1
Vraag
2
Reacties
Bart1927

Level 5
  • 57Posts
  • 1Oplossingen
  • 30Likes

Diverse apps op mijn smartphone werken niet mijn Wifi, enkel via 4G

Ik heb een Samsung A6 en ik merk al een hele tijd dat diverse apps niet goed laden als ik via de wifi verbonden ben (alleen bij mijn eigen wifi speelt dit). Ik heb wel verbinding, internetten gaat vlot en probleemloos, alleen bepaalde apps (o.a. Volkskrant, Teletekst, de DigiD app) willen niet laden. Via 4G werken ze wel probleemloos. Via andermans wifi werken ze ook goed, dus ik ben geneigd om te denken dat het probleem in mijn modem zit.

43 Reacties 43
Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Goedemorgen @Bart1927! Op advies van @anoniemforum ga ik IPv4 only eens voor je activeren. Schrik dus niet van eventuele communicatie hierover. Over maximaal 24 uren is deze wijziging verwerkt. Laat je ons weten hoe het dan gaat? 🙂

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dag @Bart1927! Inmiddels zijn we een week verder en ik ben erg benieuwd hoe het er momenteel voor staat. Is het probleem opgelost of ervaar je nog steeds hinder van apps die niet opstarten via je wifi verbinding? Laat het ons weten hier! 

Bart1927
Topicstarter
Level 5
  • 57Posts
  • 1Oplossingen
  • 30Likes

De afgelopen week heeft het probleem zich niet voor gedaan, dus het lijkt zowaar opgelost. Wel heb ik al een paar x gehad dat de Wifi helemaal weg viel, en dat het witte lampje op het modem groen was geworden, en dat het modem opnieuw moest opstarten. Dat is wel hinderlijk. Maar daar kan ik wellicht beter een nieuw topic voor openen

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dankjewel voor je terugkoppeling hier @Bart1927 en fijn dat het probleem waarvoor je dit topic bent gestart opgelost lijkt te zijn. Ik verwacht dat dit te maken heeft met het omzetten van je modem naar IPv4 en markeer daarom mijn @anoniemforum zijn eerdere reactie als oplossing voor dit probleem.

 

Als je wifi probleem onverhoopt blijft adviseer ik je inderdaad om daar een nieuw topic voor aan te maken. Zo houden we het overzichtelijk. Uiteraard helpen we je graag weer verder in je nieuwe topic! 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic