@PatrickDB1
Bedankt voor je reactie. Ik zag je opmerking in een ander topic voorbij komen en nog beloofd z.s.m. terug te komen in dit topic. Zojuist heb ik je ook telefonisch benaderd en niet bereikt.
Alle begrip voor de frustraties wat het met zich meebrengt. Je feedback is al van bijna een half jaar terug en zeer uitgebreid (bedankt). We moeten alleen ook 1 bij 1 problemen weg zien te strepen in jouw situatie.
@Lycke wil graag een sessie starten op je modem zodat we meer informatie van je publieke IP krijgen. Dan hoef jij het ook minder nauwkeurig bij te houden (is natuurlijk wel welkom) maar dan krijgen we zelf ook meldingen dat je publieke IP niet reageert. Vervolgens kunnen we dat moment gebruiken om te controleren wat we zien gebeuren in het netwerk en/of modemlog.
De veranderingen op de IUC's naar 3 4 12 13 hebben zeker voor 50/75% de onderbrekingen/stutters op het Ziggo netwerk opgelost.
*Ofwel uit het niets dat het internet compleet vast staat en/of niks doet voor bepaalde secondes/minuten.
--------------------------------------------------------------------
Maar.... (Helaas weer)
Modem blijft crashen na /8/9/10/11/12/13/14 dagen.
Hierboven meldt je dat de wijzigingen voor 50/75% van de onderbrekingen op ons netwerk heeft verholpen, mooi! Maar... Het modem crasht nog om de X aantal dagen.. Je meldt T2 en T3 time-outs. Deze T2 time-out zie ik niet vaak terug. Misschien omdat we ook minder Ubee 3.1 modems ondersteunen t.o.v. andere modems, maar opvallend is het zeker.
Er zijn 2 OFDM-A kanalen actief in het netwerk, IUC 12 en 13. De OFDM-A kanalen zijn schoon en ik zie geen meldingen in je log dat het continu van IUC kanalen wijzigt.
Ik zie ook de correctables op de OFDM kanalen, maar ook 0 uncorrectables. Deze correctables hoeven niet van directe invloed te zijn op je negatieve ervaring en zien we ook terug in alle andere modems en netwerken, waarbij het prima werkt.
We moeten ervoor waken dat we een 'tunnelvisie' creeeren en ons alleen daarop focussen. De T2 en T3 time-outs (nog terug te vinden in je log) van de 26ste valt mij meer op.
Met nadruk nogmaals, deze aantallen zijn niet normaal
*Heel goed en vriendelijk van de mede reageerders die constant vermelden dat dit niet uit maakt.
Het maakt wel degelijk uit! wordt beetje moe van de onderbrekingen na x aantal dagen.
Een klacht dat het modem na een x aantal dagen crasht kan ik niet direct koppelen aan de fouten op de OFDM kanalen. Maar we onderzoeken heel graag samen met je verder wat het dan wel is. Wil je toch de WAN blocking inschakelen zodat we je modem kunnen pingen en een MTR sessie kunnen starten? Dit zou ons van nog meer informatie moeten voorzien.
@Paul en ik kunnen er altijd samen in overleg gaan, zodra hij terug is. Maar dan hebben we het voorwerk in ieder geval alweer gedaan.