Vraag
Reacties
Aankondigingen
rodneyamf
Level 2

Disable ipv6 on ConnectBox

Hi,

 

I am having some problems in my home network, which can only be solved by disabling IPv6 on my ConnectBox. 

 

Since there's no "ipv6 enable/disable" setting I think I need to ask Ziggo's support to update my firmware to an ipv4-only build. Can one of the moderators help me with that? What do I need to do?

 

Thank you in advance,

Rodney

0 Kudos
9 Reacties 9
Meldingen
Aan Uit
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

A moderator (Ziggo employee) is able to switch the modem profile to IPv4 Only and will visit this topic within 1-2 days. You may also contact customer support.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Hi @rodneyamf

 

Good that you contact us. Welcome at the Ziggo Community! I can provide you a IPV4 only adres. After 24 hours it will be activated and it should work. 

rodneyamf
Level 2
Topicstarter

Thank you!

0 Kudos
marjoleinbas
Level 1

Hi, 

Ik heb hetzelfde probleem als Rodney.. Zouden jullie voor mij ook IPv6 uit willen schakelen? 

 

Alvast bedankt!

0 Kudos
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Hi @marjoleinbas, voor jou ook een warm welkom op de Ziggo Community! Ik heb het in orde gemaakt. 

 

Geniet van je dag! 

machielj
Level 1

@Lotte Ik heb hetzelfde probleem, ik ben vandaag aangesloten. Zou bij mij ook ip6 uit gezet kunnen worden. 

0 Kudos
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator

Hi @machielj

Mijn bericht komt als mosterd na de maaltijd, aangezien je gisteren contact hebt gehad met één van mijn collega's en de wijziging is doorgevoerd. Jouw modem beschikt nu over een IPv4 Only profiel.

0 Kudos
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Good afternoon @rodneyamf, IPV4 only is active now. How it is going with you network at the moment? 

rodneyamf
Level 2
Topicstarter

working very well!

Thank you for the quick response. Very happy with your help!

0 Kudos