Als familie hebben wij een eigen domeinnaam @swierstra.net en als jaren worden emails gericht aan ons domein doorgestuurd naar ons @Ziggo.nl account. Maar sinds enige tijd komen de mails gericht aan *twee van deze e-mailadressen* niet meer door, heel zelden nog wel maar dan vaak dagen later. We hebben contact gehad met de provider van onze domeinnaam en daar lijkt niets aan de hand te zijn. De chat van ZIggo kan ons niet verder helpen en geeft de suggestie om met de community contact te leggen. Als ik mijn mail check via webmail zie ik veel mails (voornamelijk Aziatische meisjes en Amerikaanse beleggingen) in de spambox staan die niet naar mijn op de computer geïnstalleerde mailbox worden door gestuurd. De gemiste mails aan ...@swierstra.net staan niet in de spambox. Help!
** Aangepast door moderator (Mark) **
E-mailadressen verwijderd. Deel geen persoonlijke gegevens in openbare berichten, wees voorzichtig met je privacy.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Bij doorsturen wordt een verificatie uitgevoerd.
We hebben contact gehad met de provider van onze domeinnaam en daar lijkt niets aan de hand te zijn.
Is daar DKIM, DMARC en SPF in orde op de mailserver?
Ik heb hetzelfde ervaren met mails vanaf een bedrijf die ik doorstuurde naar een Ziggo mailadres.
Abuse heeft toen ontdekt dat er onvildoende DKIM, DMARC en SPF informatie in de mail zat.
Stuur zoveel mogelijk gegevens en een mail die niet aan gaat komen als bijlage in een mail naar
Zij beheren de spam servers en kunnen je vertellen waar het fout gaat of er wordt een aanpassing gemaakt waardoor de mails wel doorkomen.
Even een domme vraag dan maar:
Waarom zou je dit op deze manier doen?
Is het veel praktischer om de Swierstra-mailbox ook gewoon (als IMAP-account) toe te voegen in je mailprogramma? Dan wordt het ook mogelijk om te antwoorden met je Swierstra-adres. Als je mailtjes door laat sturen naar je Ziggo-adres en die staat in je mailprogramma en je beantwoordt een mailtje, dan krijgen mensen alsnog je Ziggo-adres en zullen ze die ook blijven gebruiken.
Het voordeel van een eigen domein is op zich toch juist, dat dat hetzelfde blijft mocht je ooit wisselen van provider. Ook kan het verwarrend zijn: ik mail jou op Swierstra, maar krijg antwoord van Ziggo.nl .
Zomaar wat vragen hoor, geen (directe) oplossing voor je vraag natuurlijk - daarmee kan enkel de huidige hostingprovider je helpen. Zij kunnen ook kijken waarom de Ziggo-mailserver eventueel de doorgestuurde mails weigert. De vraag is alleen of 'ze daar zin in hebben', want dat is nog best even een werkje. Omgekeerd kan ook Ziggo eventueel zien waarom een mail geweigerd wordt.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hoi,
Welkom op dit klanten helpen klanten forum van Ziggo.
Dat is een lastige en het waarom is niet zo maar te achterhalen, ik adviseer de doorstuurregels in de configuratie omgeving van u eigen domein een keer na te lopen , verwijder de regels eens en voeg ze daarna opnieuw toe .
Overigens het is niet handig je e-mail adressen zo openbaar ten toon te stellen de scammer en spammers zijn altijd op zoek naar bruikbare e-mail adressen , en omdat ik het nu ook pas lees en het langer als 2 uur geleden is kan je het zelf niet meer wijzigen en of verwijderen daarom rapporteer ik deze post bij het moderatie team en die zullen de mail adressen onleesbaar maken.
Bij doorsturen wordt een verificatie uitgevoerd.
We hebben contact gehad met de provider van onze domeinnaam en daar lijkt niets aan de hand te zijn.
Is daar DKIM, DMARC en SPF in orde op de mailserver?
Ik heb hetzelfde ervaren met mails vanaf een bedrijf die ik doorstuurde naar een Ziggo mailadres.
Abuse heeft toen ontdekt dat er onvildoende DKIM, DMARC en SPF informatie in de mail zat.
Stuur zoveel mogelijk gegevens en een mail die niet aan gaat komen als bijlage in een mail naar
Zij beheren de spam servers en kunnen je vertellen waar het fout gaat of er wordt een aanpassing gemaakt waardoor de mails wel doorkomen.
Bedankt voor je attente reactie!
Hartelijk dank, ik ga er achteraan.
Even een domme vraag dan maar:
Waarom zou je dit op deze manier doen?
Is het veel praktischer om de Swierstra-mailbox ook gewoon (als IMAP-account) toe te voegen in je mailprogramma? Dan wordt het ook mogelijk om te antwoorden met je Swierstra-adres. Als je mailtjes door laat sturen naar je Ziggo-adres en die staat in je mailprogramma en je beantwoordt een mailtje, dan krijgen mensen alsnog je Ziggo-adres en zullen ze die ook blijven gebruiken.
Het voordeel van een eigen domein is op zich toch juist, dat dat hetzelfde blijft mocht je ooit wisselen van provider. Ook kan het verwarrend zijn: ik mail jou op Swierstra, maar krijg antwoord van Ziggo.nl .
Zomaar wat vragen hoor, geen (directe) oplossing voor je vraag natuurlijk - daarmee kan enkel de huidige hostingprovider je helpen. Zij kunnen ook kijken waarom de Ziggo-mailserver eventueel de doorgestuurde mails weigert. De vraag is alleen of 'ze daar zin in hebben', want dat is nog best even een werkje. Omgekeerd kan ook Ziggo eventueel zien waarom een mail geweigerd wordt.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.