Sinds ong. de laatste update een aantal weken geleden, hebben we nog meer problemen met diverse apps op m.n. de mobiele telefoons/tablet. Na een update ervoor kregen we al last van traagheid, niet acuut synchroniseren enz.
Op het werk (andere provider) werken de apps op de werkmobiel goed en op mijn privé mobiel veel beter. Als ik thuis problemen heb, kan ik de werkmobiel op internet zetten en 8 van de 10 keer is het probleem met apps/synchroniseren vrijwel meteen opgelost.
We hebben de modem al een keer herstart, leek even iets te verbeteren, maar nog steeds niet goed.
Nogmaals dit probleem is -volgens ons- ong 2 maanden geleden begonnen en een paar weken gelden nog erger geworden.
Hoe kan dit opgelost worden?
Hebben anderen er ook last van?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Er is circa een maand geleden een nieuwe IPv6 prefix uitgerold in voormalig UPC-gebied (fUPC), sommige klanten ervoeren daarna verbindingsproblemen, met name op Android. In een van je eerdere topics (Trage en wegvallende wifi (2020-10)) zie ik dat jij in fUPC woont.
Mogelijk helpt terugzetten van het modem naar fabrieksinstellingen. Hiervoor kun je inloggen op de webinterface van het modem via 192.168.178.1 of 192.168.100.1 en naar de pagina Beheer → Opnieuw opstarten gaan. Indien automatisch backup in SmartWifi web ingeschakeld is, dan worden bepaalde instellingen automatisch teruggezet:
Hierbij nog een aantal vragen:
Oh help!
Ik ben een absolute leek. Hier krijg ik schrik van.
Je zegt: mogelijk helpt... wat als het niet helpt? Of alles helemaal wegvalt?
Als ik op de pc inloggen met een van die nummers en doe opnieuw opstarten dan gaat neem ik aan modem, nextbox en telefoon uit/herstarten net als bij modem uit/aan doen?
Ik begrijp dat je ook instabiliteit ervaart op een PC, in dat geval is het beter om bij de basis te beginnen en kun je mijn eerdere suggestie voor nu negeren. Het is mij nog niet duidelijk wat "melding die Ziggo geeft dat er een update is" is.
Sorry, mijn PC beveiliging slaat op tilt als ik die getallen aanklik. Wij gaan het niet doen.
Ik weet niet wat voor beveiliging dat is, maar het is een onterechte melding. Zonder de gevraagde gegevens kan ik als medeklant niet verder helpen. Een moderator (Ziggo-medewerker) komt vanzelf langs in dit topic en kan e.e.a. op afstand onderzoeken.
Sorry. Dan wachten we even op de moderator.
Maar in ieder geval bedankt voor al je moeite.
Geen enkel probleem! Wij zijn er natuurlijk ook gewoon om jullie hierbij te helpen! @tobiastheebe is een topper en kan
Het gaat hier om een Compal modem en zie ik in het signaal geen enkele problemen terugkomen. Ook op de wifi ziet dat er goed uit en zijn apparaten met 5.0 Ghz netwerk verbonden. Het valt op dat het modem zo'n 35 dagen online is, werkt het na opnieuw een herstart wel goed?
Informatie die ontbreekt zijn de volgende:
1: welke apps?
2: welk merk + type Android apparaten?
3: foto van de hoofdaansluiting (ten minste, lijkt me niet nodig nu het signaal op orde is)
4: Ziggo update, kun je hier iets meer over vertellen wat die melding is? Wat bedoel je precies met: Ik bedoel de melding die Ziggo geeft dat er een update is. Huisgenoot ontvangt deze mails.
Hallo Jos,
Wij zijn blij met de reactie @tobiastheebe maar dit ging ver, ver buiten onze kennis/comfort zone.
Toevallig vanmiddag iets bij ziggo gevonden voor verbeteren wifi. De modem is online uit en weer aangezet. Aldus die online methode is er geen probleem gevonden, behalve dan de melding dat het modem zo lang aanstaat. Moeten ook nog wel wachten tot blijkbaar alles is bijgewerkt.
Is dat een probleem? Is de bedoeling om de modem om de X-tijd uit en weer te zetten?
1. De meeste apps van ms (rewards, weer enz.) Gebruiken niet heel apps en die doen meestal niet gek, mits ze wifi hebben.
2. Mobiels en tablets van Samsung
4. Mijn huisgenoot krijgt de mails van Ziggo en zegt dan dat er weer een update is.
I.i.g. voor nextbox, maar soms ook dat de snelheid van internet wordt verhoogd. Dat is -neem ik aan- ook een update.
Sorry totaal niet technisch enz. 😟
Hey @R.IR, dat geeft niet, het is ook een erg technisch en breed onderwerp!
Op de Community ben je wel in goede handen. Met internetproblemen is het vaak een kwestie van mogelijke oorzaken uitsluiten en controleren.
1. Het modem 30 seconden van de stroom halen kan ervoor zorgen dat alles weer goed kan werken. Ik zeg ''kan'' omdat de optie toch bestaat dat er een andere storingsbron is. Natuurlijk moet het niet zo zijn dat je het modem om de dag opnieuw moet aansluiten.
2. Kan je me ook vertellen wat voor mobiels en tablets van Samsung? Bijv, (Samsung Galaxy S22, A55. etc.)
3. Soms voeren we inderdaad updates uit op onze mediaboxen of met de internetsnelheid uit. Of dat momenteel van toepassing is durf ik je nog niet te zeggen.
Inmiddels zijn we een paar dagen verder. Hoe gaat het nu? Als je nog steeds problemen ondervindt, laat het toch maar voor de zekerheid weten met een foto van de hoofdaansluiting (ingangspunt van groene kabel in de woning) en hoe het modem hierop is aangesloten. Kom je ergens niet mee uit, ga er dan rustig even voor zitten of laat het weten en dan helpen we je verder. 🙂
Hallo Shane,
Op dit moment lijkt het een heel stuk beter te gaan.
Wij hebben niet de nieuwste mobiel en nog oudere tablets. Wel alles Samsung.
Maar misschien is dat een deel van het probleem.
Kan je mij alleen vertellen -vraag staat ook hieronder- waarom 35 dagen continue verbinding blijkbaar niet goed is?
Moeten we de modem dan regelmatig uit en aan doen? Zo ja, om de hoeveel tijd.
Een wat langere uptime van het modem is over het algemeen juist een goed teken. Periodiek opnieuw opstarten is niet nodig.
Hier hetzelfde probleem.
Enkele apps doen het niet goed.
Thuisbezorgd.nl geeft b.v. wel intro maar dan kan het niet of is heel lang bezig om de restaurants binnen te halen.
DigiD kan (of duurt heel lang) username/password niet controleren.
Flink wel intro, zelfde euvel als bij thuisbezorgd.
Modem is 1 minuut uitgeweest, ga deze nu terug zetten naar de fabrieksinstellingen.
Diagnose geeft:
Er zijn enkele problemen gevonden.
Controle modem en internetverbinding
Controle telefonie dienst
Controle bekabelde aangesloten apparaten
Controle wifi status en via wifi aangesloten apparaten
Hieronder staan de test resultaten met mogelijke tips:
1 De temperatuur van de SmartWifi modem is normaal.
2 Het modem heeft een verbinding met het netwerk.
3 Je hebt een IPv4/IPv6 adres voor internet.
4 De SmartWifi modem kan verbinding maken met het publieke internet. (b.v. Google)
5 De signaalsterkte van het apparaat is laag, ga dichter bij de SmartWifi modem staan.
6 Plaats je wifi-apparaat zo dicht mogelijk bij de SmartWifi modem.
Punt 5 en punt 6:
Het icoontje geeft volledige signaalsterkte en heeft een 6 erin staan.
Terugzetten naar fabrieksinstellingen heeft bij mij geholpen ...ook X geeft nu de plaatjes en video's.
Netwerk naam en wachtwoord blijven behouden en kan men eventueel aanpassen, wordt speciaal weergegeven/gevraagd.
Wachtwoord modem moet men aanpassen.
Wel een backup maken, kan in hetzelfde scherm.
Diagnose geeft dezelfde opsomming.
...ik hoop dat dit helpt voor anderen.
..snif, snif ...wel een nieuwe DigiD aangevraagd waar ik dan weer 3 werkdagen op moet wachten, was waarschijnlijk niet nodig geweest.
@tobiastheebe schreef:Ik weet niet wat voor beveiliging dat is, maar het is een onterechte melding. Zonder de gevraagde gegevens kan ik als medeklant niet verder helpen. Een moderator (Ziggo-medewerker) komt vanzelf langs in dit topic en kan e.e.a. op afstand onderzoeken.
Ik vermoed dat Chrome jammert dat het geen https verbinding is, of dat het gebruikte certificaat net (meer) geldig is. Dat kun je gewoon negeren natuurlijk.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.