1
Vraag
2
Reacties
PatrickDB1

Level 7
  • 133Posts
  • 1Oplossingen
  • 60Likes

Deel 2 - Instabiel internet T3 T4

Aangezien het topic gesloten is het vervolg er op.
https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Instabiel-internet-T3-T4/td-p/969975
*Korte omschrijving: Kabelbreuk en AOP meerdere keren vervangen, ofwel uit te sluiten van dit probleem.

Wegens te veel werken en amper tijd slinger ik de vorige topic weer aan betreft stabiel internet.
Plus het feit om "weer" informatie/resultaten op te slaan gewoon te veel tijd en inspanning kost.
----
Note: *Geen Prio probleem dit maar wel af en toe storend maar hoeft niet ala minuut opgelost te zijn.
----

Internet vliegt er gelukkig niet uit, maar stabiel is het zeker op bepaalde momenten niet.
Vaak haperingen tijden het surfen en mocht ik eens een online spel doen "Lag spikes"
*Denk aan lang laden van een pagina of connectie problemen.
Meerdere websites of programma's hebben daar last van.
Probleem ook bij andere devices, Willekeurige DNS ips ook geprobeerd of het aan ziggo lag maar dat is het ook niet.
*Van korte duur pak beet 5 a 20 sec max. (en niet continu)
Lijkt net of het modem bij moet komen van even kort intensief gebruik aka puma6/7 problemen.
Extreem veel Pre RS Errors.

Krijg zeker meerdere keren per dag ook van mijn alarmsysteem die via backup 4G werkt bericht(Log).
Ofwel na veel informatie te hebben gevonden via het forum gewoon die beruchte Connectbox (Compal).
Leeftijd box / in gebruik Feb 2022, geleverd Sep 2021)

Via DSL report een greep screenshots die ik gelijk heb gemaakt toen het internet gewoon rot binnenkwam.
Uiteraard gelijk alles afgesloten zodat de test via idl kon plaatsvinden
+Willekeurige testen tussendoor, vaak geeft DSL ook geen rode vlekken aan.
*Heb mijn vraagtekens bij 2 opnames waar extreem veel rood plaatsvind, denk dat daar van DSL report wat aan de hand was

*Betreft non Puma6/7 modems zijn de tabellen gewoon voor 95% groen en een enkele lichtgekleurde blokje
Aldus bij Ziggo, zowel de UBC1318ZG en de testmodem van 2022 (Broadcom chip)
Screenshots:

Lees meer
DSL.jpg

buffer.jpg



  • Indien mogelijk gaarne andere modem waar geen "Intel Puma" chip in zit.
    Heb hier nog een Ubee: EVM3200 (320b) (Non wifi) liggen, zeker 11jaar trouwe dienst gedaan in vorige huis zonder haperingen en issues (weet niet of dat nog mogelijk is?)

  • Ubee UBC1318ZG, Eigenlijk liever niet maar als er geen keus is dan vooruit maar.
    *Vindt het ingebakken wifi wel prima wat ziggo aanbied, zou dan zelf een router moeten aanschaffen.

  • Wellicht test modem of de opvolger... Prima als ik daar de "Geheimhoudingsverklaring" voor moet tekenen.
    Of indien deze nieuwe modem wordt uitgeleverd over 1/2/3/4 maanden vindt ik het tevens ook niet erg om daar op te wachten, snap dat Ziggo liever niet de UBC1318ZG uitlevert aan particulieren klanten.


Als extra gegevens Modem / AOP aansluiting:
Downstream

Lees meer
Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1666000000736256qam9
2602000000637256qam1
3610000000737256qam2
4618000000737256qam3
5626000000737256qam4
6634000000737256qam5
7642000000737256qam6
8650000000637256qam7
9658000000737256qam8
10674000000737256qam10
11682000000737256qam11
12690000000736256qam12
13698000000737256qam13
14706000000737256qam14
15714000000737256qam15
16722000000736256qam16
17730000000737256qam17
18738000000636256qam18
19794000000435256qam25
20802000000435256qam26
21810000000335256qam27
22834000000235256qam30
23842000000235256qam31
24850000000235256qam32

Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1Goed (Locked)36.610593887890032760
2Goed (Locked)37.636593857802421280
3Goed (Locked)37.356593857809881056
4Goed (Locked)37.356593857729002634
5Goed (Locked)37.356593857803921515
6Goed (Locked)37.356593857804861425
7Goed (Locked)37.636593857735282870
8Goed (Locked)37.356593857698112601
9Goed (Locked)37.356593857781191326
10Goed (Locked)37.356593857805492752
11Goed (Locked)37.356593857822531609
12Goed (Locked)36.610593857804314258
13Goed (Locked)37.356593857669422862
14Goed (Locked)37.356593857701232569
15Goed (Locked)37.356593857820522764
16Goed (Locked)36.610593857832582693
17Goed (Locked)37.35659385770545933
18Goed (Locked)36.610593857844171812
19Goed (Locked)35.5955938571062461798
20Goed (Locked)35.9735938577555211007
21Goed (Locked)35.5955938576992418867
22Goed (Locked)35.7805938574703129326
23Goed (Locked)35.7805938575731431771
24Goed (Locked)35.7805938574860040973

Upstream

Lees meer
Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
138400000475.12064qam16
245200000475.12064qam15
358800000475.12064qam13
452000000475.12064qam14

Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
12.00050
22.00020
32.00030
42.00020

Netwerk historie

Lees meer

Tijd

Prioriteit

Omschrijving

 

29-07-2022 16:33:10

notice

GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.164];CM-MAC=6x:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

29-07-2022 16:23:28

notice

Illegal - Dropped INPUT packet: src=61.76.203.92 MAC=00:01:5C:89:3E:46;CM-MAC=6x:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

28-07-2022 09:18:42

critical

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=6x:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

28-07-2022 09:18:40

notice

Illegal - Dropped INPUT packet: src=91.228.165.159 MAC=00:01:5C:89:3E:46;CM-MAC=6x:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

28-07-2022 08:27:02

error

DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=6x:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

28-07-2022 08:27:00

error

DHCP RENEW sent - No response for IPv4;CM-MAC=6x:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

28-07-2022 08:17:47

notice

Illegal - Dropped FORWARD packet: src=2a00:1450:400e:080d:0000:0000:0000:200a MAC=01:5C:89:3E:46:86;CM-MAC=6x:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

27-07-2022 22:32:56

critical

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=6x:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

27-07-2022 22:17:55

notice

Illegal - Dropped INPUT packet: src=195.208.6.1 MAC=00:01:5C:89:3E:46;CM-MAC=6x:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

26-07-2022 20:01:24

critical

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=6x:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

26-07-2022 20:01:05

notice

Illegal - Dropped INPUT packet: src=195.208.6.1 MAC=00:01:5C:89:3E:46;CM-MAC=6x:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

26-07-2022 08:54:39

critical

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=6x:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

26-07-2022 07:43:59

notice

Illegal - Dropped INPUT packet: src=119.204.50.5 MAC=00:01:5C:89:3E:46;CM-MAC=6x:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

25-07-2022 13:05:36

critical

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=6x:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

25-07-2022 13:03:34

notice

Illegal - Dropped INPUT packet: src=162.241.216.182 MAC=00:01:5C:89:3E:46;CM-MAC=6x:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

25-07-2022 01:08:40

critical

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=6x:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

25-07-2022 00:52:49

notice

Illegal - Dropped FORWARD packet: src=2a00:1450:4025:0401:0000:0000:0000:00bc MAC=01:5C:89:3E:46:86;CM-MAC=6x:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

23-07-2022 17:22:35

notice

IP Flood - src=77.81.24.142 MAC=00:01:5C:89:3E:46;CM-MAC=6x:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

23-07-2022 17:17:33

notice

Illegal - Dropped INPUT packet: src=76.92.200.28 MAC=00:01:5C:89:3E:46;CM-MAC=6x:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

23-07-2022 12:49:34

error

DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=6x:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

Aansluiting AOP:

Lees meer
IMG_20220729_164022973_HDR.jpg
*Vorige Topic is mijn hoofdkabel gerepareerd en AOP al meerdere keren vervangen.
Dit is dus uit te sluiten dat er niks mis is met het AOP, maar modem het probleem momenteel is.

Graag hoor ik van de mods wat zij kunnen bieden. @Paul Heeft toen geholpen.
*Wacht rustig af op antwoord of vervolg stappen, hoor graag wat de opties zijn.

110 Reacties 110
PatrickDB1
Topicstarter
Level 7
  • 133Posts
  • 1Oplossingen
  • 60Likes

Excuus voor late reactie.. (Extreem druk en te weinig tijd)
Verschil tussen de ConnectBox en Ubee is zeker merkbaar.
Veel minder haperingen met het internet. (Extreem hoge Lag spikes zijn weg wat ik met de Compal had)

Maar...
Eventlog amper hanteerbaar.
Extreem veel meldingen over OFDM.
CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 2 3.;CM-MAC=xx:xx:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:xx:xx:xx:xx:xx;xx-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Wel meer dan 10x per dag met regelmaat.
En ja... weer internet haperingen af en toe + lag spikes.
(*Gelukkig niet die (hoge) lag spikes zoals de compal)

Ziggo Log:

Lees meer
ziggo log.jpg

Even kort snel een Ping Log gemaakt (Helaas de uitgebreide kwijt maar had deze nog)
Tuurlijk ligt het ook de server waar ik mee ping, en na een halve dag pingen komt er ook packetloss bij kijken.
Maar dit is op langere duur.

Lees meer
Ping.jpg

Laat zeggen 106109530 errors op OFDM is niet normaal in 36dagen.
Eigen log bekijken op andere meldingen totaal onbruikbaar
Ofwel: 2947486 errors per dag!

Gaarne door Ziggo onderzoek of infra of gooi dit kanaal uit.
Dank u vriendelijk.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5112Posts
  • 480Oplossingen
  • 1613Likes

Bedankt voor je update @PatrickDB1

Fijn dat je wel vooruitgang en vermindering in haperingen merkt nu met het nieuwe modem. Kun je aangeven hoe je de hapering precies ervaart? Ben je dan tijdelijk offline? Of is de verbinding erg langzaam? @tobiastheebe en @MR_CHIP, kunnen jullie ook nog eens meekijken? 

MR_CHIP

Level 19
  • 11334Posts
  • 130Oplossingen
  • 3922Likes

zo extreem veel correctables lijkt mij ook niet echt gezond

mijn advies zou zijn : plan een netwerkmonteur in die met een docsis analayzer het ofdm kanaal kan inzien qua waardes want zo extreem veel is niet goed 

en ook zie ik algehele ruis op alle kanelen, hoe ziet momenteel de situatie eruit ? 

 

 

kan je in de log bestanden ook kijken of je naast profile id 3 en 2 3 ook 0 of 1 of alleen 2 ziet staan 

PatrickDB1
Topicstarter
Level 7
  • 133Posts
  • 1Oplossingen
  • 60Likes

@MR_CHIP Heb je hier voldoende aan:
Er is een monteur geweest om de buitenkabel te herstellen en volgens zijn meet apparatuur was die 100% in orde zonder issues... (Grote gele koffer/monitor en andere monteur had een groene)
*Antwoord op je vraag: Enkel profiel 2. via channel info.
Bij log (Van eerdere post zie je schakeling tussen 2 en 3 (Pagina1)
Log van na reset (klein maar wellicht wel info nog, betreft start up)

Lees meer
2022-09-19 16:35:49noticeCM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 3.;CM-MAC=xx:xx:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:xx:xx:xx:xx:xx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2022-09-19 16:35:20noticeCM-STATUS message sent. Event Type Code: 16; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 3.;CM-MAC=xx:xx:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=xx:xxxx:xx:xx:xx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;


--------------------------------------------------------------

 

Sinds Zaterdag (17-09-2922)
(Toevallig) geen vermelding van "OFDM PLC" in de Log file van Ubee.
*Hopen dat het zo blijft.

Vanmiddag even power reset uitgevoerd naar Ubee modem.
Maar binnen 3uur tijd al weer 8165 Correctables op: OFDM PLC


Ofwel de meldingen zijn tot zo ver nu "tijdelijk" weg wat ik zelf kan waarnemen.
Vele Correctables nog wel van toepassing.
*Heb ook de splitter los gehaald maar toen gingen de Correctables 3 dubbel zo snel omhoog.
Connection File Ubee:

Lees meer
Log.jpg

 

 

PatrickDB1
Topicstarter
Level 7
  • 133Posts
  • 1Oplossingen
  • 60Likes

Naamloos.jpgEdit/add: --> *Logs komen weer langzaam terug in de file...

MR_CHIP

Level 19
  • 11334Posts
  • 130Oplossingen
  • 3922Likes

zolang het profile id geen enkele cijfer 0 1 2  aangeeft kan het geen kwaad als het goed is 

PatrickDB1
Topicstarter
Level 7
  • 133Posts
  • 1Oplossingen
  • 60Likes

Jammer dat ziggo niet reageert en het uitbesteed aan derden.
*Deze log (Correctables) over OFDM Downstream ligt niet lekker vergeleken met andere gebruikers.
ssssos.jpg
Uptime (6 days 23h:49m:24s.00)
4761145 Correctables / 7 = (±680163 Correctables per dag, en wordt geuit in lag lag spikes zie eerder berichten topic)

MR_CHIP

Level 19
  • 11334Posts
  • 130Oplossingen
  • 3922Likes

misschien kan @Dave! een mod inseinen ?

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23425Posts
  • 1048Oplossingen
  • 7418Likes

@PatrickDB1 even alles doorgelezen en ik ga hem opnieuw melden aan de Moderators, hopelijk komen ze eruit.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 18995Posts
  • 1372Oplossingen
  • 7153Likes

@PatrickDB1 Ontzettend zuur dat je nog steeds problemen constateert met de internetverbinding! Het is goed dat je even opnieuw aan de bel trekt. Ik heb even een blik geworpen op het signaal en zo op het oog ziet dit er goed uit. Het hoge aantal correctables kan ik zo op het eerste gezicht dan ook niet direct verklaren. Ik heb om die reden nu een nauwkeurige meting gestart om de komende 2 dagen het signaal continue te monitoren. Zie jij kans om de storingsmomenten (haperingen,onderbrekingen, hoge latency etc.) op jouw beurt te noteren (datum+tijd) ? Dit kan ik dan vergelijken met de data in de de nauwkeurige meting. Aan de hand van de uitkomst kan ik dan ook doelgericht de juiste monteur aansturen om dit verder te onderzoeken en op te lossen. 

PatrickDB1
Topicstarter
Level 7
  • 133Posts
  • 1Oplossingen
  • 60Likes

Goeie dag,
Bedankt alvast voor de meting.
Deze zal nu op het eerste gezicht uit worden gevoerd zonder weinig internet verbruik, ofwel maak niet de komende dagen veel gebruik van het internet (Enkel 1 a 2uurtjes in de avond)

En helaas kan ik het niet monitoren en regristeren maar dit kost voor mij ook te veel werk en tijd die er amper is.
*En nog niet de gelegenheid gehad om een 24/7 monitor tool op de router te installeren.
De testen kwamen hiervoor af van een (Lan) computer en (Lan)Laptop.
"Het hoge aantal correctables kan ik zo op het eerste gezicht dan ook niet direct verklaren"
Dit geeft al helaas juist aan dat er niet iets pluis is..
Dat er meldingen voorkomen is gewoon maar niet zo veel helaas.

 

Ps. (Toevallig straatkast vernieuwing?)
Kenmerk: TMPLT953_NL
"Wanneer we bij u in de buurt werken
Datum: 4 oktober 2022
Werktijden: Van 1:00 tot 6:00 uur"

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 18995Posts
  • 1372Oplossingen
  • 7153Likes

@PatrickDB1 Dank voor het delen van je bevindingen. Ik zie dat het signaal er goed uitziet sinds de werkzaamheden aan het netwerk van 4 oktober 2022 tussen 01:00 en 06:00 uur. We zijn dan ook benieuwd wat je eigen bevindingen zijn van na het onderhoud. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 18995Posts
  • 1372Oplossingen
  • 7153Likes

@PatrickDB1 We zijn heel benieuwd wat jouw bevindingen zijn m.b.t. de verbinding v.d. afgelopen dagen. Werkt alles naar wens sinds het onderhoud van 4 oktober 2022?

PatrickDB1
Topicstarter
Level 7
  • 133Posts
  • 1Oplossingen
  • 60Likes

Excuus voor late reactie @Paul en kom er helaas niet aan toe om een meting via de router te laten lopen.

Na de werkzaamheden is er een nieuw channel bij gekomen:

5LockedOFDMA Upstream2715350000 Hz15600 kHz38 dBmV3 4 10 11 12 13


Hikken worden steeds erger met het OFDM Chanel lijkt het op.
Ofwel dit is nu ook steeds vaker merkbaar via de Nextbox.
Doe denken aan low rate beeldkwaliteit of het niet laden van de opnames.
Binnen aantal seconden weer opgelost of even opnieuw de pagina laden en het is weg.
Tevens het zelfde als de modem een reboot heeft gehad werkt het weer redelijk, tot zekere hoogte.

Na de werkzaamheden van 4 oktober 2022 was het even rustig de eerste dagen tot ik daarna terug keek op mijn log..
Screenshots van 17-10 (en dagen er voor bleef alles maar oplopen helaas)
Ziggo 1.jpgZiggo 2.jpg

Daar in tegen heeft het modem met regelmaat zichzelf gereboot.
Huidige screenshot van 31-10-2022 - 21:46 (Uptime: 7 days 20h:35m:16s.00)
31-10.jpg
105576728 ÷ (Plusminus afgerond) 8 dagen = 13.197.091 Correctables per dag.
549878x per uur
9164x per minuut. 
Dit lijkt mij niet echt prettig voor een modem waar de complete Log van volstroomt.

+Ik zie wel steeds meer problemen voortkomen met deze issue op het forum.
Heeft dit te maken met de huis aansluiting of gaat de infrastructuur hier over?

Of kan het zijn dat de Ubee niet meer geschikt voor deze signalen, of een software update nodig heeft.
-
Snap dat het een rare issue is voor ziggo infra.
Internet = gewoon online en gelukkig geen uitval.
Maar wel veel 
haperingen of moeten we hier maar mee dealen met het nieuwe docsis?

MR_CHIP

Level 19
  • 11334Posts
  • 130Oplossingen
  • 3922Likes

zo heel veel correctables op het ofdm kanaal is wel hoog 

 

vermoedelijk stroomt het modem log vol met : US Profile assignment change meldingen dit zijn onstaan door het toevoegen van het ofdma upstream kanaal, daar kan je zelf als eindgebruiker niet zoveel aan doen

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 18995Posts
  • 1372Oplossingen
  • 7153Likes

@PatrickDB1 Goed dat je even opnieuw aan de bel trekt. Ik heb even een blik geworpen op de verbinding en zo op het eerst gezicht zie ik geen ongeregeldheden terug. Wil je gezien de uptime van het modem (a 8 dagen) het modem nog eens herstarten door 45 seconden de stroom van het modem af te halen en daarna weer in te schakelen? Zo is het modemlog weer "schoon". Ik zie namelijk dat er eerder werkzaamheden zijn uitgevoerd waardoor ik vermoed dat een deel van de correctable en uncorrectable codeword errors niet meer relevant is omdat dit om eerdere data gaat. Ik laat op mijn beurt in iedergeval even een nauwkeurige meting lopen om het signaal de komende 4 dagen grondig te monitoren. Kun jij eventuele storingsdata bijhouden? Dan kan ik dit nadien vergelijken met onze meting. 

PatrickDB1
Topicstarter
Level 7
  • 133Posts
  • 1Oplossingen
  • 60Likes

@Paul 
1-11-2022 (± 21:50) - Lag het internet/Modem er uit.
*Is dit op afstand gedaan of heeft er een crash plaatsgevonden?
1-11 Reboot.jpg
---------------------------------------------
Heb vervolgens meting zelf gestart en gaf redelijk vaak Jitter/Ping spikes aan.
Maar de line Quality 100% continu.

Heb mijn router los gekoppeld een meegenomen verderop naar iemand anders die ook Ziggo heeft.
*Backup accu aan achterzijde router.
+Aangesloten op Sagemcom modem bij betreffende adres.
Gevolg heel gek, Spikes weg.

Vervolgens thuis in de avond, de Ubee 2 tot 3x een hard reset gegeven.
+Geforceerd om een nieuw IPv4 - IPv6 adres aan te vragen.
*Wellicht kunt u dat zien dat er 2x een nieuw ip is doorgevoerd.
Puntje voor paaltje... Spikes weg en de haperingen lijken wel weg tot zo ver!

Jitter varieert wel, maar dat lijkt mij nihill nu.

Screens van 3-11-2022 (Rond 20:00)
11111.jpg3-11.jpg

Enigste wat nog speelt zijn die hoog oplopende OFDM Correctables
Is hier al een logische verklaring voor binnen Ziggo infra of oplossing ?
*Wat zou dit doen met de Ubee met een uptime van 1/2/3/4 maanden....

Toevoeging van het adres waar ik de router tijdelijk had aangesloten.
Betrof een Sagemcom modem waar de monteur al vermelden bij die persoon de de straatkasten en hoofdbekabeling hard nodig is voor vernieuwing dat er veel ruis door komt.
Heeft dit daadwerkelijkheid invloed op de OFDM Correctables ? 
*Betreft niet dezelfde straatkast waar mijn aansluiting opstaat, maar 300meter verderop.

Ziggo Community forum komen behoorlijk wat vermeldingen al van binnen betreft "OFDM Correctables"
Met de juiste AOP/aansluitingen of monteur bezoeken.
Wellicht handig om daar een aparte (meld) topic van te maken?
Zodat infra daar op kan inspelen?

Ofwel tot zo ver goed, had u nog vernomen uit de meetgegevens al zo ver ?
Alvast bedankt voor het oppakken.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 18995Posts
  • 1372Oplossingen
  • 7153Likes

@PatrickDB1 Hartelijk dank voor het bijhouden en delen v.d. storingsdata en jouw bevindingen. In de meting zijn mij m.b.t. het signaal wel iets opgevallen. Ik heb op basis van mijn bevindingen een vervolgactie uitgezet bij onze netwerkspecialisten zodat dit verder onderzocht kan worden. Het is nu even wachten op een terugkoppeling van deze collega's. 

PatrickDB1
Topicstarter
Level 7
  • 133Posts
  • 1Oplossingen
  • 60Likes

Top, Heeft geen haast maar alles om het netwerk nog beter te maken voor de melder en uiteraard voor de complete wijk en zelfs nederland.

Kleine toevoeging, DSL puma test heeft inweze enkel zin met een intel chip.
Glasvezel/ADSL is alles compleet groen.

Eerste screenshot = Test van Augustus
2e screenshot = Test van vandaag.
*Afgelopen dagen ook meer rood in de test of groen/geel gekleurde vakken.

Apart dat er na werkzaamheden en toevoeging van kanalen de status is veranderd.
Weet niet of het van toepassing is, maar ik meld/deel het even, wellicht van toepassing voor infra.

augustus.jpg
Augustus.

recent.jpg
Recent.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 18995Posts
  • 1372Oplossingen
  • 7153Likes

@PatrickDB1 Hartelijk dank voor deze extra info! We hebben dit nu in onderzoek. Zodra ik een terugkoppeling heb van onze specialisten laat ik het weten.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic