Aangezien het topic gesloten is het vervolg er op.
https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Instabiel-internet-T3-T4/td-p/969975
*Korte omschrijving: Kabelbreuk en AOP meerdere keren vervangen, ofwel uit te sluiten van dit probleem.
Wegens te veel werken en amper tijd slinger ik de vorige topic weer aan betreft stabiel internet.
Plus het feit om "weer" informatie/resultaten op te slaan gewoon te veel tijd en inspanning kost.
----
Note: *Geen Prio probleem dit maar wel af en toe storend maar hoeft niet ala minuut opgelost te zijn.
----
Internet vliegt er gelukkig niet uit, maar stabiel is het zeker op bepaalde momenten niet.
Vaak haperingen tijden het surfen en mocht ik eens een online spel doen "Lag spikes"
*Denk aan lang laden van een pagina of connectie problemen.
Meerdere websites of programma's hebben daar last van.
Probleem ook bij andere devices, Willekeurige DNS ips ook geprobeerd of het aan ziggo lag maar dat is het ook niet.
*Van korte duur pak beet 5 a 20 sec max. (en niet continu)
Lijkt net of het modem bij moet komen van even kort intensief gebruik aka puma6/7 problemen.
Extreem veel Pre RS Errors.
Krijg zeker meerdere keren per dag ook van mijn alarmsysteem die via backup 4G werkt bericht(Log).
Ofwel na veel informatie te hebben gevonden via het forum gewoon die beruchte Connectbox (Compal).
Leeftijd box / in gebruik Feb 2022, geleverd Sep 2021)
Via DSL report een greep screenshots die ik gelijk heb gemaakt toen het internet gewoon rot binnenkwam.
Uiteraard gelijk alles afgesloten zodat de test via idl kon plaatsvinden
+Willekeurige testen tussendoor, vaak geeft DSL ook geen rode vlekken aan.
*Heb mijn vraagtekens bij 2 opnames waar extreem veel rood plaatsvind, denk dat daar van DSL report wat aan de hand was
*Betreft non Puma6/7 modems zijn de tabellen gewoon voor 95% groen en een enkele lichtgekleurde blokje
Aldus bij Ziggo, zowel de UBC1318ZG en de testmodem van 2022 (Broadcom chip)
Screenshots:
Als extra gegevens Modem / AOP aansluiting:
Downstream
1 | 666000000 | 7 | 36 | 256qam | 9 |
2 | 602000000 | 6 | 37 | 256qam | 1 |
3 | 610000000 | 7 | 37 | 256qam | 2 |
4 | 618000000 | 7 | 37 | 256qam | 3 |
5 | 626000000 | 7 | 37 | 256qam | 4 |
6 | 634000000 | 7 | 37 | 256qam | 5 |
7 | 642000000 | 7 | 37 | 256qam | 6 |
8 | 650000000 | 6 | 37 | 256qam | 7 |
9 | 658000000 | 7 | 37 | 256qam | 8 |
10 | 674000000 | 7 | 37 | 256qam | 10 |
11 | 682000000 | 7 | 37 | 256qam | 11 |
12 | 690000000 | 7 | 36 | 256qam | 12 |
13 | 698000000 | 7 | 37 | 256qam | 13 |
14 | 706000000 | 7 | 37 | 256qam | 14 |
15 | 714000000 | 7 | 37 | 256qam | 15 |
16 | 722000000 | 7 | 36 | 256qam | 16 |
17 | 730000000 | 7 | 37 | 256qam | 17 |
18 | 738000000 | 6 | 36 | 256qam | 18 |
19 | 794000000 | 4 | 35 | 256qam | 25 |
20 | 802000000 | 4 | 35 | 256qam | 26 |
21 | 810000000 | 3 | 35 | 256qam | 27 |
22 | 834000000 | 2 | 35 | 256qam | 30 |
23 | 842000000 | 2 | 35 | 256qam | 31 |
24 | 850000000 | 2 | 35 | 256qam | 32 |
1 | Goed (Locked) | 36.610 | 59388789003 | 2760 |
2 | Goed (Locked) | 37.636 | 59385780242 | 1280 |
3 | Goed (Locked) | 37.356 | 59385780988 | 1056 |
4 | Goed (Locked) | 37.356 | 59385772900 | 2634 |
5 | Goed (Locked) | 37.356 | 59385780392 | 1515 |
6 | Goed (Locked) | 37.356 | 59385780486 | 1425 |
7 | Goed (Locked) | 37.636 | 59385773528 | 2870 |
8 | Goed (Locked) | 37.356 | 59385769811 | 2601 |
9 | Goed (Locked) | 37.356 | 59385778119 | 1326 |
10 | Goed (Locked) | 37.356 | 59385780549 | 2752 |
11 | Goed (Locked) | 37.356 | 59385782253 | 1609 |
12 | Goed (Locked) | 36.610 | 59385780431 | 4258 |
13 | Goed (Locked) | 37.356 | 59385766942 | 2862 |
14 | Goed (Locked) | 37.356 | 59385770123 | 2569 |
15 | Goed (Locked) | 37.356 | 59385782052 | 2764 |
16 | Goed (Locked) | 36.610 | 59385783258 | 2693 |
17 | Goed (Locked) | 37.356 | 59385770545 | 933 |
18 | Goed (Locked) | 36.610 | 59385784417 | 1812 |
19 | Goed (Locked) | 35.595 | 59385710624 | 61798 |
20 | Goed (Locked) | 35.973 | 59385775552 | 11007 |
21 | Goed (Locked) | 35.595 | 59385769924 | 18867 |
22 | Goed (Locked) | 35.780 | 59385747031 | 29326 |
23 | Goed (Locked) | 35.780 | 59385757314 | 31771 |
24 | Goed (Locked) | 35.780 | 59385748600 | 40973 |
Upstream
1 | 38400000 | 47 | 5.120 | 64qam | 16 |
2 | 45200000 | 47 | 5.120 | 64qam | 15 |
3 | 58800000 | 47 | 5.120 | 64qam | 13 |
4 | 52000000 | 47 | 5.120 | 64qam | 14 |
1 | 2.0 | 0 | 0 | 5 | 0 |
2 | 2.0 | 0 | 0 | 2 | 0 |
3 | 2.0 | 0 | 0 | 3 | 0 |
4 | 2.0 | 0 | 0 | 2 | 0 |
Netwerk historie
Tijd | Prioriteit | Omschrijving |
29-07-2022 16:33:10 | notice | GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.164];CM-MAC=6x:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
29-07-2022 16:23:28 | notice | Illegal - Dropped INPUT packet: src=61.76.203.92 MAC=00:01:5C:89:3E:46;CM-MAC=6x:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
28-07-2022 09:18:42 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=6x:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
28-07-2022 09:18:40 | notice | Illegal - Dropped INPUT packet: src=91.228.165.159 MAC=00:01:5C:89:3E:46;CM-MAC=6x:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
28-07-2022 08:27:02 | error | DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=6x:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
28-07-2022 08:27:00 | error | DHCP RENEW sent - No response for IPv4;CM-MAC=6x:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
28-07-2022 08:17:47 | notice | Illegal - Dropped FORWARD packet: src=2a00:1450:400e:080d:0000:0000:0000:200a MAC=01:5C:89:3E:46:86;CM-MAC=6x:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
27-07-2022 22:32:56 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=6x:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
27-07-2022 22:17:55 | notice | Illegal - Dropped INPUT packet: src=195.208.6.1 MAC=00:01:5C:89:3E:46;CM-MAC=6x:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
26-07-2022 20:01:24 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=6x:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
26-07-2022 20:01:05 | notice | Illegal - Dropped INPUT packet: src=195.208.6.1 MAC=00:01:5C:89:3E:46;CM-MAC=6x:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
26-07-2022 08:54:39 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=6x:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
26-07-2022 07:43:59 | notice | Illegal - Dropped INPUT packet: src=119.204.50.5 MAC=00:01:5C:89:3E:46;CM-MAC=6x:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
25-07-2022 13:05:36 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=6x:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
25-07-2022 13:03:34 | notice | Illegal - Dropped INPUT packet: src=162.241.216.182 MAC=00:01:5C:89:3E:46;CM-MAC=6x:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
25-07-2022 01:08:40 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=6x:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
25-07-2022 00:52:49 | notice | Illegal - Dropped FORWARD packet: src=2a00:1450:4025:0401:0000:0000:0000:00bc MAC=01:5C:89:3E:46:86;CM-MAC=6x:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
23-07-2022 17:22:35 | notice | IP Flood - src=77.81.24.142 MAC=00:01:5C:89:3E:46;CM-MAC=6x:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
23-07-2022 17:17:33 | notice | Illegal - Dropped INPUT packet: src=76.92.200.28 MAC=00:01:5C:89:3E:46;CM-MAC=6x:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
23-07-2022 12:49:34 | error | DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=6x:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
Aansluiting AOP:
Graag hoor ik van de mods wat zij kunnen bieden. @Paul Heeft toen geholpen.
*Wacht rustig af op antwoord of vervolg stappen, hoor graag wat de opties zijn.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Het is wachten tot de OFDMA-configuratie wordt aangepast op het CMTS waarmee jouw modem is verbonden, zodat 3 4 12 13 wordt getoond als beschikbare IUC's i.p.v. 3 4 10 11 12 13. Dat zou een stabiliteitsverbetering moeten opleveren.
De splitter (POA-01-B) is prima.
@PatrickDB1 Ontzettend balen dat het weer mis is met de verbinding! Maar wat @tobiastheebe hier al aangeeft klopt. Ik zie dat bij jou op het netwerk de aanpassing nog niet doorgevoerd is ten behoeve v.d. stabiliteit. Ik heb jouw feedback gedeeld met de engineers die hiermee bezig zijn zodat hier ook spoedig een configuratiewijziging plaatsvindt.
@Paul
Laten we hopen dat het met de CMTS aanpassing de kanalen op 3 4 12 13 hun werk beter kunnen doen.
Is hier al een streef datum voor in mijn regio?
Update:
Vanmorgen 14-12-2022 - 00:36 Reboot van Ziggo af.
Netwerk aanpassing doorgevoerd: IUC's - 3 4 12 13
@PatrickDB1 De aanpassing is inderdaad inmiddels ook bij jou doorgevoerd. We zijn benieuwd wat je bevindingen zijn. Houd anders de komende paar dagen ven in de gaten hoe het gaat.
Goeie dag @Paul
Bewust er voor gekozen om even af te wachten met reageren omdat de problemen meestal na 6/9 dagen zich voordoen.
De veranderingen op de IUC's naar 3 4 12 13 hebben zeker voor 50/75% de onderbrekingen/stutters op het Ziggo netwerk opgelost.
*Ofwel uit het niets dat het internet compleet vast staat en/of niks doet voor bepaalde secondes/minuten.
--------------------------------------------------------------------
Maar.... (Helaas weer)
Modem blijft crashen na /8/9/10/11/12/13/14 dagen.
+ Modem geeft regelmatig weer aan:
Uptime/Stabiele verbinding via router status:
Zoals u ziet veel minder dips vergeleken met de afgelopen maanden.
Ofwel Ziggo = goed bezig (Laten we maar positief blijven)
Dips naar 0% Zijn complete modem crashes of auto reboot.
Vaak staat de modem via de leds gewoon online maar geen internet mogelijk en via interface ook niet meer benaderbaar.
En dit komt vermoedelijke door de extreme Correctables op het OFDM Downstream
MET NADRUK op de hoge aantallen
Vermoedelijk is de grens bij de Ubee maximaal 14999999 Correctables
En loop het apparaat vast of is het geheugen vol.
Met nadruk nogmaals, deze aantallen zijn niet normaal
*Heel goed en vriendelijk van de mede reageerders die constant vermelden dat dit niet uit maakt.
Het maakt wel degelijk uit! wordt beetje moe van de onderbrekingen na x aantal dagen.
/////////////////////////////////////////////////////////
/////////////////////////////////////////////////////////
Screenshot hierboven van 21-12 en 1,5 dag later complete crash.
*Zie Correctables......
/////////////////////////////////////////////////////////
/////////////////////////////////////////////////////////
25-12-2022 Weer complete crash van modem..
Logs zijn totaal niet meer achterhalen maar hierbij een log van tijdstip na crash.
Was rond 18:00
/////////////////////////////////////////////////////////
/////////////////////////////////////////////////////////
Log van 27-12-2022.
Extra info omtrent de melding van: 26-12-2022 15:19
Dit kan zeker van belang zijn voor het onderzoek.
Dit tijdstip werd er een pagina geopend met iets van 20 thumbnails van ongv 800kb per stuk.
*Discord channel
Toevallig had ik net ziggo ubee modem na gekeken voor status Correctables OFDM.
Deze stond ongeveer op: 40xxxx en tijden het bekijken/openen van de thumbnails, stond het complete internet vast, (wat normaal geen probleem is)
Vervolgens raadpleeg ik weer ziggo ubee en de Correctables OFDM staan ver boven de: 8xxxxx in 2minuten tijd.
Lijkt er op dat OFDM niet met veel data om kan gaan.
PS.
Afgelopen week VVE vergadering geweest en schijnt dat veel meer gebruikers last hebben van ziggo.
*Dit is natuurlijk grootpraat zonder te weten hoe hun installatie is omtrent AOP
Maar er is wel degelijk ingestemd met de aanleg van glasvezel aankomende Q1 2023.
Heb zelf weinig zin om over te stappen omdat ik bij ziggo prima zit (Abbo kosten voor mijn geen probleem)
Maar zou het wel fijn vinden dat er serieus eens een oplossing komt, Hoe lang ben ik hier nu mee bezig?
/////////////////////////////////////////////////////////
/////////////////////////////////////////////////////////
Wellicht Gewenste oplossing:
OFDM Downstream + OFDMA Upstream Uitschakelen om te kijken of dit de problemen oplost.
*Mede al toegepast bij meerdere Ziggo gebruikers op dit forum en Tweakers.
Hey @PatrickDB1. Ik zie dat je momenteel WANblocking aan hebt staan. Hierdoor kunnen we niet de goede metingen op je verbinding doen, momenteel. Zou je deze willen uitzetten zodat we je ping en offline tijden goed kunnen monitoren en zo beter tot de kern kunnen komen? 🙂
Toevoeging; voor wat betreft het OFDMA uitschakelen. Dat kan niet zomaar. Dat zouden we op CMTS niveau moeten doen, waardoor er capaciteitsproblemen in de wijk zullen komen.
Goeie dag, @Lycke / @Paul
Krijg behoorlijk hoofdpijn hier van.
Alle begrip dat er "moeite" gedaan wordt maar in mijn ogen is het gewoon aan het lijntje houden.
Pingen heeft geen nut in mijn ogen terwijl Ziggo meer mogelijkheden heeft voor informatie omtrent de modem.
Tevens wordt er aangegeven dat het modem continu zich reset om een x aantal dagen door de OFDMA Correctables vermoedelijk.
Hierbij nog een log van 29:12 16:09
Getallen zijn absurd in 3 dagen
+ Tevens vorig bericht ziet u dat er T2/T3 meldingen plaatsvinden
Edit:--...
Ps. Wanneer is paul terug van verlof?
Heb liever dat het dan even op holt staat en dat de betreffende persoon die er meer van af weet mee door kan gaan.
Bedankt voor je reactie. Ik zag je opmerking in een ander topic voorbij komen en nog beloofd z.s.m. terug te komen in dit topic. Zojuist heb ik je ook telefonisch benaderd en niet bereikt.
Alle begrip voor de frustraties wat het met zich meebrengt. Je feedback is al van bijna een half jaar terug en zeer uitgebreid (bedankt). We moeten alleen ook 1 bij 1 problemen weg zien te strepen in jouw situatie.
@Lycke wil graag een sessie starten op je modem zodat we meer informatie van je publieke IP krijgen. Dan hoef jij het ook minder nauwkeurig bij te houden (is natuurlijk wel welkom) maar dan krijgen we zelf ook meldingen dat je publieke IP niet reageert. Vervolgens kunnen we dat moment gebruiken om te controleren wat we zien gebeuren in het netwerk en/of modemlog.
De veranderingen op de IUC's naar 3 4 12 13 hebben zeker voor 50/75% de onderbrekingen/stutters op het Ziggo netwerk opgelost.
*Ofwel uit het niets dat het internet compleet vast staat en/of niks doet voor bepaalde secondes/minuten.
--------------------------------------------------------------------
Maar.... (Helaas weer)
Modem blijft crashen na /8/9/10/11/12/13/14 dagen.
Hierboven meldt je dat de wijzigingen voor 50/75% van de onderbrekingen op ons netwerk heeft verholpen, mooi! Maar... Het modem crasht nog om de X aantal dagen.. Je meldt T2 en T3 time-outs. Deze T2 time-out zie ik niet vaak terug. Misschien omdat we ook minder Ubee 3.1 modems ondersteunen t.o.v. andere modems, maar opvallend is het zeker.
Er zijn 2 OFDM-A kanalen actief in het netwerk, IUC 12 en 13. De OFDM-A kanalen zijn schoon en ik zie geen meldingen in je log dat het continu van IUC kanalen wijzigt.
Ik zie ook de correctables op de OFDM kanalen, maar ook 0 uncorrectables. Deze correctables hoeven niet van directe invloed te zijn op je negatieve ervaring en zien we ook terug in alle andere modems en netwerken, waarbij het prima werkt.
We moeten ervoor waken dat we een 'tunnelvisie' creeeren en ons alleen daarop focussen. De T2 en T3 time-outs (nog terug te vinden in je log) van de 26ste valt mij meer op.
Met nadruk nogmaals, deze aantallen zijn niet normaal
*Heel goed en vriendelijk van de mede reageerders die constant vermelden dat dit niet uit maakt.
Het maakt wel degelijk uit! wordt beetje moe van de onderbrekingen na x aantal dagen.
Een klacht dat het modem na een x aantal dagen crasht kan ik niet direct koppelen aan de fouten op de OFDM kanalen. Maar we onderzoeken heel graag samen met je verder wat het dan wel is. Wil je toch de WAN blocking inschakelen zodat we je modem kunnen pingen en een MTR sessie kunnen starten? Dit zou ons van nog meer informatie moeten voorzien.
@Paul en ik kunnen er altijd samen in overleg gaan, zodra hij terug is. Maar dan hebben we het voorwerk in ieder geval alweer gedaan.
@PatrickDB1 We nemen jouw melding absoluut serieus. Ik heb dit verder onderzocht met mijn collega Serkan en in overleg met hem op basis van zowel jouw als onze constateringen voorgelegd aan onze specialisten om zodoende de juiste vervolgacties hierop te ondernemen. Ik heb nu in tussentijd een nieuwe nauwkeurige signaalmeting lopen op SC-QAM en OFDM(A). Daarnaast willen we graag een ICMP meting + MTR laten lopen. Kan je hiervoor tijdelijk verzoeken op ICMP aanzetten in de configuratie van jouw router?
@Serkan Bedankt voor je duidelijke info
*Bedankt voor de service, ik zag inderdaad een gemiste oproep,
(Helaas niet kunnen opnemen i.v.m. werk)
**frustraties - Is zeker geen spraken van, maar dat de modem zich reboot/vast loop is helaas minder prettig.
Aangezien dit vaak gebeurt tijdens werk (werkzaamheden)
Gelukkig enorm veel opgelost afgelopen maanden.
Vermoedelijk is dit het laatste probleem wat er speelt betreft de auto reboot/ crashes.
@Paul Volgens mij neem jij het weer over van Serkan, aangezien u er weer bent.
-------------------------
ICMP (Respond ICMP Echo (ping)) - Staat aan zodat uw collega's de test's kunnen uitvoeren
*Mocht er toch problemen voordoen kan wellicht Skynet firewall de ip flood blokkeren.
Ik ga er niet van uit, maar dit is niet 123 uit te zetten, maar als het nodig is gebeurt dat zeker.
Modem staat momenteel op: Internet (Verbonden (partial bonding US)) (in het rood)
Sinds Maandag 26-12-2022 - Na middag/Avond tot heden tot nu geen hikken/stutters meer gehad.
Meest rare wat steeds gebeurt is om de 8/14 dagen een complete crash van modem.
Hopelijk komt er wat uit de test en anders hopen dat het zo blijft draaien.
Note: Als er af en toe eens wat gebeurt lig ik niet wakker van, blijft middels techniek.
Maar dit patroon klopt iets niet bij.
Mede doordat wat ook Serkan aangaf:
"We moeten ervoor waken dat we een 'tunnelvisie' creeeren en ons alleen daarop focussen. De T2 en T3 time-outs (nog terug te vinden in je log) van de 26ste valt mij meer op."
Dit bij mij met regelmaat gebeurt om de plusminus 2 weken.
-------
Ps. :
Wellicht een Idee voor de Ziggo Modems om wellicht in de interface een auto reset in te bouwen?
Bijvoorbeeld: Gebruiker kan 1x per maand of meerdere keren op zijn gekozen datum en tijdstip een auto reboot instellen.
Grafriek Stabiele/weg vallende verbinding. (Router Asus-Merlin)
//////////////////////////////////////////////////////////////
Weet niet of het nodig is, maar als nog de laatste status van de modem
02-01-2023 - 21:00
Log: (Staat enkel vol met wisselende meldingen van deze 2)
CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 33
CM-STATUS message sent. Event Type Code: 16; Chan ID: 33
@PatrickDB1 Volgens mij neem jij het weer over van Serkan, aangezien u er weer bent.
Klopt, nu ik weer terug ben van m'n Kerstverlof neem ik het stokje weer over van mijn collega @Serkan. Uiteraard hebben we het topic nog wel samen besproken en gezorgd voor een goed onderlinge overdracht.
ICMP (Respond ICMP Echo (ping)) - Staat aan zodat uw collega's de test's kunnen uitvoeren
Top dat je dit hebt aangezet! Ik heb een ICMP meting gestart.
Gelukkig enorm veel opgelost afgelopen maanden.
Vermoedelijk is dit het laatste probleem wat er speelt betreft de auto reboot/ crashes.
Het is goed om te lezen dat je de afgelopen maanden wel verbetering opmerkt m.b.t. de internetverbinding. Het auto-rebooten/crashen is natuurlijk niet goed en is iets wat wij nu verder met jou onderzoeken. Ik heb hiervoor een nieuwe signaalmeting en ICMP sessie gestart.
Daarnaast heb ik zowel jouw, als onze (van Serkan en ik) constateringen ook voorgelegd aan onze netwerkspecialisten zodat zij ons kunnen adviseren over de eventuele vervolgstappen. Hierbij is het belangrijk dat we weer iets meer nieuwe data hebben (signaal + ICMP meting) om doelgerichter de onderliggende oorzaak op te sporen.
We laten het weten als er een terugkoppeling is van onze collega's die dit samen met ons nader onderzoeken.
Goeie dag @Paul
Zojuist net met u persoonlijk (telefonisch) contact gehad met u.
Dank hier voor en wordt zeker gewaardeerd omtrent de problemen die zich helaas afspelen.
U vroeg mij duidelijk naar de problemen en het verleden wat heeft afgespeeld en u kon het duidelijk en netjes aanvullen met vervolg stappen of stappen die zijn ondernomen.
Top! (En ook naar het team achter u)
---
Aangezien de verbinding "opeens" bizar stabiel is sinds de 26e hebben wij afgesproken om de vervolg stappen even af te wachten.
(*Vervolg stap zou zijn: Monteur op bezoek en dat is uiteraard prima)
Diverse metingen lopen via de Ziggo zijde en mocht er wat gebeuren staat het (hopelijk) geregistreerd.
Modem is nu bijna 9 dagen online en verleden ging het om deze tijdstippen al aardig hikken, maar nu niet het geval nog tot zo ver.
Als ik een Modem Reboot en/of Crash krijg meld ik het uiteraard, zonder melding loop het als een zonnetje.
@Paul Of 1 van uw collega's hoor ik uiteraard ook zeker wat de bevindingen zijn en wanneer de testen stop worden gezet.
*Ik gaf u aan dat het niet erg is als er af en toe wat voor kan komen kwa storing.
Nogmaals bedankt voor deze service en uiteraard na het typen van dit bericht neem ik mijn woorden terug over het niet serieus nemen,
Zeker om persoonlijk contact op te nemen...
Mijn excuus bij deze.
//////////////////////////////////////////////////////////
Klein verleden logje:
27 augustus 2021 | Vervanging AOP (Ouderdom) | Overmacht. |
08 Mei 2022 | Non-Stop crashende Connectie | Na netwerkzaamheden. |
23 mei 2022 | Monteur - Constateren breuk/Connector oud | Overmacht. |
27-Mei-2022 | PloegGo (KBS-XXXX44) | Overmacht. |
± 16 augustus 2022 | ConnectBox (Compal) Bleef issues geven ook met het alarm systeem (ofwel wegvallen, Puma chip) | Opgelost Door Ubee Modem. |
± 16 augustus 2022 Tot Heden | Veel Correctables en hikken in de verbinding. Wel actief internet maar met regelmaat maar een minuut offline of modem crash. Tussen tijd extreem veel aanpassingen door ziggo gedaan aan het netwerk aan prive en locatie buitens huis. Verbinding is enorm stabieler geworden vooral na de aanpassing met: IUC's naar 3 4 12 13 | Overmacht: Door nieuwe systeem/Hardware |
@Paul
Even een update:
Waanzinnig dat het modem al 20 dagen online nu is.
Positieve punten:
**Geen Problemen meer met tv/streaming (Ofwel kort low bitrate /720p beeld)
**Geen Problemen meer ondervonden met haperingen tijdens internet gebruik.
Minder prettig punt:
**Laatste tijd speel ik hier en daar diverse online games en paar keer mogen ervaren dat er enorme packetloss tijdig ontstaat en uit de ziggo ubee log een T2/T3 uit voorkomt.
Gelukkig niet elkekeer, maar zodra er veel wordt gevraagd komt dit voor.
Hierbij 1 voorbeeld wellicht kunt u er wat mee.
Vraag mij af valt dit onder de normen of klopt hier iets niet?
Volgens mijn eigen meet gegevens zie ik geen packetloss, enkel een verhoogde jitter van 22ms kortstondig.
**Screenshots 14-01-2023 - 20:07
Betreft issue tijdstip : 14-01-2023 - 19:45 t/m 19:48
*Ubee bleeft gelukkig wel de verbinding in stand houden wat voorheen compleet er uit klapte.
@PatrickDB1 Hartelijk dank voor het doorgeven van je uitgebreide feedback! Op de momenten waarop je aangeeft time-outs/packetloss te constateren zie ik wel ineens een grote hoeveelheid foutcodes terug. Ik heb jouw feedback inclusief mijn constateringen m.b.t. de verbinding even voorgelegd aan onze specialisten. Zij zullen dit nader onderzoeken en doorgegeven welke vervolgstappen hier gewenst zijn.
is het wel nuttig om die link hier te plaatsten en niet alleen het ticketnummer die link kunnen klanten op dit forum toch niks mee en kan misschien voor verwarring zorgen
@Paul
Even een reminder, Is er al toevallig wat naar boven gekomen kwa issue en/of oplossing?
+Lopen de ping trajecten nog? Zo niet kan ik dat weer uitschakelen op mijn router.
Dank alvast.
M.v.g Pat
de screenshot die je stuurde laatte idd wel erg veen correctables zien op het ofdm kanaal mijn inziens zouden dit er niet zoveel mogen zijn maarja ben benieuwd wat ziggo daar aan gaat/kan doen
100013005 Ofwel 100 miljoen over 32 dagen..
----------------------------------------
@MR_CHIP
Had Paul tijdje geleden aan de lijn en hij vertelde dat het is nagevraagd en niet van toepassing is.
Maar blijft vaag idd.
Je eerdere post:
"is het wel nuttig om die link hier te plaatsten en niet alleen het ticketnummer die link kunnen klanten op dit forum toch niks mee en kan misschien voor verwarring zorgen"
Wat bedoel je hier mee? (Inzage in de ticket status bedoel je?)
dit was idd een link naar het ticket systeem wat Ziggo gebruikt
niet toegankelijk voor niet ziggo medewerkers
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.