Met de functie voor automatische suggesties kun je je zoekresultaten snel verfijnen doordat mogelijke overeenkomsten wordt voorgesteld terwijl je typt.
Wegens te veel werken en amper tijd slinger ik de vorige topic weer aan betreft stabiel internet. Plus het feit om "weer" informatie/resultaten op te slaan gewoon te veel tijd en inspanning kost. ---- Note: *Geen Prio probleem dit maar wel af en toe storend maar hoeft niet ala minuut opgelost te zijn. ----
Internet vliegt er gelukkig niet uit, maar stabiel is het zeker op bepaalde momenten niet. Vaak haperingen tijden het surfen en mocht ik eens een online spel doen "Lag spikes" *Denk aan lang laden van een pagina of connectie problemen. Meerdere websites of programma's hebben daar last van. Probleem ook bij andere devices, Willekeurige DNS ips ook geprobeerd of het aan ziggo lag maar dat is het ook niet. *Van korte duur pak beet 5 a 20 sec max. (en niet continu) Lijkt net of het modem bij moet komen van even kort intensief gebruik aka puma6/7 problemen. Extreem veel Pre RS Errors.
Krijg zeker meerdere keren per dag ook van mijn alarmsysteem die via backup 4G werkt bericht(Log). Ofwel na veel informatie te hebben gevonden via het forum gewoon die beruchte Connectbox (Compal). Leeftijd box / in gebruik Feb 2022, geleverd Sep 2021)
Via DSL report een greep screenshots die ik gelijk heb gemaakt toen het internet gewoon rot binnenkwam. Uiteraard gelijk alles afgesloten zodat de test via idl kon plaatsvinden +Willekeurige testen tussendoor, vaak geeft DSL ook geen rode vlekken aan. *Heb mijn vraagtekens bij 2 opnames waar extreem veel rood plaatsvind, denk dat daar van DSL report wat aan de hand was
*Betreft non Puma6/7 modems zijn de tabellen gewoon voor 95% groen en een enkele lichtgekleurde blokje Aldus bij Ziggo, zowel de UBC1318ZG en de testmodem van 2022 (Broadcom chip) Screenshots:
Indien mogelijk gaarne andere modem waar geen "Intel Puma" chip in zit. Heb hier nog een Ubee: EVM3200 (320b) (Non wifi) liggen, zeker 11jaar trouwe dienst gedaan in vorige huis zonder haperingen en issues (weet niet of dat nog mogelijk is?)
Ubee UBC1318ZG, Eigenlijk liever niet maar als er geen keus is dan vooruit maar. *Vindt het ingebakken wifi wel prima wat ziggo aanbied, zou dan zelf een router moeten aanschaffen.
Wellicht test modem of de opvolger... Prima als ik daar de "Geheimhoudingsverklaring" voor moet tekenen. Of indien deze nieuwe modem wordt uitgeleverd over 1/2/3/4 maanden vindt ik het tevens ook niet erg om daar op te wachten, snap dat Ziggo liever niet de UBC1318ZG uitlevert aan particulieren klanten.
Als extra gegevens Modem / AOP aansluiting: Downstream
GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.164];CM-MAC=6x:02:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:01:5c:89:3e:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
*Vorige Topic is mijn hoofdkabel gerepareerd en AOP al meerdere keren vervangen. Dit is dus uit te sluiten dat er niks mis is met het AOP, maar modem het probleem momenteel is.
Graag hoor ik van de mods wat zij kunnen bieden. @Paul Heeft toen geholpen. *Wacht rustig af op antwoord of vervolg stappen, hoor graag wat de opties zijn.
Tja dan zie ik geen reden om het ook te laten plaatsen. Tevens wellicht ook een AVG kwestie, een medewerker kan alles prima inzien.
Mits hier op het forum mensen een helpende taak hebben kunnen wellicht tot AVG gegevens komen en als niet prettig ervaren kunnen worden. Al gaat het om de woonplaats of postcode valt onder AVG.
@PatrickDB1 Even een update van onze kant. Onze specialisten hebben dit nog in onderzoek en er lopen nu diverse metingen op de verbinding om eventuele ongeregeldheden aan het licht te krijgen. Aan de hand van wat hier uitkomt kunnen onze specialisten dan bepalen of en welke vervolgacties hier wenselijk zijn.
@PatrickDB1 Even een tussentijdse update van onze netwerkspecialisten. Bij jou op het netwerk staat binnenkort een upgrade van de CMTS op de planning. Een exacte datum is op dit moment nog niet bekend, maar achter de schermen wordt hier dus actie op ondernemen. Uiteraard laat ik het weten als er meer bekend wordt.
@Paul Bedankt voor de terugkoppeling. Wachten uiteraard geduldig af en vermoedelijk zal de gehele postcode een Ziggo onderhouds mail ontvangen over de exacte datum.
CMTS wordt de straatkast mee bedoelt (nieuwe hardware) of elders?
@PatrickDB1 Heel graag gedaan! De CMTS is de node die hogerop in het netwerk zit. Voorafgaand aan deze werkzaamheden ontvangen alle klanten die op dit deel van het netwerk zijn aangesloten van ons bericht (brief/e-mail) waarin de werkzaamheden worden aangekondigd.
Is er al wat reeds bekend over een datum, niet dat ik ongeduldig ben. (Kan niet 123 gelijk vervangen worden uiteraard en gaat procedure van te voren aan te pas voor het inlichten van klanten/monteurs/plek)
Maar de laatste tijd vliegen de T2/T3 errors er weer door heen. Gevolg enorme packetloss gedurende 10minuten . Voorbeeld van 2x waar ik even screenshot van had gemaakt.
@PatrickDB1 Onze specialisten zouden graag willen weten op welke recente data en tijdstippen je problemen ervaren hebt met de verbinding. Heb je dit toevallig ook bijgehouden? Dan kan ik dit aan hun doorgeven.
@Paul Helaas beschik ik niet over alle data en noteer het ook amper meer. Toevallig deze 2 hierboven even een screenshot van gemaakt om het als nog aan te kaarten. . Met tv kijken = geen last Soms via web hangt die nog, maar is geen probleem meer voor ons. Online gebeuren met continu verbinding met server (aldus gaming/work) geeft de laatste tijd behoorlijke packetloss, (Waardoor ping alarm systeem ook overgaat op sim) Verbinding blijft in stand gelukkig en is meestal na 5/10min hersteld.
Kopje Ziggo geval nemen we de laatste tijd maar voor lief om het maar netjes te vermelden. Geen zin meer in om steeds alles te melden en bij te houden *En om de rest in huis toegang te geven tot de modem/router van ziggo zie ik niet zitten.
*Einde van de dag/begin avond doet de packetloss zich voort. Daarom hoop ik dat de CMTS upgrade/vernieuwing verbeteringen met zich mee neemt.
@PatrickDB1 In de nauwkeurige meting is enige ruis terug te zien en meerdere T3 en T4 meldingen die in korte tijd hogerop lopen. Onze specialisten laten dan ook weten dat het verstandig is dat hier op locatie een netwerkmonteur langskomt voor het verrichten van een lijnmeting. Ik heb hiervoor een afspraak ingepland op donderdag 23 februari 2023 tussen 8 en 13 uur. Mocht het op deze datum nou niet schikken dan is de afspraak te wijzigen via Mijn Ziggo. Laat je onder dit topic weten wat jouw bevindingen zijn na het monteursbezoek?
@PatrickDB1 Kun je anders in de loop van vandaag nog eens controleren of het lukt om de afspraak te wijzigen vanaf de hoofdpagina in Mijn Ziggo? Het kan soms even duren voordat je afspraak kunt bewerken/wijzigen. Mocht het niet lukken,dan kan ik de afspraak uiteraard ook voor je wijzigen. Als je mij meerdere data doorgeeft waarop het jou uitkomt, dan boek ik de afspraak voor je om.
@Paul Helaas einde van de dag geen mogelijkheid om zelf aan te passen via mijn Ziggo. Donderdag 23 februari 2023 tussen 8 en 13 uur Mag bij deze geannuleerd worden.
Indien ook beschikbaar bij uw collega's/planning: *Aangezien ik er zelf bij wil zijn, i.v.m. eigen werk.
Za: 25-02 (Gehele dag) *Liefst ochtend Vr: 03-03 (Gehele dag) *Liefst ochtend Mits deze niet beschikbaar zijn hoor ik het graag, (werk vaak tot 12/13/14uur en kan helaas niet met de tijdsblokken van uw planning)
@PatrickDB1 Hartelijk dank voor het doorgeven van deze data. Ik neem even contact op met de monteursplanning om de afspraak voor jou te wijzigen naar 1 van de doorgegeven data.
@Paul Bedankt voor het inplannen en tevens verzetten naar de gewenste datum. Zal de monteur de situatie goed inlichten met de storing datums. +Extra controle in de straatkast.
Top, Even paar opvallende logs/screenshots dat het de laatste dagen weer raak is met Correctables / Uncorrectables. + tot heden: Internet (Verbonden (partial bonding US)) *Hikkende /schokkende internet + af en toe Packetloss, maar helaas niet traceerbaar of terug te halen in de eventlog. enkel: profiel 2 3 naar 3 en weer terug (vele malen) CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 2 3.;CM-MAC=*******;CMTS-MAC=*******;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1; -- CM-STATUS message sent. Event Type Code: 16; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 3.;CM-MAC=*******;CMTS-MAC=*******:49;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
**Puur om dit topic up to date te houden en dit kan voorhouden naar de monteur bezoek as. /////////////////////////////// 23-2 26-2 28-2
Uw collega heeft diverse metingen gedaan + controle EVkast. Evkast = Prima in orde Tevens ook de F-connector van mijn woning op de multitap.
Vermoedelijke probleem gevonden..
MER meting/Waarde - Woning 29 MER meting/Waarde - EV 38,9
Ofwel minimaal moet de MER in de woning 35 zijn en is het dus niet. Puls metingen worden wellicht verstoord omdat er van de EV kast op ongeveer 6meter een breuk/corrosie of gewoon een slechte kabel is.
Advies van monteur van de EV af de eerste (plusminus) 6 meter vernieuwen. **Gehele kabel lengte ongeveer tussen de 50/55 meter.
--- Ik hoor graag uw bevindingen wat ziggo voor stappen kan ondernemen. Wordt gesproken over herstel door "ploeg go" Maar dit kan een helse klus worden voor een medewerker van ploeg go, veel kabels in de EV kast en loopt door het complex (wel buiten langs) maar zeker niet prettig om hier een kabel te vervangen!
Eigen invulling wat wellicht ook mogelijk is: 1. OFDM/A compleet uitschakelen als test op mijn modem 2. Ouder Docsis modem leveren (Geen connectbox Aris/compal) **Nog in bezit van een "Ubee-EVM3200 `(EVM320b)" deze zou ook een tussenoplossing zijn, aangezien ik maar een 350mbit connectie heb (en niet van plan ben om hoger te gaan)
Geniet jij van de Ziggo GO TV app via Android TV, Google TV, Apple TV 4K
of Fire TV? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken. Vanaf 14 februari
testen we namelijk of de hogere resolutie 1080p goed werk...