1
Vraag
2
Reacties
Bart1927

Level 5
  • 57Posts
  • 1Oplossingen
  • 30Likes

Diverse apps op mijn smartphone werken niet mijn Wifi, enkel via 4G

Ik heb een Samsung A6 en ik merk al een hele tijd dat diverse apps niet goed laden als ik via de wifi verbonden ben (alleen bij mijn eigen wifi speelt dit). Ik heb wel verbinding, internetten gaat vlot en probleemloos, alleen bepaalde apps (o.a. Volkskrant, Teletekst, de DigiD app) willen niet laden. Via 4G werken ze wel probleemloos. Via andermans wifi werken ze ook goed, dus ik ben geneigd om te denken dat het probleem in mijn modem zit.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

je hebt ipv4 en ipv6 dat betekent dat je een dslite of full dual stack profiel op je modem heb mogelijk is dat de oorzaak 

 

een moderator kan je modem op ipv4 only zetten

 

zet even je postcode en huisnummer in je profielinstellingen

dat kun je doen door op je profielfoto te klikken daarna profielinstellingen

Bekijk in context

43 Reacties 43
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

gebruik een eigen router ?

welk type modem

heb je?

Bart1927
Topicstarter
Level 5
  • 57Posts
  • 1Oplossingen
  • 30Likes

Ubee EVW 321B, de standaard door Ziggo verstrekte modem en router in 1

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

dat is een oud modem een moderator kan die kosteloos omruilen voor een contactbox mogelijk is het aop ook verouderd 

 

kun je een foto maken van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt)

https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van...

 

zet even je postcode en huisnummer in je profielinstellingen

dat kun je doen door op je profielfoto te klikken daarna profielinstellingen

Bart1927
Topicstarter
Level 5
  • 57Posts
  • 1Oplossingen
  • 30Likes

Die aop is nog best wel nieuw, want het is een nieuwbouw woning. Ik weet niet hoe oud het modem is, ik denk een jaar of 6.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

het aop is niet het nieuwste modem maar wel nog prima

waar gaat die zwate kabel naar toe?

kun je een foto maken van de splitter versterker?

Bart1927
Topicstarter
Level 5
  • 57Posts
  • 1Oplossingen
  • 30Likes

Bedoel je die donkerblauwe kabel? Die twee zwarte kabels zijn voor een telefoonlijn, en zijn nergens op aangesloten. De donkerblauwe kabel gaat naar een splitter, en daarvandaan gaat er 1 grijze kabel naar de slaapkamer en de ander naar de woonkamer, waar ze uitkomen op zo'n inbouwdoos. In de slaapkamer is het modem aangesloten op de inbouwdoos (daar staat ook mijn PC), en in de woonkamer is de Samsung HD Ontvanger/Recorder er op aangesloten.

 

Voor de goede orde: Ik weet dat dit niet de beste installatiemethode is, en dat het modem eigenlijk in de meterkast zou moeten staan, en dat ik dan vanuit de meterkast de internetkabel zou moeten door trekken naar de slaapkamer, maar het staat al jaren zo, en zelfs als ik het wel op die manier aansluit (modem in meterkast) blijft het eerder genoemde probleem bestaan.

20210510_230046.jpg

20210511_102606.jpg

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

Allereerst van harte welkom op de Ziggo Community, @Bart1927. Ik snap dat het frappant is dat sommige apps niet laden. En inderdaad, het omruilen van een modem kan een oplossing zijn.

Ook ben ik even benieuwd naar de frequentie van je wifi-netwerken. Heb je de namen van de 2,4 GHz- en 5 GHz-frequentieband identiek? Zodat je apparaat zelf verbinding maakt? Je kan eens één van beide netwerken een andere naam geven en dan kijken of met een specifieke frequentie de apps wel werken. Het is een test, houd ons maar op de hoogte! 😉

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

 blauwe kabel idd 

36C14E43-268F-4310-B440-FB9AD4D728C5.jpeg

 het modem is op de verkeerde plek aangesloten 

AD16B276-947E-43F9-83D2-35065E7FC0D3.jpeg

het modem dient aangesloten te woorden zo dicht mogelijk bij het aop dus in dit bavel in de meterkast op een kabel niet langer dan 1,5 meter  

op het aop moet een poa-01-b splitter met daarop het modem en de kabel voor de tv 

de coax aansluitingen waar niks op zit aangesloten kun je dan weg laten want anders kan daar straling langs naar binnen dus raad ik je aan de splitter in de meterkast te vervangen door een poa-01-b splitter daar het modem op en de kabel die naar de tv gaat een andere connector op en ook op die splitter die andere kabel niet aansluiten 

 

een moderator kan jou kosteloos een poa-01-b splitter sturen

 

zet even je postcode en huisnummer in je profielinstellingen

dat kun je doen door op je profielfoto te klikken daarna profielinstellingen

Bart1927
Topicstarter
Level 5
  • 57Posts
  • 1Oplossingen
  • 30Likes

De 2,4 GHZ en 5 GHz banden hebben bij mij inderdaad een aparte naam, en ik gebruik de eerste. Die 5G-variant werkt hier niet goed, het signaal is te zwak

Bart1927
Topicstarter
Level 5
  • 57Posts
  • 1Oplossingen
  • 30Likes

Ik weet dat het modem eigenlijk in de meterkast hoort, dat gaf ik ook al aan in mijn eerdere bericht. Maar zelfs al zet ik het modem in de meterkast (dus met die blauwe kabel er rechtstreeks in geprikt), dan nog blijft het door mij geschetste probleem bestaan.

 

Wat bedoel je trouwens met het weglaten van coax-aansluitingen? Die grijze kabels of de coax-contaxtdozen in de woon- en slaapkamer? Dit is een huurwoning, ik mag die dingen niet zomaar verwijderen.

 

Als ik het modem in de meterkast zet, hoe moet ik dan die UTP-kabel naar mijn slaapkamer doortrekken vanuit de meterkast. Dit is, zoals gezegd, een huurwoning, ik kan niet zomaar in muren gaan boren en frezen.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

B0807F48-54D5-45B6-A699-219D6633828F.jpeg

 bedoel de coax waar nu het modem

op zit

maar zou je het modem met de witte coax kabel eens rechtstreeks op het aop in de meterkast kunnen aansluiten dus de blauwe even voor de test helemaal er tussen uit

F65DD02A-2238-4FB7-9DA5-D6602DC87F39.jpeg

 dat gaat idd niet maar als je even test wat het modem rechtstreeks op het aop doet zijn we al een stap verder als het dan beter is raad ik je aan de splitter in de meterkast te vervangen door een poa-01-b en de connectoren op die twee kabels vervangen zodat ze op poa-01-b passen 

dan in het modem als het zo goed werkt gewoon in de woonkamer 

F0B7AEEA-665F-4394-92C6-F3436016B421.jpeg

zorg wel dat op de lege radioaansluiting een afsluitweerstand zit

https://www.onlinekabelshop.nl/hirschmann-tim75-afsluitweerstand?gclid=EAIaIQobChMItPOnpcXC8AIVGs53C...

 

Bart1927
Topicstarter
Level 5
  • 57Posts
  • 1Oplossingen
  • 30Likes

Bedankt voor de tips. Ik ga zo'n afsluitweerstand regelen en een poa-1-b splitter. Die twee grijze kabels hebben wat geloof ik een F-connector heet. Kan ik daar gewoon zo'n soort verloopstukje op schroeven, (https://www.allekabels.nl/f-connectors-verloop/52/1077546/coax-naar-f-verloopstekker.html) zodat ze in die splitter passen?

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

verloop stukje is ook goed maar zorg wel voor dat het er een is met het ziggo keurmerk

Bart1927
Topicstarter
Level 5
  • 57Posts
  • 1Oplossingen
  • 30Likes

Ik heb het modem nu met de witte coaxkabel rechtstreeks op het aop aangesloten, maar het probleem met de niet of moeilijk ladende apps blijft bestaan. Ook heb ik er sinds kort een nieuw probleem bij: het modem stopt geheel met internet doorgeven. De groene lampjes blijven branden, maar de lampjes LAN1 en WLAN1 die gewoonlijk knipperen, branden dan ook continu. Het modem resetten verhelpt het probleem, maar meermaals per dag je modem resetten is best irritant.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

dan lijkt het mijn verstandig als een monteur het aop vervangt en nakijk of het signaal in orde is

 

kun je een printscreen van de down en upstream maken

https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van...

Bart1927
Topicstarter
Level 5
  • 57Posts
  • 1Oplossingen
  • 30Likes

Printscreen in de bijlage

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

de down stream is wat aan de hoge kant

 

gezien je een oud modem hebt lijkt mijn verstandig als een moderator die omruil voor een connectbox 

Bart1927
Topicstarter
Level 5
  • 57Posts
  • 1Oplossingen
  • 30Likes

Bedankt voor de tip. Hoe moet ik dat precies regelen?

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dag @Bart1927! Hopelijk heb je een goed weekend gehad 🙂

 

Het bestellen van een nieuw modem kan via deze weg. Geef gerust aan of je hier interesse bij hebt, dan maak ik er werk van en komt het nieuwe modem zo snel als mogelijk je kant op! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic