Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe modem gekregen van Ziggo: de Connectbox. Er werd gezegd dat deze een stuk beter moest werken dan de oude cisco modem die we eerst hadden.
Nu heb ik wel een heel naar probleem, de upload en downloadsnelheid. Ik kan inloggen op de modem en dan wordt er dus aangegeven dat mijn verbinding met mijn computer 100mbit is. Als ik nu bijvoorbeeld spellen aan het downloaden ben, haal ik maximaal de 5 MB/s, met de oude cisco router haalde ik de 6.4MB/s+.
Ik heb al veel dingen geprobeerd, maar niks blijkt de helpen. Mijn internetkabel is goed, de internet aansluiting van mijn computer is ook 1GBPS en staat ook op de goede duplex speed.
Het enigste wat mij opmerkt is, dat als ik de modem net opnieuw heb opgestart, ik heel even de 1000mbit verbinding krijg, maar als er meerdere apparaten zijn verbonden met de wifi, gaat mijn verbinding weer naar de 100mbit. Ook heb ik al geprobeerd om alles op de wifi aan te sluiten en alleen mijn pc op kabelinternet.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik zou beginnen met een andere kabel (niet zelf gemaakt) en dan een andere poort op de router en direct in de laptop. Zie eens wat dat doet. Als dat werkt weet je zeker dat iets van je infrastructuur om zeep is.
Werkt dat ook niet dan kun jet het nog in je laptop zoeken.
Werkt het wel dan wordt het dus alles lostrekken en opnieuw monteren net zo lang tot het weer werkt.
Ik zou dat eerst nameten met een kabeltester, die kosten echt niet veel en besparen wel veel kopzorgen.
Bij je Ziggo modem werd er een geleverd en die doet echt 1Gb.
En als je de kans hebt eventueel iemand met een andere laptop dezelfde test laten doen als dat een mogelijkheid is.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
welk type utp kabel gebruik je cat 5 5e 6 etc?
Ik gebruik cat 5e direct van mijn router naar mijn pc toe
hoelang is die utp kabel?
en heb je al een nieuwe cat 6 kabel geprobeerd
De kabel loopt vanuit de modem rechtstreeks naar boven naar zolder toe, en hier opnieuw aansluiting voor een internetkabel en zo mijn computer in.
en hier opnieuw aansluiting voor een internetkabel en zo mijn computer in
bedoel je een wandcontactdoos?
kun je daar eens een foto van maken
Ik zal er zo even een foto van maken, en ja dit is een nieuwe contactdoos in de muur. Het rare vind ik wel dat ik hier eerst helemaal geen last van had met de oude Cisco modem
heb je al een andere lan poort geprobeerd?
Ik zou beginnen met een andere kabel (niet zelf gemaakt) en dan een andere poort op de router en direct in de laptop. Zie eens wat dat doet. Als dat werkt weet je zeker dat iets van je infrastructuur om zeep is.
Werkt dat ook niet dan kun jet het nog in je laptop zoeken.
Werkt het wel dan wordt het dus alles lostrekken en opnieuw monteren net zo lang tot het weer werkt.
Ik zou dat eerst nameten met een kabeltester, die kosten echt niet veel en besparen wel veel kopzorgen.
Bij je Ziggo modem werd er een geleverd en die doet echt 1Gb.
En als je de kans hebt eventueel iemand met een andere laptop dezelfde test laten doen als dat een mogelijkheid is.
Ik zal dit zo snel mogelijk proberen! Bedankt alvast voor de hulp. De kabel is btw niet zelf gemaakt, maar snap als je bedoeld dat de aansluiting boven zelf is gemaakt. Het enige gekke vind ik dat deze modem wel moeilijk doet, en ik geen problemen had met de oude Cisco modem?
kan zijn dat in de connector van de utp kabel aan de kant die in de modem gaan een ader niet goed contact maakt dat zou kunnen dat tijdens het wisselen is gebeurd
Goedemiddag Max21,
Welkom op de vernieuwde Community!
Top dat er in dit topic al veel reacties staan, wat de komst van de Connectbox hoort natuurlijk niet voor een minder snelle verbinding te zorgen.
Ben je al in de gelegenheid geweest om de tips van privateer te testen?
Als je wil kunnen we anders ook een gratis UTP-kabel van 5 of 15 meter nasturen.
Laat maar weten welke het beste past dan 🙂
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.