Beste allen,
Het (grote) probleem waar ik nu al een tijdje tegen aanloop is, dat mijn Denon AVRX1000 geen reactie meer geeft op de ethernet kabel.
Ik kan mij herinneren dat ik er ook tegenaan liep bij aanschaf, maar dat het destijds gelukt was met medewerking van iemand van ziggo.
Wat ik allemaal geprobeerd/ondernomen heb; nieuwe ethernet kabels, werkzame kabels geswitched. Soft reset, hard resets (keer of 20). Alles afgekoppeld en weer aangesloten. Opengeschroefd en schoongemaakt. Stroom eraf en na 30sec weer aan de stroom. Modem met paperclip opnieuw laten opstarten. Zowat alle relevante informatie van foras gelezen en uiteraard telefonisch contact gehad met Denon.. Maar helaas.
Het probleem doet zich pas voor nadat we terug zijn gekomen van de zomervakantie, aangezien ik dan alle stekkers uit de contacten haal. Helaas bij terug komst is het me niet meer gelukt om bijv via airplay via de Denon, Spotify af te spelen,.. totdat ik na de 20ste keer een hard reset deed, en plots lichtte het lichtje op, op de modem (nr1) waar de ethernet kabel zit aangesloten van de Denon.
Hup, 'snel' weer de geluid(s)instellingen etc goed zetten en weer vol goede moed de muziek aan.. helaas was het voor korte duur (2uurtjes) daarna wederom: no network connection.
Vanaf nu zou ik niet weten wat nog meer te kunnen doen. Ik heb nog gekeken om iets met portforwarding te doen of de instellingen van de DHCP (oid) aanzetten/uitzetten cq veranderen. (Echter kom ik niet in die instellingen want ik heb geen connectie met het modem).. het is wat.
Mocht er nog verdere info nodig zijn dan verneem ik dat graag.
Ik zou ontzettend content zijn mocht het iemand lukken mij hiermee te helpen.
Bedankt alvast en een mooie dag alvast.
Groet Bram