1
Vraag
2
Reacties
RobbertGM

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

DomainKeys Identified Mail

We ontvangen mail van Mijn Domein via Ziggo. Sinds Mijn Domein een technische wijziginge heeft gedaan door DKIM toe te voegen, worden mijn mailberichten vaak bij de ontvangers als spam ontvangen of komen ze helemaal niet aan. De instellingen in Mijn Domein zijn correct (CNAME-toevoegingen). Hoe kunnen we ervoor zorgen dat deze juiste CNAME toevoegingen ook bij Ziggo aangepast worden?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

@RobbertGM Ik snap het nu wel.Blijkbaar heb je je domein niet bij mijndomein geregistreerd maar ergens anders. Ze vragen je nu om een toevoeging aan je DNS records voor je domein bij die andere partij te doen, zoals hierboven aangegeven. Dat moet genoeg zijn. Voor Ziggo zou je dan verder niks hoeven in te stellen.

Ik neem aan dat je voor de uitgaande mail wel de SMTP van mijndomein gebruikt?

Bekijk in context

4 Reacties 4
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

@RobbertGM Ik snap niet goed wat je bedoelt. CNAME DNS records hebben niks met DKIM (ondertekening) te maken. Kun je iets meer info geven over je setup en issues?

 

RobbertGM
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@efok dank voor jouw reactie. Het is mij ook niet duidelijk, Hieronder vind je wat ze vragen. Ik heb de CNAME op mijn domein gecheckt en dat klopt met wat hieronder wordt aangegeven. Ik weet echter niet hoe we de instellingen van Ziggo kunnen checken.

 Beste R,

Je neemt bij ons een pakket af met e-mail. Om onze diensten te blijven verbeteren, hebben wij een technische wijziging gedaan door DKIM (DomainKeys Identified Mail) toe te voegen. Nu hebben we jouw hulp nodig.

Waar hebben we jouw hulp voor nodig?

 De CNAME-toevoegingen hieronder zorgen voor een positieve score op je e-mailberichten die afgeleverd worden bij de ontvanger(s) waardoor jouw e-mailberichten minder in de spam belanden.

Jouw domeinnaam of domeinnamen maken gebruik van externe nameservers zoals Cloudflare, Office 365 of Wordpress.com. Daardoor kunnen wij niet alle instellingen zelf aanpassen en is het belangrijk dat je dit zelf doet met onderstaande informatie.

 Het is belangrijk dat je zelf twee wijzigingen doet!

De onderstaande twee CNAME-toevoegingen zijn nodig voor je domein(en) die gebruikmaken van externe nameservers.

Het gaat om de volgende domeinnaam of domeinnamen: …….

 De eerste CNAME-toevoeging:

•            Type: CNAME

•            Subdomein: mail1._domainkey

•            Inhoud: mail1._domainkey.mijndomein.xion.oxcs.net

De tweede CNAME-toevoeging:

•            Type: CNAME

•            Subdomein: mail2._domainkey

•            Inhoud: mail2._domainkey.mijndomein.xion.oxcs.net

Vraag zo nodig bij de helpdesk van de partij waarnaar jouw domein(en) verwijzen om meer informatie of om de aanpassing te doen.

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

@RobbertGM Ik snap het nu wel.Blijkbaar heb je je domein niet bij mijndomein geregistreerd maar ergens anders. Ze vragen je nu om een toevoeging aan je DNS records voor je domein bij die andere partij te doen, zoals hierboven aangegeven. Dat moet genoeg zijn. Voor Ziggo zou je dan verder niks hoeven in te stellen.

Ik neem aan dat je voor de uitgaande mail wel de SMTP van mijndomein gebruikt?

RobbertGM
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank je wel. SMTP klopt inderdaad.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic