Voor mijn desktop aansluiting gebruik ik van TP-link Powerline adapters van het type TL-PA8010P.
Deze hebben tot circa 2 - 3 maanden geleden altijd goed gewerkt. Maar nu niet meer.
Gelukkig heb ik ook wifi maar wil eigenlijk weer terug naar de Powerline aansluiting want die is sneller en stabieler.
Via probleemoplosser krijg ik de melding dat alles OK is maar dat de DNS-server niet reageert.
Contact gehad met TP-Link maar deze doet het, zie ook "knipsel"
Contact gehad met Ziggo en gevraagd of zij mijn modem konden doormeten.
Vlgs Ziggo is mijn modem OK. Ik heb een witte Smartwifi (Connectbox) en een aparte modem voor mijn TV.
Iemand enig idee hoe dit op te lossen?
Ben niet echt handig met de computer. Ik draai onder windows10
Opgelost! Ga naar oplossing.
Allebei hartelijk bedankt voor het meedenken en oplossingen.
De powerline adapters zitten beiden op een geaard stopcontact en werkte tot 2 - 3 maanden geleden goed.
Echter wat ik net mijn modem ook gereset met kleine knopje, dacht dat kan ook helpen.
En wat schetst mijn verbazing, de vast lijn werkt weer.
Terwijl modem aan/uit zetten met aan/uit knop had niet geholpen.
Nogmaals hartelijk dank
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Kun je de Opdrachtprompt starten, onderstaande commando's uitvoeren en hiervan het resultaat plaatsen?
ipconfig /all
ping 192.168.178.1
ping 8.8.8.8
ping ipv4.google.com
ping ipv6.google.com
@AdrianusA schreef:Voor mijn desktop aansluiting gebruik ik van TP-link Powerline adapters van het type TL-PA8010P.
Deze hebben tot circa 2 - 3 maanden geleden altijd goed gewerkt. Maar nu niet meer.
Gelukkig heb ik ook wifi maar wil eigenlijk weer terug naar de Powerline aansluiting want die is sneller en stabieler.
Via probleemoplosser krijg ik de melding dat alles OK is maar dat de DNS-server niet reageert.
Contact gehad met TP-Link maar deze doet het, zie ook "knipsel"
Contact gehad met Ziggo en gevraagd of zij mijn modem konden doormeten.
Vlgs Ziggo is mijn modem OK. Ik heb een witte Smartwifi (Connectbox) en een aparte modem voor mijn TV.
Iemand enig idee hoe dit op te lossen?
Ben niet echt handig met de computer. Ik draai onder windows10
Hallo,
Als het mogelijk is om in uw Ziggo Modem/Router een DNS in te stellen ( vaak heeft Ziggo die optie echter wegbezuinigd ), dan kan u beter 1.1.1.1 en 1.0.0.1 als DNS instellen.
Het probleem ligt echter niet bij de getoonde DNS-servers. Foutmeldingen over DNS zijn vaak het gevolg van een ander probleem op lager niveau en niet de oorzaak.
Beste Pasi, hoe doe ik dat
Bedankt
Je hoeft de DNS-servers niet te wijzigen.
Zie onder
De PC is via zowel ethernet als Wi-Fi is verbonden, je kunt Wi-Fi het beste uitschakelen. Internettoegang is beschikbaar, maar het is nu niet duidelijk of daarvoor ethernet of Wi-Fi wordt gebruikt.
@tobiastheebe schreef:...De PC is via zowel ethernet als Wi-Fi is verbonden, je kunt Wi-Fi het beste uitschakelen.
Maar Windows zou automatisch moeten overschakelen van wifi naar de netwerk verbinding. Dat de wifi op de achtergrond 'actief' blijft is m.i. normaal.
Als ik m'n laptop bedraad aansluit, dan zet ik m'n wifi daarop ook niet uit, maar schakelt Windows wel over naar de netwerkkabel. Zodra ik de netwerkkabel weer verwijder, gaat de laptop terug naar wifi, zoals het hoort. Daarvoor hoeft men niets aan of uit te zetten !
Windows zou de Wi-Fi-verbinding na verloop van tijd automatisch moeten verbreken bij een actieve ethernet-verbinding met internettoegang. Wi-Fi uitschakelen zou dus inderdaad niet nodig moeten zijn, maar dit heeft wel mijn voorkeur.
Ik heb al eerder wifi uitgeschakeld maar dat hielp niet. Had toen helemaal geen internet meer.
Heb ook een keer mijn beiden powerline adapters "gepaard" op andere stopcontacten. Daarna weer aangesloten op desktop. Toen blinkte even de internet verbinding en daarna kwam de wifi weer terug?
Hebben jullie nog andere ideeën.
Ik heb de kabels aan beide zeiden van de adapters ook al een keer vervangen en op de connectbox een andere poort geprobeerd.
@AdrianusA schreef:Ik heb al eerder wifi uitgeschakeld maar dat hielp niet. Had toen helemaal geen internet meer...
Als pc geen internet meer heeft als u wifi uitzet, dan werkt de bekabelde verbinding naar uw pc dus niet !
De netwerk verbinding ziet er waarschijnlijk zo uit :
pc <> netwerkkabel <> TL-PA8010P-a ---- lichtnet ---- TL-PA8010P-b <> netwerkkabel <> Ziggo Modem/Router
Als de pc dus verbonden is met TL-PA8010P-a, dan geeft de pc altijd aan dat deze een netwerkverbinding heeft ( namelijk die van de TL-PA8010P-a ). Maar als vanaf dát punt, er ergens in de rest van de verbinding iets fout gaat, dan is er geen verbing met het internet ( terwijl de pc wel aangeeft een netwerk te hebben ).
Powerline adapters werken het beste, als beide op een geaard stopcontact zijn aangesloten én als beide adapters op dezelfde lichtnet groep ( van de stoppenkast ) zijn aangesloten. Nu kunnen goede powerline adapters ook wel zonder die 2 'voorwaarden', maar mét 1 of met beide vergroot u de kans voor een snelle en stabiele verbinding.
Kun je met Wi-Fi uitgeschakeld nogmaals de eerdere commando's uitvoeren?
Allebei hartelijk bedankt voor het meedenken en oplossingen.
De powerline adapters zitten beiden op een geaard stopcontact en werkte tot 2 - 3 maanden geleden goed.
Echter wat ik net mijn modem ook gereset met kleine knopje, dacht dat kan ook helpen.
Nogmaals hartelijk dank
Fijn om te lezen. Het is mogelijk dat MAC filtering was ingeschakeld voor (het ethernet MAC van) de PC, waardoor internettoegang was geblokkeerd. Terugzetten naar fabrieksinstellingen zou die instelling gewist hebben. Met de output van de commando's hadden we dat ook kunnen ontdekken.
@AdrianusA schreef:...
....
Tja ... Ziggo spul hè !!!!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.