VodafoneZiggo levert sinds deze week standaard modems met docsis 3.1 aan nieuwe bepaalde nieuwe klanten. Aanvankelijk krijgen alleen klanten met een duur abonnement die, maar later wordt de modem breder beschikbaar.
De provider levert aan klanten van een Max- of Giga-abonnement de F3896LG-ZG, ofwel de F@st 3896 van Sagemcom. Die modem ondersteunt Wi-Fi 6 en docsis 3.1 en heeft een 2,5Gbit/s-poort. Het is niet bekend of die modem al IPv6-ondersteuning heeft. Bij een eerdere test werkte het apparaat alleen nog met IPv4. Ziggo noemt de modem de Connectbox. Het bedrijf had die al langer op de website staan nadat het eind vorig jaar met een test begon onder een aantal klanten. Een woordvoerder van de provider bevestigt nu aan TotaalTV dat de modem vanaf deze week wordt geleverd aan nieuwe klanten van een Max- of Giga-abonnement. In de toekomst krijgen ook nieuwe klanten van goedkopere pakketten, zoals Basic of Start, die nieuwe modem. Hoe dat zit met bestaande klanten is niets bekend.
Met docsis 3.1 kan Ziggo snelheden halen van 10Gbit/s. Dat lukte vorig jaar tijdens testen. Het is nog niet bekend of de nieuwe modemleveringen betekenen dat er ook abonnementen met hogere snelheden worden aangeboden. Het bedrijf wil dat niet bevestigen en zegt te kijken naar klantbehoefte om te bepalen wat de abonnementssnelheden moeten worden.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Het is niet bekend of die modem al IPv6-ondersteuning heeft.
dit modem kan gewoon full dual stack aan in ieder geval
Hierbij de specificaties van dit modem van de fabrikant: https://web.archive.org/web/20220816184652if_/https://mediacomcc.custhelp.com/euf/assets/documents/m...
Ik heb net 2 weken Giga internet met dat modem wat lijkt op een melkpak. Ik vind het jammer dat er dan al niet een nieuw modem geleverd wordt als men weet dat dat modem geleverd gaat worden bij nieuwe Giga net klanten. Je wil toch het beste voor je klanten neem ik aan vooral nu de klant aantallen zo onder druk staan
@marzso schreef:Ik heb net 2 weken Giga internet met dat modem wat lijkt op een melkpak. Ik vind het jammer dat er dan al niet een nieuw modem geleverd wordt als men weet dat dat modem geleverd gaat worden bij nieuwe Giga net klanten. Je wil toch het beste voor je klanten neem ik aan vooral nu de klant aantallen zo onder druk staan
Ervaar je problemen met dat modem?
Zo ja, als dat door dit type komt(Puma chipset) kan waarschijnlijk wel een Ubee 1318 of Sagemcom opgestuurd worden.Maar dan moet er wel eerst worden gekeken of de oorzaak niet ergens anders ligt.
ik ervaar in zoverre problemen dat ik de upload erg laag vind ( net onder de 40 Mbps) maar wil ook wel graag Wifi 6 vanwege de drukte hier. Daarnaast vind ik het jammer dat er toen, 2 weken geleden, niet al gelijk het nieuwe modem is meegestuurd
omdat 2 weken geleden er nog connectbox giga's waren 😅
er moest haast worden gemaakt met overgaan op mv2+ 😛
@marzso schreef:ik ervaar in zoverre problemen dat ik de upload erg laag vind ( net onder de 40 Mbps) maar wil ook wel graag Wifi 6 vanwege de drukte hier. Daarnaast vind ik het jammer dat er toen, 2 weken geleden, niet al gelijk het nieuwe modem is meegestuurd
Kan je een foto maken van het AOP?
Lage upload komt denk ik niet door dit type.
En er is altijd een moment dat er een nieuw modem uitkomt, als je dan nét daarvoor hebt besteld krijg je nog de oude.
Misschien kan een moderator wat regelen, maar ik verwacht het niet.
@marzso er moet één klant de laatste zijn die een melkpak modem ontvangt in plaats van de nieuwe Sagemcom, dan lijk jij dan te zijn jammer genoeg. Denk niet dat Ziggo moeilijk doet met omwisselen.
Wi-Fi 6 heeft geen oplossing voor de drukte die jij ervaart op het spectrum, dan heb je Wi-Fi 6E nodig en ik denk niet dat je een apparaat hebt die dat al ondersteunt. Ik in ieder geval (waarschijnlijk nog lang) niet.
@org schreef:@marzso er moet één klant de laatste zijn die een melkpak modem ontvangt in plaats van de nieuwe Sagemcom, dan lijk jij dan te zijn jammer genoeg. Denk niet dat Ziggo moeilijk doet met omwisselen.
Denk het eigenlijk wel, want als @marzso een nieuw modem krijgt terwijl die van hem niet defect of puma problemen geeft, willen meer mensen dat.En dan is Ziggo natuurlijk heel veel geld daaraan kwijt.
de monteur heeft hier al een nieuwe AOP geplaatst
@marzso " Ik vind het jammer dat er dan al niet een nieuw modem geleverd wordt als men weet dat dat modem geleverd gaat worden bij nieuwe Giga net klanten."
Een modem wordt pas vrijgegeven als die door de testprocedure heen is en in de praktijktest met allerlei updates, weinig/geen problemen oplevert en daar gaat zomaar een jaar overheen.
Ze liggen natuurlijk al klaar, maar worden pas uitgerold als er geen vreemde zaken meer gevonden worden en dat kan vorige week geweest zijn, maar had net zo makkelijk volgende maand of de maand daarna kunnen zijn.
maar dat was het niet; het waren twee weken en zoals je zegt : ze lagen al klaar
ook met het nieuwe modem heb je momenteel maar max 50 mbps upload
@marzso schreef:
maar dat was het niet; het waren twee weken en zoals je zegt : ze lagen al klaar
Als ze dan een week geleden groen licht hebben gekregen, was je net te vroeg.
@org Schreef: dan heb je Wi-Fi 6E nodig en ik denk niet dat je een apparaat hebt die dat al ondersteunt. Ik in ieder geval (waarschijnlijk nog lang) niet.
Ik heb anders al twee apparaten (telefoon en tablet) op het 6GHz netwerk hier in huis, het zou dus wel is sneller kunnen gaan dan je verwacht 😉
@DON PAPA Dan ben ik wel benieuwd over welke telefoon en tablet je het hebt, ik ken zelf nog geen 6E apparaten
@org de Samsung S22 Ultra & Tab S8 Ultra
@DON PAPA Wauw, en de nieuwe super dure iPhone 14 (Pro) heeft het niet? Zie je wel dat Apple liever aandeelhouders blij maakt dan de markt stimuleert om nieuwe technologieën aan te nemen. En dat noemen ze "courage".
met mijn xiaomi mi 11i haal ik vele male hogere snelheid dan met een iphone equalivent bij apple betaal je meer voor merk en niet voor hardware matige mogelijkheden
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.