1
Vraag
2
Reacties
BerryFlash

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Docis 3.1 modem/router DMZ werkt niet

Beste mede Ziggo'ers,

 

Naarmate de stroomkosten duur zijn geworden heb ik mijn docis 3.1 modem laten omzetten van bridge naar router mode om vervolgens DMZ te gebruiken.

 

De reden hiervan is mijn migratie van Pfsense Baremetal naar Proxmox VM.

 

pfsense als proxmox hebben een statisch IP -> pfsense als DMZ ip ingesteld via de smartwifiweb (modem is al gereset op advies van de klantenservice die hier naar toe te verwijzen (jammer maar oke)).

 

Hebben jullie advies waardoor dit wel zal werken dit ivm bepaalde services zoals o.a Wirequard VPN,

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Heb je al geprobeerd om het DMZ IP-adres in te voeren via de webinterface i.p.v. SmartWifi web? Die laatste functioneert nog niet altijd naar behoren.

Bekijk in context

9 Reacties 9
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Heb je al geprobeerd om het DMZ IP-adres in te voeren via de webinterface i.p.v. SmartWifi web? Die laatste functioneert nog niet altijd naar behoren.

DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes

Bij pfsense is de default instelling dat WAN geen verbinding mag maken met RFC 1918 IP-adressen. Dit is aan  of uit te vinken.

BerryFlash
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste Denny,

 

Deze staan beide uit, 

DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes

Hmm, .....

Om pfsense of eigenlijk elke ander router /firewall in cascade (z.g. daisy chaining) te laten werkenis DMZ niet strikt noodzakelijk; DMZ maakt portforwarden in een dubbel NAT-situatie wel werkbaarder.

 

Daarom eerst mijn vraag: werkt pfsense wel als router/firewall, zonder DMZ?

BerryFlash
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Momenteel werkt Pfsense zelf volledig naar behoren, deze werkte wel toen de modem in bridge stond zonder issues.

 

Alle overige functies van pfsense zoals vlan, unbound werken naar wensen

DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes

Beste @BerryFlash 

 

Zelf heb ik geen SmartWifi. Dus dus hierover kan ik niets zinnigs zeggen. Als de keus voor Wifi noodzakelijk is omdat de machine waar Proxmox en Pfsense op draait maar één ethernetpoort heeft, dan zou je een USB-netwerkkaartje kunnen proberen. Met een dergelijke configuratie heb ik iemand op Youtube (met een mini-PC) gezien die Pfsense op Proxmox, stap voor stap, via een netwerk-verbinding installeerde / configureerde.

 

BerryFlash
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@DennyW,

 

Daar ben ik inderdaad bekend mee, evens als een PCI-E ethernet passthrough. Dit is alleen niet wenselijk aangezien de back-up server de VM pauzeert.

 

Uiteraard zal ik kunnen kijken naar een HA firewall connectie.

 

Ik heb bewust deze weg gekozen omdat, de VM's dan verbonden kunnen worden aan vmbr4 (bridge intel pro 1gb port).

 

Het loopt helaas puur spaak/vast door een niet werkende DMZ.

 

BerryFlash
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dat heb ik nog niet geprobeerd, goed dat je het zegt.

 

Ik zal even kijken of het dan wel werkt

BerryFlash
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@tobiastheebe @DennyW bedankt voor jullie reactie's.

 

Het was inderdaad de buggy smartwifiweb page die werkte, nu via de modem page gedaan en het werkt direct.

 

Had er zelf helemaal niet meer bij stil gestaan!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic