1
Vraag
2
Reageer en help mee
Jacko2

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Deze smartwifi pod is al geïnstalleerd

Hallo,

recent deze smartwifi pods gekocht via marktplaats. Deze zijn gekocht door de vorige eigenaar (naar eigen zeggen) nu lees ik hier op verschillende forums dat moderator deze kunnen ontkoppelen aan de hand van het serienummer ( beide serienummers heb ik al achter mijn huis nummer gezet ) zoals beschreven stond in andere forums. Alvast bedankt!

Groetjes Jack

18 Reacties 18
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je probleem te kijken.

Jacko2
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Super dankjewel!

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hallo @Jacko2


Ik ben hier gelijk mee aan de slag gegaan. Ik heb goed en slecht nieuws. 

Het goede nieuws is dat je de SmartWifi pod eindigend op E9C gewoon kunt aansluiten via de SmartWifi app. Wanneer dit niet lukt, hoor ik graag wat er mis gaat.

Het slechte nieuws is dat de SmartWifi pod eindigend op D87 in bruikleen afgenomen wordt. Deze SmartWifi pod heeft de vorige eigenaar van ons in bruikleen. Deze kan ik dan ook niet verhuizen. Hierover kun je het beste contact opnemen met de verkoper.

Ebbel67

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb dezelfde vraag. 2 smartpods overgenomen en geeft bij installeren aan dat deze door andere gebruiker geïnstalleerd is.

heb de serienummers in mijn persoonlijk profiel gezet.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Ebbel67

 

Datzelfde zie ik helaas ook. Ik heb het voor je nagekeken, en deze pods zijn beide in bruikleen afgenomen door de "vorige" eigenaar. Ik kan ze dus niet toevoegen bij jou klantnummer. 

Robpas

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb zo'n 6 maanden geleden 2 smartwifi pods gekocht van Ziggo.

Aangezien ik binnenkort verhuis naar een gebied waar Ziggo geen diensten aanbiedt heb ik de pods verkocht via marktplaats.

Nu kan de nieuwe eigenaar de pods niet koppelen aan zijn Wifi aangezien de pods "al in gebruik zijn".

Afgelopen donderdag met de helpdesk (Ziggo) gebeld en het probleem uitgelegd. De medewerker wist niet hoe te ontkoppelen maar zou dit binnen Ziggo navragen. Vreemd dat de medewerker dit niet weet maar ik wil dit graag zo spoedig mogelijk oplossen omdat ik dit rot voor de koper vind.

Kan iemand mij snel helpen. Nogmaals: de pods waren mij eigendom en NIET in bruikleen.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Robpas

Onhandig dat je niet direct geholpen kon worden. Ik kijk graag even wat ik voor je kan doen alleen beschik ik niet over je adresgegevens. Wil je die invullen in je profiel? Geef hier maar een seintje als dat gelukt is!

Robpas

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Done

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Dankjewel! Ik wil ze graag proberen te verwijderen, maar ze lijken niet actief. Wil je ze inpluggen en me dan nog eens een berichtje hier sturen zodra dat het geval is? Dan kijk ik verder!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@Rikst De pods zijn alweer verkocht naar een nieuwe eigenaar, begrijp ik uit het verhaal.

 

@Robpas Zet de serienummers achter je huisnummer, dan kunnen ze ook ontkoppeld worden zonder dat ze aangesloten zijn.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Oja, je hebt gelijk @Bert! In dat geval zien we inderdaad graag de serienummers tegemoet.

Robpas

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

heb ik achter mijn huisnummer gezet 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Yes, gezien @Robpas. Ik heb een verzoek ingediend om ze beide te verwijderen zodat de nieuwe gebruiker ze kan toevoegen. Dit kan enkele werkdagen in beslag nemen. 

Robpas

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dankjewel voor jouw hulp

Robpas

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Waarom duurt het zo lang? De koper wil nu zijn geld terug want zijn vertrouwen is weg. Niet echt klantvriendelijk van Ziggo.

 

Folkert
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 7450Posts
  • 629Oplossingen
  • 3978Likes

Hi Robpas, 

Sorry dat het langer duurt dan je had verwacht. Een verzoek om een pod los te koppelen van je abonnement kunnen we niet zelf uitvoeren. We zetten deze intern door, maar helaas is de afdeling die dit verwerkt erg druk. We hebben hierop dan ook nog geen terugkoppeling. We hopen in de komende dagen je goed nieuws te geven.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19163Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

@Robpas Het duurt nu al een flinke poos en ik zie dat de Pods tot op heden nog niet ontkoppelt zijn. Ik heb daarom even opnieuw contact voor je opgenomen met de afdeling die dit verzoek oppakt om ervoor te zorgen dat dit spoedig opgelost wordt.

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1324Posts
  • 203Oplossingen
  • 664Likes

@Robpas zojuist heb ik bevestiging gekregen dat deze ontkoppeld zijn. Daarnaast hebben we naar het interne proces gekeken om dit vlotter te regelen en aanpassingen daarin gedaan. Zo kunnen toekomstige ontkoppelingen sneller geregeld worden. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic