1
Vraag
2
Reacties
Marionn

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Devolo dLan500: IP-adres kan niet gevonden worden

Sinds gisteren het modem cbn CH7465CE binnen gekregen. Alles opnieuw geinstalleerd. Alles is gelukt alleen devolo dl500 met 3 adapters niet. Gereset 10 seconden en de procedures gevolgd. Ip adres kan steeds niet gevonden worden. Modem diverse keren uitgezet, verschillende poorten gebruikt...wat kan de oorzaak zijn?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Marionn Het lijkt erop dat de hoofdadapter op een of andere manier geen verbinding krijgt, waardoor er geen internet is. Hoe heb je de hoofd- en losse adapter precies aangesloten t.o.v. het internetmodem? Test de hoofdadapter anders ook eens op een ander stopcontact.

Bekijk in context

17 Reacties 17
jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@Marionn  zijn de devolo's door het resetten nog aan elkaar gekoppeld? Heb je al geprobeerd om te kijken of je via de devolo cockpit de adapters zichtbaar zijn?

Marionn
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Moet ik nog checken  via de app lukt het niet ( dlan500 te oud) Moeten ze dan alle drie een andere naam hebben, of hoe zie je dat ze nog gekoppeld zijn?

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@Marionn  Als een devolo met een andere verbonden is dan zal het ledje wat een huisje voorstelt branden. Als ze niet aan elkaar gekoppeld zijn dan zal deze uit zijn.
Ik had het overigens over de software die ook via deze link te downloaden is:
https://www.devolo.nl/support/downloads/download/dlanr-500-wifi-powerline

Hiermee zou je de status van je adapters moeten kunnen zien.

Als je kunt probeer ze eens op verschilde stopcontacten aan te sluiten, maar binnen dezelfde groep in de stoppenkast. Dit om tijdelijk storingen uit te sluiten.

Marionn
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

20211003_155611.jpg

 Moet er niet een vierde bij? De hoofdadapter? Overal staan huisjes groen, maar nergens internet op

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@Marionn  De hoofdadapter is degene die je net boven de cirkel van cockpit ziet staan. De zijn met elkaar verbonden dat zie je aan de groene strepen naar de eerste adapter. Dat is al goed. Is dit ook zo als de 2 adapters waar wifi in zit op de plaats zitten waar je ze wilt hebben? Ik had je immers gevraagd ze als test dicht bij elkaar te zetten.

Wat betreft het internet. De hoofdadapter... (Meestal die zonder wifi) hoe heb je die op de modem aangesloten (welk modem heb je).

Als je met een laptop rechtstreeks een verbinding met kabel met de modem maakt heb je dan gewoon internet?

Marionn
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik had het idee dat het grote icoon mijn laptop was, omdat ik deze met een van de adapters had verbonden ( zonder internet overigens) wel verbonden. Ik moet eerst even een adapter kopen om de netwerkkabel te verbinden met de laptop.

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@Marionn  Sorry ik ging er vanuit dat er een apparaat rechtstreeks op een van de Devolo's was aangesloten omdat het draadloos niet altijd werkt. Blijkbaar hier wel zoals het hoort. Dus ik zou nog even niet zo'n adapter kopen. Met de laptop draadloos heb je dus gewoon wel internet?

Heb je een connectbox en gebruik je die ook om draadloos het internet op te gaan?

Marionn
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ja de normale wifi met de connectbox werkt wel. Als ik verbinding zoek met de devolo met de laptop, dus wel verbinding, geen internet

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@Marionn  Je hebt 2 devolo's die wifi uit kunnen zenden en een niet. Klopt dat? Die ene zonder wifi heb je die met een netwerkkabel op de connectbox aangesloten? Als je dit niet hebt of niet gedaan hebt, dan kan het inderdaad kloppen dat je geen internet hebt als je via de Devolo's op het internet probeert te gaan.

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@Marionn  Dit betekent zoals ik al dacht dat er geen internet verbinding naar de Devolo is waar geen wifi in zit. Heb je deze met een netwerkkabel met de connectbox verbonden?

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@Marionn, we hebben al eventjes niks van je gehoord. Kun je de vragen van @jansmarcel nog beantwoorden?

Marionn
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Was even druk met werk, antwoord zodra ik weer tijd heb.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Marionn Geen probleem! We wachten je bevindingen dan even af. Werk ze! 😉

Marionn
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Inmiddels weer wat pogingen verricht, begonnen met 1 adapter, 10 sec gereset. Gekoppeld (alleen via stopcontact) op hoofdadapter en losse adapter  blijven lampjes groen branden, dus niet knipperen. Als ik dan naar de cockpit kijk zie ik onderstaande beeld ( zie foto) . De devolo heeft wel verbinding maar geen internet. Wat gaat er fout?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Marionn Het lijkt erop dat de hoofdadapter op een of andere manier geen verbinding krijgt, waardoor er geen internet is. Hoe heb je de hoofd- en losse adapter precies aangesloten t.o.v. het internetmodem? Test de hoofdadapter anders ook eens op een ander stopcontact.

Marionn
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Dat was dus DE oplossing. Ik heb de hoofdadapter op een stopcontact buiten de meterkast gedaan, en toen de eerste adapter geconnect, en er was voor het eerst een verbinding met internet. Vervolgens de overige adapters geconnect. Toen de hoofdadapter terug geplaatst naar de meterkast en de verbindingen bleven goed. Foto is van de situatie die dus in eerste instantie niet goed ging. Bedankt voor de goede support !!

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@Marionn  Top dat het gelukt is. Mocht je nog een keer tegen zoiets aanlopen waarvan je denkt dat we je kunnen helpen hier dan weet je de weg naar het forum.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic