiddels gelukt de info uit het modem tr halen
Alleen is het ophalen van de waarden niet gelukt. Als het modem online is zouden de tabellen gevuld moeten zijn en niet 'Niet beschikbaar' moeten tonen, ongeacht de eerder genoemde traagheid/instabiliteit. Je kunt nog even kijken of de waarden wel getoond worden als je op 'Ververs gegevens' tikt.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.