pcmbeen

Level 4
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Dedicated client instellen

Een Logitech Circle View camera werkt op 2,4 GHz. Bij uitzetten 5 Ghz. in netwerk blijft nog maar 1/4 van de oorspronkelijke snelheid 300-30 Mbps over.

Hoe kan ik de camera toewijzen aan 2,4 Ghz wifikanaal en de overige apparaten aan 5 Ghz kanaal?

Voor Home (woning) van Apple moeten de camera en de Ipads en Iphones in hetzelfde netwerk zitten.

Weet iemand hier een oplossing voor??

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@pcmbeen  schreef:

...echter ik heb de De Deco’s in de modus Access Point. Dan zijn er geen opties om de kanalen een andere naam te geven....



Vaak worden dit soort problemen veroorzaakt, door goedkope wifi apparatuur. Maar probeert u eens één ( of een mix ) van de onderstaande opties :


Voor op het apparaat zelf:
-Verwijder/vergeet/reset de oude wifi verbindingen/instellingen.
-Herstart apparaat
-Nu proberen in te loggen op wifi.

Alleen voor het betreffende apparaat:
-Zet het apparaat aan
-Start de Deco app op uw smartphone
-Staat het apparaat in de lijst ? Zo nee, stop dan met deze optie.
-Selecteer het apparaat
-Klik op tandwieltje bovenin
-”Mesh Technologie” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.

Voor het gehele systeem:
-Tijdelijk de 5 Ghz band uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Zet 5 GHz wifi weer aan, blijft wifi verbinding werken?

Voor het gehele systeem:
-Start Deco app
-Kies “Meer” ( vierkantje van 9 puntjes rechts onderin )
-Kies “Geavanceerd”
-“Snelle roaming” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Daarna “Snelle roaming” weer aanzetten, blijft wifi verbinding werken? Zo niet, dan deze optie gewoon uitlaten.

Voor het gehele systeem:
-Het gastnetwerk aanzetten
- Nu proberen in te loggen op het gast wifi netwerk



M.b.t. de Deco M4, leest u ook dit eens : Leidraad voor TP-Link DECO

Bekijk in context

15 Reacties 15
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De kwart lagere snelheid kan kloppen afhankelijk van het apparaat.

Zet 5 ghz tijdelijk uit stel alles in daarna 5 ghz weer aanzetten

Andere optie is 2,4 ghz en 5 ghz een andere naam geven.

pcmbeen
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Bedankt voor uw reacties.

echter ik heb de De Deco’s in de modus Access Point. Dan zijn er geen opties om de kanalen een andere naam te geven.

Ik heb nu het 5 Ghz kanaal uit gezet. De camera blijft nu constant verbonden.
Omdat ik werk met Apple Home moeten alle devices in één netwerk zitten, anders kan je de apparaten niet bedienen of automatiseringen laten uitvoeren.

ik neem nu de lagere internetsnelheden voor lief, nog geen goede oplossing gevonden.

Ook bij TP-Link of Logitech kon men geen oplossing bieden. 
Bedankt voor uw reacties.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Klopt voor de beste mesh werking en alles wat daar bij hoort moeten 2,4 en 5ghz dezelfde ssid hebben.  Met één netwerk wordt doorgaans het IP bereik (192.168.178.xxx) bedoeld met de Deco in accespoint mode zal dat het geval zijn. 

Als u 5ghz weer aanzet gaat het dan fout?

 

Terzijde de maximale snelheid via 2,4 ghz zit tussen 72 en 150 Mbps dat heeft onder andere met het aantal antennes in een apparaat te maken.

pcmbeen
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Verschillende malen geprobeerd met 5 Ghz eerst uit, opnieuw alles opstarten en daarna 5 Ghz weer aangezet. Binnen 24 uur weer verbinding met camera verbroken.

indien beide kanalen aan staan, dus 2,4 en 5 Ghz, zoekt het modem of Deco naar het beste signaal en wisselt dan tussen de 2,4 en 5 Ghz. Zodra er wordt gewisseld valt de Logitech Circle View uit. Deze camera is gemaakt op een wifisignaal van 2,4 Ghz. Aldus de berichten van Logitech.

Ondanks de lagere snelheid, werken al de aangesloten apparaten verder goed. De internetsnelheid van 75 Mbps is (tot nu toe) voldoende om alles te laten draaien zonder haperingen.

 

mvrgr.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat is dan echt weer zo'n design fout, hoewel dat mijn persoonlijke mening is. 5 ghz en 2,4 ghz zijn zover ik weet twee afzonderlijke wifi zenders. De logitech hoort gewoon verbonden te blijven. 

Dat zoeken naar het beste of minst drukke band mag enkel effect hebben op apparaten die ook dual band functie hebben dus zowel op 2,4 en 5ghz kunnen werken.

 

Hier heeft 2,4 en 5ghz dezelfde naam ik heb bewust zo min mogelijke wifi apparatuur, de 2 apparaten die enkel via 2,4 ghz werken hebben geen last van dezelfde ssid. Daar schiet u uiferaard niks mee op het probleem ligt puur bij Logitech en dan met name hun wifi implementatie.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hi @pcmbeen! Erg jammer dat de snelheid zo vermindert 😞 
Goed dat je ook al contact opgenomen hebt met Logitech, wel erg balen dat ze geen oplossing kunnen bieden. Gelukkig werkt het allemaal wel goed tot nu toe. 
Ik heb hier verder vrij weinig verstand van, misschien dat er nog iemand in het topic komt met de oplossing, maar zoals @RoWi. aangeeft, lijkt het probleem bij Logitech te liggen. 

pcmbeen
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Vandaag is de Logitech View camera WEER UITGEVALLEN.

Zonder enige aanleiding kreeg ik weer de melding dat de camera geen verbinding meer heeft.

Nu is mijn laatste optie om Wifi in het Ziggo modem uit te zetten, zodat alles via de Deco’s loopt.

 

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Nou zeg 😞 Je zou dan inderdaad je modem als accesspoint kunnen gebruiken, in plaats van router. Hier vind je een stappenplan daarvoor. Laat je ons weten of dit wel helpt? 

pcmbeen
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Bedankt voor uw reactie.

Vanmorgen kreeg ik echter weer de melding dat de camera geen verbinding had.

ik ga nu mijn laatste optie maar proberen, het Wifi signaal van het Ziggo modem uitschakelen.

Misschien dat het Ziggo modem signaal de oorzaak is, temeer omdat het modem zelf switcht tussen de wifi kanalen van 5 en 2,4 Ghz.

 Ik ga maar weer verder zoeken.

pcmbeen
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Heb het Wifi signaal op Ziggo modem uitgeschakeld.

de Deco’s staan in Access Point mode en 5 Ghz uitgeschakeld.

Zojuist de optie Snelle roaming in Deco app aangezet.

En nu…..weer wachten en hopen dat de camera on-line blijft.

 

pcmbeen
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

De Logitech Circle View camera heb ik vorig gekocht bij Apple.

Als het probleem zich blijft voordoen, ga ik Apple om garantie/terug betaling vragen.

Ik heb wel van diverse fora gezien dat Apple heel vervelend kan doen bij garantie. Ze zullen, als verkoper, doorverwijzen naar de producent (Logitech)

Misschien wordt het een leuke zaak voor de rechtsbijstandverzekering 🧐?

Ik blijf de resultaten wel in dit forum doorgeven.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@pcmbeen  schreef:

...echter ik heb de De Deco’s in de modus Access Point. Dan zijn er geen opties om de kanalen een andere naam te geven....



Vaak worden dit soort problemen veroorzaakt, door goedkope wifi apparatuur. Maar probeert u eens één ( of een mix ) van de onderstaande opties :


Voor op het apparaat zelf:
-Verwijder/vergeet/reset de oude wifi verbindingen/instellingen.
-Herstart apparaat
-Nu proberen in te loggen op wifi.

Alleen voor het betreffende apparaat:
-Zet het apparaat aan
-Start de Deco app op uw smartphone
-Staat het apparaat in de lijst ? Zo nee, stop dan met deze optie.
-Selecteer het apparaat
-Klik op tandwieltje bovenin
-”Mesh Technologie” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.

Voor het gehele systeem:
-Tijdelijk de 5 Ghz band uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Zet 5 GHz wifi weer aan, blijft wifi verbinding werken?

Voor het gehele systeem:
-Start Deco app
-Kies “Meer” ( vierkantje van 9 puntjes rechts onderin )
-Kies “Geavanceerd”
-“Snelle roaming” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Daarna “Snelle roaming” weer aanzetten, blijft wifi verbinding werken? Zo niet, dan deze optie gewoon uitlaten.

Voor het gehele systeem:
-Het gastnetwerk aanzetten
- Nu proberen in te loggen op het gast wifi netwerk



M.b.t. de Deco M4, leest u ook dit eens : Leidraad voor TP-Link DECO

pcmbeen
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Bedankt voor uw reactie.

Ik heb al deze opties uitgevoerd.

Deze morgen heb ik als laatste (mij bekende optie) het Wifisignaal op het modem van Ziggo uitgezet, zodat de camera (maar ook alle andere apparaten) alleen via de Deco Wifisignaal ontvangen.

Nu wacht ik weer af hoelang de verbinding stand houd.

Ik vrees dat de oorzaak in de Wifiverbinding van de camera zit.

De camera heb ik vorig jaar 20 oktober gekocht bij Apple.

blijft het probleem, dan ga ik Apple om garantie/terugbetaling vragen.

Ik heb wel gelezen dat Apple in dit soort gevallen heel moeilijk kan doen. Als dat het geval wordt, zal ik mijn rechtsbijstandverzekering moeten inschakelen.

Ik blijf de verdere ontwikkelingen op dit medium doorgeven.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Als ik dit zo lees ga ik bijna denken dat de wifi unit van de camera defecten heeft.

pcmbeen
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Na alle adviezen en tips mbt het willekeurig wegvallen van de Wifi-verbinding in een Logitech Circle View camera en een groot aantal contacten met Logitech, TP-Link, deze community uiteindelijk mij gemeld bij Apple. De camera was vorig jaar bij Apple gekocht.

Nu om toepassing van de Wettelijke garantieregeling gevraagd, en…..binnen 2 dagen gekregen.

De camera wordt door een koerier opgehaald en ik krijg het aankoopbedrag netjes terugbetaald.

Nu maar weer op zoek naar een andere camera die werkt in Homekit/Woning, maar dat is waarschijnlijk niet zo  moeilijk.

Alle meedenkers bedankt.👍 

Uitgelicht topic