1
Vraag
2
Reageer en help mee
MR_CHIP

Level 19
  • 11339Posts
  • 130Oplossingen
  • 3923Likes

Delta en Ziggo?

zag opeens dit voorbij komen , ben benieuwd of er enige waarheid inzit lijkt beetje op totaaltv niveau

https://www.telecompaper.com/commentary/de-voordelen-van-network-sharing-voor-vodafoneziggo-en-delta...

82 Reacties 82
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74664Posts
  • 5110Oplossingen
  • 21689Likes

"In Nederland zouden VodafoneZiggo en Delta Fiber het model kunnen toepassen."

Het is een mogelijke samenwerking die beschreven en besproken wordt.

Er is mogelijk geen ander nieuws en dan maar een beetje in het luchtledige speculeren over wat er allemaal mogelijk zou kunnen zijn.

Er had net zo goed kunnen staan:

"In Nederland zouden T-Mobile en KPN het model kunnen toepassen."

Of in een andere branche dit model toepassen met C&A en Zeeman, omdat ze beiden kleren verkopen.

RoWi.

Level 20
  • 18075Posts
  • 754Oplossingen
  • 6139Likes

KPN en Tmobile doen dit al. Althans Tmobile huurt lijnen via KPN WBA en van KPN Netwerk als ODF dat doen ze in onze woonplaats. 

Telecom paper vergelijken met een 1 mans blog is een belediging naar Telecom paper.

@MR_CHIP network sharing is heel iets anders dan een fusie!! 

De providers die via Deltafiber en KPNnetwerk leveren kunnen ook via beide hun diensten aanbieden, dat gebeurt niet puur vanwege de kosten. Daarom zien we hier en daar dus drie glasvezels het huis in gaan in mijn ogen een grote fout van de ACM dat dit zover heeft kunnen komen.

MR_CHIP
Topicstarter
Level 19
  • 11339Posts
  • 130Oplossingen
  • 3923Likes

naja totaaltv is in ieder geval geen 1 mans blog daar zit een heel bedrijf achter 

RoWi.

Level 20
  • 18075Posts
  • 754Oplossingen
  • 6139Likes

Of topic 

Je weet ook wel dat de pagina met de nieuwtjes door slechts 1 persoon worden geschreven. Dus bijna een 1 mans blog. Die site is onderdeel van Veronica en heeft inderdaad drie redacteurs en een hoofdredacteur. Het Telecom paper team is groter. 

wewanl

Level 16
  • 2295Posts
  • 23Oplossingen
  • 851Likes

Ik denk wel dat Ziggo iets moet doen. Op de antieke coaxkabel blijven houdt niet meer lang stand. 

Hatolex

Level 16
  • 1345Posts
  • 47Oplossingen
  • 856Likes

@wewanl , wordt jij nooit eens moe van jezelf?

wewanl

Level 16
  • 2295Posts
  • 23Oplossingen
  • 851Likes

Ik begrijp niet jouw vraag met betrekking tot dit onderwerp, Hatolex. 

Hatolex

Level 16
  • 1345Posts
  • 47Oplossingen
  • 856Likes

@wewanl ,dat is dan heel vervelend. Net zo min als ik begrijp wat coax met de fusie te maken. Maar het zal te maken hebben met je obsessie omtrent ziggo en het gebruik van coax. Overigens, de koper draadjes van de vaste telefonie liggen ook meestal 10talle jaren in de grond, en doen het over het algemeen nog prima, en hetzelfde geldt voor coax, het is misschien “antiek” maar werkt nog prima voor een groot deel van de gebruikers.

RoWi.

Level 20
  • 18075Posts
  • 754Oplossingen
  • 6139Likes

@wewanl  schreef:

Ik begrijp niet jouw vraag met betrekking tot dit onderwerp, Hatolex. 

Deels snap ik Hatolex wel, de eerste fysieke glasvezelkabels liggen ook al zeker 20 jaar in de grond.

De groene vezels mits goed beschermd tegen vocht kunnen nog wel even mee, net zo goed dat het DSL koper netwerk nog lang genoeg mee kan waar het de fysieke kabels betreft. Het grote nadeel wat het DSL netwerk heeft is het signaal verlies op grotere afstand hetzelfde probleem waar Wanadoo die het internet voor Casema verzorgde via de kabel ook last van had, destijds was koper/DSL beter nu is het andersom.

Je moet toch iets beter nuanceren wat je precies met coax bedoeld, de fysieke kabel of de Docsis techniek. De signaal drager kortom de fysieke kabel maakt nauwelijks verschil. 

Ik weet uit eigen ervaring dat DSL, Glasvezel en Coax weinig verschil maken. Het RF karakter en de gebruikte frequenties maken docsis gevoeliger als het huis net niet up to date is. Datzelfde geld voor DSL en Glasvezel door de hoge frequenties zal je toch ook daar goede netwerk kabels moeten gebruiken. 

RoWi.

Level 20
  • 18075Posts
  • 754Oplossingen
  • 6139Likes

@Hatolex heb je het bericht gelezen, het gaat helemaal niet over een fusie, dat maakt @MR_CHIP ervan. Een netwerk delen heeft totaal niks met een fusie van twee bedrijven te maken.

MR_CHIP
Topicstarter
Level 19
  • 11339Posts
  • 130Oplossingen
  • 3923Likes

sorry dat ik de verkeerde term gebruikte

RoWi.

Level 20
  • 18075Posts
  • 754Oplossingen
  • 6139Likes

@MR_CHIP  schreef:

sorry dat ik de verkeerde term gebruikte

Op zich geen excuses nodig maar je ziet hoop ik wel waar het gebruik van een verkeerde term toe kan leiden.

Jouw topic titel zou zo op TotaalTV kunnen dat staat vol met van die mooie clickbait titels.

MR_CHIP
Topicstarter
Level 19
  • 11339Posts
  • 130Oplossingen
  • 3923Likes

misschien kan iemand een titelfix doen, het was niet bedoeld als clickbait

tjhslangen

Level 10
  • 418Posts
  • 25Oplossingen
  • 204Likes

Als je ziet wat er afgelopen tijd bij is gekomen aan klanten bij ziggo en wat terug is gekomen van glas na ziggo sta je raar te kijken.

Enige verschil tussen glas en coax is de upload. Ik haal hier met gemak 600 via utp en zelfs via de wifi. 

Bijna geen gezeik met me internet. En de problemen die er af en toe zijn komt door sagem test modem. Maar laatste tijd loop die ook lekker.

Kpn is ook in gesprek met delta om delta over te nemen. Wat ik begreep heeft delta het financieel moeilijk. 

Als ziggo idd in gesprek is om gebruik te mogen van delta glas zullen de mensen die g***e op 1gb upload blij zijn.

RoWi.

Level 20
  • 18075Posts
  • 754Oplossingen
  • 6139Likes

Het lijkt mij zeer.stug dat het zo slecht gaat met Deltafiber, dat is eigendom van de investeringsmaatschappijen EQT en Stonepeak, het kan enkel slecht gaan als er te weinig klanten een abonnement afnemen dan weegt de investering niet op tegen de inkomsten. En kan een investeerder besluiten tot verkoop, datzelfde lot kan Ziggo overkomen als Liberty Global niet genoeg winst binnenhaalt.

Die uitspraak is natuurlijk op dit koffiedik artikel gebaseerd 

@tjhslangen heb je een onderbouwing of is dit gebaseerd op interne informatie? Wat die opmerking over klant bewegingen betreft. Verschuivingen zijn er altijd zeker in deze periode van het jaar. We worden bijna gedwongen jaarlijks over te stappen.

tjhslangen

Level 10
  • 418Posts
  • 25Oplossingen
  • 204Likes

@RoWi. Geen internet info. Abbo's van delta lopen terug. Zijn zelfs mensen die nog 6 maanden contract hebben en pakket na beneden aangepast. Langs delta nu weer ziggo hebben. Hier ligt ook delta maar groot deel zit gewoon op de coax.

RoWi.

Level 20
  • 18075Posts
  • 754Oplossingen
  • 6139Likes

Pakketten naar beneden bijstellen gebeurt nu ook bij Ziggo en andere providers mede vanwege de energie prijzen.

Zonder concrete bronnen is het echt verstandiger hier niks over te noemen zeker niet als Ziggo personeelslid. Als ik het goed heb ben je toch werkzaam als monteur? Dit kan zeer snel een eigen leven gaan leiden.

tjhslangen

Level 10
  • 418Posts
  • 25Oplossingen
  • 204Likes

@RoWi. Zeg niks verkeer even goed lezen wat ik zeg. Als het waar is dat ziggo met delta ingesprek is. Ik weet alleen dat kpn met delta in gesprek.

Weet niet hoe je er bij komt dat ik monteur ben. Staat nergens ziggo teken in mn naam. Ben hier gewoon als klant niks meer niks minder

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74664Posts
  • 5110Oplossingen
  • 21689Likes

@wewanl  schreef:

Ik denk wel dat Ziggo iets moet doen. Op de antieke coaxkabel blijven houdt niet meer lang stand. 

Dat heeft Ziggo al gedaan en gelukkig gaat die, nog niet antieke, coaxkabel nog mee tot 10 Gbit/s download en 2 Gbit/s upload tot die werkelijk 100 jaar is, daarom heeft Ziggo net 400.000 kasten van binnen vernieuwd in 6 jaar tijd en dat is een investering die je niet zomaar zonder reden doet en net nu je klaar bent daarmee, dit overboord gooien.

En de 1e voorbereidingen naar Docsis 4.0 zijn al in gang gezet voor 10 Gbit/s download en 6 Gbit/s upload.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic