1
Vraag
2
Reacties
Dinkydink

Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Desktop met ethernet via switch heeft geen internet verbinding

Hallo allemaal,

 

Ik zit met de volgende situatie. Ik heb altijd mijn desktop direct via een kabel op de connectbox aangesloten en heb geen problemen met de verbinding. Nu heb ik een switch toegevoegd voor wat extra poorten en nu heeft de desktop geen verbinding meer. Ik heb twee switches(beide unmanaged) en met beide heeft de desktop geen verbinding. Ik heb de volgende dingen geconstateerd:

desktop kan geen verbinding maken met de DHCP om een IP adres toegewezen te krijgen

een vast IP adres aan de desktop toewijzen werkt/helpt niet. 

beide switches werken niet met de desktop.

beide switches werken wel met een laptop.

TCP/IPv6 uitgeschakeld werkt niet.

firewall uitgeschakeld werkt niet.

 

Mijn conclusie is dat het aan een instelling van mijn desktop moet liggen maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen met troubleshooten. 

 

alvast bedankt voor de hulp!

 

 

22 Reacties 22
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Met de switch tussen router en PC geplaatst, hebben beide poorten link en activiteit op de switch?

 

Uit ervaring weet ik dat de interne switch op de Connect Box nog wel eens vreemd kan reageren, je zou de CB voor de zekerheid nog opnieuw kunnen opstarten na het aansluiten van de switch.

Dinkydink
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@tobiastheebe dat was het issue. Stom om de CB niet opnieuw op te starten. Hij is nu verbonden! Eindelijk en bedankt iedereen voor de hulp. Het bleek dus toch de kabel te zijn die als cross over verbonden was. 

DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes

@Dinkydink 

Dank voor de positieve terugkoppeling.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic