vandaag is er een monteur van ziggo geweest en hij heeft mijn connectbox opnieuw ingesteld.
Internet werkt maar nu doen een heel aantal apps op mijn telefoon het alleen via 4/5G en niet meer via wifi.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Als de suggestie in mijn vorige reactie niet werkt, dan zou ik testen met een statische IPv4-configuratie (DHCP naar Statisch aanpassen), dit zou zeker moeten werken:
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik vermoed dat de IPv4-configuratie van de smartphone niet correct is. Zijn bijvoorbeeld Google en YouTube wel bereikbaar? Wat zie je als je deze site opent? Is het een Android- of iOS-toestel of anders?
Ervaar je deze verbindingsproblemen alleen op de smartphone of ook op andere apparaten?
ja dat vermoed ik ook, maar ik meen dat ik dat zelf niet kan aanpassen klopt dat?
Youtube doet het inderdaad wel en ook Google search werkt maar apps als NPO, NOS, NU, AIRBnB ect niet.
dit is een screenshot van IPV6-test (vanaf mn laptop)
problemen doen zich alleen voor op mijn smartphone
De IPv4-configuratie wordt automatisch ontvangen van de DHCP-server op de router en zou dus niet handmatig ingesteld hoeven te worden.
Kun je de site op je smartphone openen? Draait de smartphone op Android of iOS?
heb je toevallig een mediabox XL (Horizon) die is aangesloten op het modem dmv een internetkabel? waarschijnlijk niet, maar dat veroorzaakt óók dit soort problemen
deze is van mn smartphone
De smartphone is nu met KPN 4G/5G verbonden, kun je deze met Wi-Fi verbinden en de site herladen?
nog een poging 😉
Zoals verwacht een probleem met IPv4. Ik neem even aan dat het een Samsung-toestel betreft. Kun je naar de Wi-Fi-instellingen gaan, op het tandwiel achter de Ziggo SSID tikken, op 'Meer tonen' tikken en vermelden welk IPv4-adres wordt getoond? Dit zou het eerste adres moeten zijn.
bedoel je dit? Samsung idd A33
De smartphone heeft in het geheel geen IPv4-adres ontvangen, dat is wat merkwaardig gezien je met andere apparaten geen problemen ervaart. Kun je Willekeurige MAC naar Telefoon-MAC aanpassen? Android gaat dan een geheel nieuwe IP-configuratie opvragen, mogelijk heeft dat effect.
niet ect zo te zien
nogmaals. maak je gebruik van een mediabox xl ?
nee connect box
maar als mediabox heb je geen horizon/xl box staan?
nee die heb ik (nog) niet
Bij een conflicterende DHCP-server op de Mediabox XL zou je 192.168.192.x zien. Dit moet overigens 192.168.178.x zijn bij standaardconfiguratie van de Connectbox, dit adres moet boven fe80 getoond worden.
Kun je het modem opnieuw opstarten en de smartphone opnieuw met Wi-Fi laten verbinden?
hmm dan heb ik helaas ook geen idee.. misschien dat tobias nog iets weet
Als de suggestie in mijn vorige reactie niet werkt, dan zou ik testen met een statische IPv4-configuratie (DHCP naar Statisch aanpassen), dit zou zeker moeten werken:
waar pas ik dit aan? Herstart heeft niks opgeleverd nl
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.