Vraag
Reacties
Oplossing
Dochtervan
Level 3

Doos na doos van ziggo, maar nog geen oplossing

Op 16 oktober kreeg mijn moeder ineens problemen met internet. 18 oktober belde mijn broer met ziggo en zou er een nieuw modem opgestuurd worden. 
28 oktober hebben we het modem geïnstalleerd. Internet bleef heel heel traag. 31 oktober heb ik met ziggo gebeld en heeft ziggo een nieuwe splitter opgestuurd. Vandaag gekregen. Met de nieuwe splitter heb ik nog steeds geen goed internet, wel goede tv. Vandaag weer gebeld. Ik moet nu de gisteren opgestuurde splitter niet meer gebruiken en maandag bellen om een nieuwe mediabox (?) te bestellen. Dat kan vandaag nog niet. Omdat we geen splitter meer mogen gebruiken, kregen we de tip tv te kijken via internet.  Maar het internet is nu weer zo traag, dat dat niet kan. Voor het draaien van de ziggo-app of het gebruik van dit forum moet ik zelfs gebruik maken van mobiele data. Een terugbelafspraak maken lukt niet, chatten ook niet. 
ik wil best maandag een nieuwe mediabox bestellen, maar ik heb er weinig vertrouwen in dat de derde doos in drie weken ineens wel verbetering brengt

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator

Ik zie dat er gelukkig door de aannemer een noodvoorziening is aangelegd 🙂 @Dochtervan 

Dat betekent dat je niet volledig van de wereld bent afgesloten, gelukkig.

 

De aannemer VIB netwerken onderhoud met jou contact en zal je ook verder informeren over de voortgang/werkzaamheden die uitgevoerd moeten worden,

Bekijk in context

31 Reacties 31
Meldingen
Aan Uit
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.
  • Kun je een of meerdere foto’s plaatsen van de hoofdaansluiting (het AOP) in de meterkast of woonkamer, inclusief (een) eventuele splitter(s) en/of signaalversterker?
  • Kun je tevens op het modem inloggen via 192.168.178.1 of 192.168.100.1 en de gegevens plaatsen die worden getoond op de tabbladen Downstream, Upstream en Netwerk historie op de pagina Geavanceerde instellingen → Hulpmiddelen → Netwerk status?
Dochtervan
Level 3
Topicstarter

Foto van de hoofdaansluiting 

IMG_8381.jpeg

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Dit AOP (DIO-01) is verouderd, een monteursafspraak is i.i.g. wenselijk om deze te vervangen door een btv 01-SET.

Dochtervan
Level 3
Topicstarter

De splitter die ik gisteren moest verwijderen (met voeding) en de splitter die ik vandaag kreeg en weer moest verwijderen

IMG_8382.jpeg

IMG_8383.jpeg

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

De eerste 'splitter' is eigenlijk een opdrukversterker (BDA-01/02), deze is verouderd en het is inderdaad niet aanbevolen om deze nog te gebruiken. De POA-01-B is in orde, hiermee zou het modem naar behoren moeten werken.

 

Gaat het lukken om de gegevens uit het modem te plaatsen (zie mijn eerste reactie)?

Dochtervan
Level 3
Topicstarter

IMG_8385.png

Duurde even voordat ik door had hoe dat moest 😬

gelukt, maar ik krijg er geen gegevens te zien, blijft een draaiend wieltje bij alle tabbladen

 

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Geen probleem, je reactie was alsnog erg snel. Kun je het modem opnieuw opstarten (kan via Beheer → Opnieuw opstarten) en het vervolgens opnieuw proberen?

Dochtervan
Level 3
Topicstarter

Het opnieuw opstarten is gelukt, maar bij alle tabbladen onder router status blijft het wieltje draaien en komen geen gegevens

0 Kudos
Gio2903
Level 17

zal wel een arris zijn, zijn erg traag soms. ik zou een monteur laten komen voor het vervangen van het aop en het modem laten omwisselen naar een sagemcom. je kunt eventueel het eerste klepje op het aop eraf halen zodat de splitter iets verder op het aop gedrukt kan worden. de poa-01-b kun je gewoon gebruiken zodat er tv gekeken kan worden op de coax

tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Vervelend. Je kunt ook nog onderstaande URL's proberen. Schrik niet van de grote hoeveelheid code/tekst die verschijnt.

 

Dochtervan
Level 3
Topicstarter

Ik kan nu zelfs niet meer inloggen op het modem

0 Kudos
Dochtervan
Level 3
Topicstarter

IMG_8386.png

0 Kudos
Dochtervan
Level 3
Topicstarter

En bij de tweede link 

IMG_8387.png

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Je gaf aan dat al een nieuw modem was gestuurd, dus ik nam aan dat dat een Sagemcom F3896 (zwart SmartWifi modem) is. Vreemd dat de API URL's ook geen data teruggeven. Je kunt het modem eventueel nog een minuut stroomloos maken.

0 Kudos
Dochtervan
Level 3
Topicstarter

Inmiddels gelukt de info uit het modem tr halen 

IMG_8388.png

IMG_8389.png

IMG_8391.png

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Alleen is het ophalen van de waarden niet gelukt. Als het modem online is zouden de tabellen gevuld moeten zijn en niet 'Niet beschikbaar' moeten tonen, ongeacht de eerder genoemde traagheid/instabiliteit. Je kunt nog even kijken of de waarden wel getoond worden als je op 'Ververs gegevens' tikt.

0 Kudos
Dochtervan
Level 3
Topicstarter

IMG_8395.png

0 Kudos
Dochtervan
Level 3
Topicstarter

IMG_8394.png

0 Kudos
Dochtervan
Level 3
Topicstarter

IMG_8393.png

0 Kudos