Aangezien het topic gesloten is het vervolg er op.
https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Instabiel-internet-T3-T4/td-p/969975
*Korte omschrijving: Kabelbreuk en AOP meerdere keren vervangen, ofwel uit te sluiten van dit probleem.
Wegens te veel werken en amper tijd slinger ik de vorige topic weer aan betreft stabiel internet.
Plus het feit om "weer" informatie/resultaten op te slaan gewoon te veel tijd en inspanning kost.
----
Note: *Geen Prio probleem dit maar wel af en toe storend maar hoeft niet ala minuut opgelost te zijn.
----
Internet vliegt er gelukkig niet uit, maar stabiel is het zeker op bepaalde momenten niet.
Vaak haperingen tijden het surfen en mocht ik eens een online spel doen "Lag spikes"
*Denk aan lang laden van een pagina of connectie problemen.
Meerdere websites of programma's hebben daar last van.
Probleem ook bij andere devices, Willekeurige DNS ips ook geprobeerd of het aan ziggo lag maar dat is het ook niet.
*Van korte duur pak beet 5 a 20 sec max. (en niet continu)
Lijkt net of het modem bij moet komen van even kort intensief gebruik aka puma6/7 problemen.
Extreem veel Pre RS Errors.
Krijg zeker meerdere keren per dag ook van mijn alarmsysteem die via backup 4G werkt bericht(Log).
Ofwel na veel informatie te hebben gevonden via het forum gewoon die beruchte Connectbox (Compal).
Leeftijd box / in gebruik Feb 2022, geleverd Sep 2021)
Via DSL report een greep screenshots die ik gelijk heb gemaakt toen het internet gewoon rot binnenkwam.
Uiteraard gelijk alles afgesloten zodat de test via idl kon plaatsvinden
+Willekeurige testen tussendoor, vaak geeft DSL ook geen rode vlekken aan.
*Heb mijn vraagtekens bij 2 opnames waar extreem veel rood plaatsvind, denk dat daar van DSL report wat aan de hand was
*Betreft non Puma6/7 modems zijn de tabellen gewoon voor 95% groen en een enkele lichtgekleurde blokje
Aldus bij Ziggo, zowel de UBC1318ZG en de testmodem van 2022 (Broadcom chip)
Screenshots:
Als extra gegevens Modem / AOP aansluiting:
Downstream
1 | 666000000 | 7 | 36 | 256qam | 9 |
2 | 602000000 | 6 | 37 | 256qam | 1 |
3 | 610000000 | 7 | 37 | 256qam | 2 |
4 | 618000000 | 7 | 37 | 256qam | 3 |
5 | 626000000 | 7 | 37 | 256qam | 4 |
6 | 634000000 | 7 | 37 | 256qam | 5 |
7 | 642000000 | 7 | 37 | 256qam | 6 |
8 | 650000000 | 6 | 37 | 256qam | 7 |
9 | 658000000 | 7 | 37 | 256qam | 8 |
10 | 674000000 | 7 | 37 | 256qam | 10 |
11 | 682000000 | 7 | 37 | 256qam | 11 |
12 | 690000000 | 7 | 36 | 256qam | 12 |
13 | 698000000 | 7 | 37 | 256qam | 13 |
14 | 706000000 | 7 | 37 | 256qam | 14 |
15 | 714000000 | 7 | 37 | 256qam | 15 |
16 | 722000000 | 7 | 36 | 256qam | 16 |
17 | 730000000 | 7 | 37 | 256qam | 17 |
18 | 738000000 | 6 | 36 | 256qam | 18 |
19 | 794000000 | 4 | 35 | 256qam | 25 |
20 | 802000000 | 4 | 35 | 256qam | 26 |
21 | 810000000 | 3 | 35 | 256qam | 27 |
22 | 834000000 | 2 | 35 | 256qam | 30 |
23 | 842000000 | 2 | 35 | 256qam | 31 |
24 | 850000000 | 2 | 35 | 256qam | 32 |
1 | Goed (Locked) | 36.610 | 59388789003 | 2760 |
2 | Goed (Locked) | 37.636 | 59385780242 | 1280 |
3 | Goed (Locked) | 37.356 | 59385780988 | 1056 |
4 | Goed (Locked) | 37.356 | 59385772900 | 2634 |
5 | Goed (Locked) | 37.356 | 59385780392 | 1515 |
6 | Goed (Locked) | 37.356 | 59385780486 | 1425 |
7 | Goed (Locked) | 37.636 | 59385773528 | 2870 |
8 | Goed (Locked) | 37.356 | 59385769811 | 2601 |
9 | Goed (Locked) | 37.356 | 59385778119 | 1326 |
10 | Goed (Locked) | 37.356 | 59385780549 | 2752 |
11 | Goed (Locked) | 37.356 | 59385782253 | 1609 |
12 | Goed (Locked) | 36.610 | 59385780431 | 4258 |
13 | Goed (Locked) | 37.356 | 59385766942 | 2862 |
14 | Goed (Locked) | 37.356 | 59385770123 | 2569 |
15 | Goed (Locked) | 37.356 | 59385782052 | 2764 |
16 | Goed (Locked) | 36.610 | 59385783258 | 2693 |
17 | Goed (Locked) | 37.356 | 59385770545 | 933 |
18 | Goed (Locked) | 36.610 | 59385784417 | 1812 |
19 | Goed (Locked) | 35.595 | 59385710624 | 61798 |
20 | Goed (Locked) | 35.973 | 59385775552 | 11007 |
21 | Goed (Locked) | 35.595 | 59385769924 | 18867 |
22 | Goed (Locked) | 35.780 | 59385747031 | 29326 |
23 | Goed (Locked) | 35.780 | 59385757314 | 31771 |
24 | Goed (Locked) | 35.780 | 59385748600 | 40973 |
Upstream
1 | 38400000 | 47 | 5.120 | 64qam | 16 |
2 | 45200000 | 47 | 5.120 | 64qam | 15 |
3 | 58800000 | 47 | 5.120 | 64qam | 13 |
4 | 52000000 | 47 | 5.120 | 64qam | 14 |
1 | 2.0 | 0 | 0 | 5 | 0 |
2 | 2.0 | 0 | 0 | 2 | 0 |
3 | 2.0 | 0 | 0 | 3 | 0 |
4 | 2.0 | 0 | 0 | 2 | 0 |
Netwerk historie
Tijd | Prioriteit | Omschrijving |
29-07-2022 16:33:10 | notice | GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.164];CM-MAC=6x:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
29-07-2022 16:23:28 | notice | Illegal - Dropped INPUT packet: src=61.76.203.92 MAC=00:01:5C:89:3E:46;CM-MAC=6x:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
28-07-2022 09:18:42 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=6x:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
28-07-2022 09:18:40 | notice | Illegal - Dropped INPUT packet: src=91.228.165.159 MAC=00:01:5C:89:3E:46;CM-MAC=6x:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
28-07-2022 08:27:02 | error | DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=6x:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
28-07-2022 08:27:00 | error | DHCP RENEW sent - No response for IPv4;CM-MAC=6x:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
28-07-2022 08:17:47 | notice | Illegal - Dropped FORWARD packet: src=2a00:1450:400e:080d:0000:0000:0000:200a MAC=01:5C:89:3E:46:86;CM-MAC=6x:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
27-07-2022 22:32:56 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=6x:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
27-07-2022 22:17:55 | notice | Illegal - Dropped INPUT packet: src=195.208.6.1 MAC=00:01:5C:89:3E:46;CM-MAC=6x:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
26-07-2022 20:01:24 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=6x:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
26-07-2022 20:01:05 | notice | Illegal - Dropped INPUT packet: src=195.208.6.1 MAC=00:01:5C:89:3E:46;CM-MAC=6x:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
26-07-2022 08:54:39 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=6x:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
26-07-2022 07:43:59 | notice | Illegal - Dropped INPUT packet: src=119.204.50.5 MAC=00:01:5C:89:3E:46;CM-MAC=6x:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
25-07-2022 13:05:36 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=6x:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
25-07-2022 13:03:34 | notice | Illegal - Dropped INPUT packet: src=162.241.216.182 MAC=00:01:5C:89:3E:46;CM-MAC=6x:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
25-07-2022 01:08:40 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=6x:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
25-07-2022 00:52:49 | notice | Illegal - Dropped FORWARD packet: src=2a00:1450:4025:0401:0000:0000:0000:00bc MAC=01:5C:89:3E:46:86;CM-MAC=6x:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
23-07-2022 17:22:35 | notice | IP Flood - src=77.81.24.142 MAC=00:01:5C:89:3E:46;CM-MAC=6x:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
23-07-2022 17:17:33 | notice | Illegal - Dropped INPUT packet: src=76.92.200.28 MAC=00:01:5C:89:3E:46;CM-MAC=6x:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
23-07-2022 12:49:34 | error | DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=6x:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
Aansluiting AOP:
Graag hoor ik van de mods wat zij kunnen bieden. @Paul Heeft toen geholpen.
*Wacht rustig af op antwoord of vervolg stappen, hoor graag wat de opties zijn.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Excuus voor late reactie.. (Extreem druk en te weinig tijd)
Verschil tussen de ConnectBox en Ubee is zeker merkbaar.
Veel minder haperingen met het internet. (Extreem hoge Lag spikes zijn weg wat ik met de Compal had)
Maar...
Eventlog amper hanteerbaar.
Extreem veel meldingen over OFDM.
CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 2 3.;CM-MAC=xx:xx:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:xx:xx:xx:xx:xx;xx-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Wel meer dan 10x per dag met regelmaat.
En ja... weer internet haperingen af en toe + lag spikes.
(*Gelukkig niet die (hoge) lag spikes zoals de compal)
Ziggo Log:
Even kort snel een Ping Log gemaakt (Helaas de uitgebreide kwijt maar had deze nog)
Tuurlijk ligt het ook de server waar ik mee ping, en na een halve dag pingen komt er ook packetloss bij kijken.
Maar dit is op langere duur.
Laat zeggen 106109530 errors op OFDM is niet normaal in 36dagen.
Eigen log bekijken op andere meldingen totaal onbruikbaar
Ofwel: 2947486 errors per dag!
Gaarne door Ziggo onderzoek of infra of gooi dit kanaal uit.
Dank u vriendelijk.
Bedankt voor je update @PatrickDB1
Fijn dat je wel vooruitgang en vermindering in haperingen merkt nu met het nieuwe modem. Kun je aangeven hoe je de hapering precies ervaart? Ben je dan tijdelijk offline? Of is de verbinding erg langzaam? @tobiastheebe en @MR_CHIP, kunnen jullie ook nog eens meekijken?
zo extreem veel correctables lijkt mij ook niet echt gezond
mijn advies zou zijn : plan een netwerkmonteur in die met een docsis analayzer het ofdm kanaal kan inzien qua waardes want zo extreem veel is niet goed
en ook zie ik algehele ruis op alle kanelen, hoe ziet momenteel de situatie eruit ?
kan je in de log bestanden ook kijken of je naast profile id 3 en 2 3 ook 0 of 1 of alleen 2 ziet staan
@MR_CHIP Heb je hier voldoende aan:
Er is een monteur geweest om de buitenkabel te herstellen en volgens zijn meet apparatuur was die 100% in orde zonder issues... (Grote gele koffer/monitor en andere monteur had een groene)
*Antwoord op je vraag: Enkel profiel 2. via channel info.
Bij log (Van eerdere post zie je schakeling tussen 2 en 3 (Pagina1)
Log van na reset (klein maar wellicht wel info nog, betreft start up)
2022-09-19 16:35:49 | notice | CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 3.;CM-MAC=xx:xx:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:xx:xx:xx:xx:xx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1; |
2022-09-19 16:35:20 | notice | CM-STATUS message sent. Event Type Code: 16; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 3.;CM-MAC=xx:xx:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=xx:xxxx:xx:xx:xx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1; |
--------------------------------------------------------------
Sinds Zaterdag (17-09-2922)
(Toevallig) geen vermelding van "OFDM PLC" in de Log file van Ubee.
*Hopen dat het zo blijft.
Vanmiddag even power reset uitgevoerd naar Ubee modem.
Maar binnen 3uur tijd al weer 8165 Correctables op: OFDM PLC
Ofwel de meldingen zijn tot zo ver nu "tijdelijk" weg wat ik zelf kan waarnemen.
Vele Correctables nog wel van toepassing.
*Heb ook de splitter los gehaald maar toen gingen de Correctables 3 dubbel zo snel omhoog.
Connection File Ubee:
Edit/add: --> *Logs komen weer langzaam terug in de file...
zolang het profile id geen enkele cijfer 0 1 2 aangeeft kan het geen kwaad als het goed is
Jammer dat ziggo niet reageert en het uitbesteed aan derden.
*Deze log (Correctables) over OFDM Downstream ligt niet lekker vergeleken met andere gebruikers.
Uptime (6 days 23h:49m:24s.00)
4761145 Correctables / 7 = (±680163 Correctables per dag, en wordt geuit in lag lag spikes zie eerder berichten topic)
misschien kan @Dave een mod inseinen ?
@PatrickDB1 even alles doorgelezen en ik ga hem opnieuw melden aan de Moderators, hopelijk komen ze eruit.
@PatrickDB1 Ontzettend zuur dat je nog steeds problemen constateert met de internetverbinding! Het is goed dat je even opnieuw aan de bel trekt. Ik heb even een blik geworpen op het signaal en zo op het oog ziet dit er goed uit. Het hoge aantal correctables kan ik zo op het eerste gezicht dan ook niet direct verklaren. Ik heb om die reden nu een nauwkeurige meting gestart om de komende 2 dagen het signaal continue te monitoren. Zie jij kans om de storingsmomenten (haperingen,onderbrekingen, hoge latency etc.) op jouw beurt te noteren (datum+tijd) ? Dit kan ik dan vergelijken met de data in de de nauwkeurige meting. Aan de hand van de uitkomst kan ik dan ook doelgericht de juiste monteur aansturen om dit verder te onderzoeken en op te lossen.
Goeie dag,
Bedankt alvast voor de meting.
Deze zal nu op het eerste gezicht uit worden gevoerd zonder weinig internet verbruik, ofwel maak niet de komende dagen veel gebruik van het internet (Enkel 1 a 2uurtjes in de avond)
En helaas kan ik het niet monitoren en regristeren maar dit kost voor mij ook te veel werk en tijd die er amper is.
*En nog niet de gelegenheid gehad om een 24/7 monitor tool op de router te installeren.
De testen kwamen hiervoor af van een (Lan) computer en (Lan)Laptop.
"Het hoge aantal correctables kan ik zo op het eerste gezicht dan ook niet direct verklaren"
Dit geeft al helaas juist aan dat er niet iets pluis is..
Dat er meldingen voorkomen is gewoon maar niet zo veel helaas.
Ps. (Toevallig straatkast vernieuwing?)
Kenmerk: TMPLT953_NL
"Wanneer we bij u in de buurt werken
Datum: 4 oktober 2022
Werktijden: Van 1:00 tot 6:00 uur"
@PatrickDB1 Dank voor het delen van je bevindingen. Ik zie dat het signaal er goed uitziet sinds de werkzaamheden aan het netwerk van 4 oktober 2022 tussen 01:00 en 06:00 uur. We zijn dan ook benieuwd wat je eigen bevindingen zijn van na het onderhoud.
@PatrickDB1 We zijn heel benieuwd wat jouw bevindingen zijn m.b.t. de verbinding v.d. afgelopen dagen. Werkt alles naar wens sinds het onderhoud van 4 oktober 2022?
Excuus voor late reactie @Paul en kom er helaas niet aan toe om een meting via de router te laten lopen.
Na de werkzaamheden is er een nieuw channel bij gekomen:
5 | Locked | OFDMA Upstream | 27 | 15350000 Hz | 15600 kHz | 38 dBmV | 3 4 10 11 12 13 |
Hikken worden steeds erger met het OFDM Chanel lijkt het op.
Ofwel dit is nu ook steeds vaker merkbaar via de Nextbox.
Doe denken aan low rate beeldkwaliteit of het niet laden van de opnames.
Binnen aantal seconden weer opgelost of even opnieuw de pagina laden en het is weg.
Tevens het zelfde als de modem een reboot heeft gehad werkt het weer redelijk, tot zekere hoogte.
Na de werkzaamheden van 4 oktober 2022 was het even rustig de eerste dagen tot ik daarna terug keek op mijn log..
Screenshots van 17-10 (en dagen er voor bleef alles maar oplopen helaas)
Daar in tegen heeft het modem met regelmaat zichzelf gereboot.
Huidige screenshot van 31-10-2022 - 21:46 (Uptime: 7 days 20h:35m:16s.00)
105576728 ÷ (Plusminus afgerond) 8 dagen = 13.197.091 Correctables per dag.
549878x per uur
9164x per minuut.
Dit lijkt mij niet echt prettig voor een modem waar de complete Log van volstroomt.
+Ik zie wel steeds meer problemen voortkomen met deze issue op het forum.
Heeft dit te maken met de huis aansluiting of gaat de infrastructuur hier over?
Of kan het zijn dat de Ubee niet meer geschikt voor deze signalen, of een software update nodig heeft.
-
Snap dat het een rare issue is voor ziggo infra.
Internet = gewoon online en gelukkig geen uitval.
Maar wel veel haperingen of moeten we hier maar mee dealen met het nieuwe docsis?
zo heel veel correctables op het ofdm kanaal is wel hoog
vermoedelijk stroomt het modem log vol met : US Profile assignment change meldingen dit zijn onstaan door het toevoegen van het ofdma upstream kanaal, daar kan je zelf als eindgebruiker niet zoveel aan doen
@PatrickDB1 Goed dat je even opnieuw aan de bel trekt. Ik heb even een blik geworpen op de verbinding en zo op het eerst gezicht zie ik geen ongeregeldheden terug. Wil je gezien de uptime van het modem (a 8 dagen) het modem nog eens herstarten door 45 seconden de stroom van het modem af te halen en daarna weer in te schakelen? Zo is het modemlog weer "schoon". Ik zie namelijk dat er eerder werkzaamheden zijn uitgevoerd waardoor ik vermoed dat een deel van de correctable en uncorrectable codeword errors niet meer relevant is omdat dit om eerdere data gaat. Ik laat op mijn beurt in iedergeval even een nauwkeurige meting lopen om het signaal de komende 4 dagen grondig te monitoren. Kun jij eventuele storingsdata bijhouden? Dan kan ik dit nadien vergelijken met onze meting.
@Paul
1-11-2022 (± 21:50) - Lag het internet/Modem er uit.
*Is dit op afstand gedaan of heeft er een crash plaatsgevonden?
---------------------------------------------
Heb vervolgens meting zelf gestart en gaf redelijk vaak Jitter/Ping spikes aan.
Maar de line Quality 100% continu.
Heb mijn router los gekoppeld een meegenomen verderop naar iemand anders die ook Ziggo heeft.
*Backup accu aan achterzijde router.
+Aangesloten op Sagemcom modem bij betreffende adres.
Gevolg heel gek, Spikes weg.
Vervolgens thuis in de avond, de Ubee 2 tot 3x een hard reset gegeven.
+Geforceerd om een nieuw IPv4 - IPv6 adres aan te vragen.
*Wellicht kunt u dat zien dat er 2x een nieuw ip is doorgevoerd.
Puntje voor paaltje... Spikes weg en de haperingen lijken wel weg tot zo ver!
Jitter varieert wel, maar dat lijkt mij nihill nu.
Screens van 3-11-2022 (Rond 20:00)
Enigste wat nog speelt zijn die hoog oplopende OFDM Correctables
Is hier al een logische verklaring voor binnen Ziggo infra of oplossing ?
*Wat zou dit doen met de Ubee met een uptime van 1/2/3/4 maanden....
Toevoeging van het adres waar ik de router tijdelijk had aangesloten.
Betrof een Sagemcom modem waar de monteur al vermelden bij die persoon de de straatkasten en hoofdbekabeling hard nodig is voor vernieuwing dat er veel ruis door komt.
Heeft dit daadwerkelijkheid invloed op de OFDM Correctables ?
*Betreft niet dezelfde straatkast waar mijn aansluiting opstaat, maar 300meter verderop.
Ziggo Community forum komen behoorlijk wat vermeldingen al van binnen betreft "OFDM Correctables"
Met de juiste AOP/aansluitingen of monteur bezoeken.
Wellicht handig om daar een aparte (meld) topic van te maken?
Zodat infra daar op kan inspelen?
Ofwel tot zo ver goed, had u nog vernomen uit de meetgegevens al zo ver ?
Alvast bedankt voor het oppakken.
@PatrickDB1 Hartelijk dank voor het bijhouden en delen v.d. storingsdata en jouw bevindingen. In de meting zijn mij m.b.t. het signaal wel iets opgevallen. Ik heb op basis van mijn bevindingen een vervolgactie uitgezet bij onze netwerkspecialisten zodat dit verder onderzocht kan worden. Het is nu even wachten op een terugkoppeling van deze collega's.
Top, Heeft geen haast maar alles om het netwerk nog beter te maken voor de melder en uiteraard voor de complete wijk en zelfs nederland.
Kleine toevoeging, DSL puma test heeft inweze enkel zin met een intel chip.
Glasvezel/ADSL is alles compleet groen.
Eerste screenshot = Test van Augustus
2e screenshot = Test van vandaag.
*Afgelopen dagen ook meer rood in de test of groen/geel gekleurde vakken.
Apart dat er na werkzaamheden en toevoeging van kanalen de status is veranderd.
Weet niet of het van toepassing is, maar ik meld/deel het even, wellicht van toepassing voor infra.
Augustus.
Recent.
@PatrickDB1 Hartelijk dank voor deze extra info! We hebben dit nu in onderzoek. Zodra ik een terugkoppeling heb van onze specialisten laat ik het weten.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.