1
Vraag
2
Reacties
RichardB1

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

DecoM4 installeren i.c.m. SmartWifi modem

Ik heb een nieuw smart modem geïnstalleerd icm de TP link boosters. Nu zeggen ze dat ik het modem uit moet zetten omdat dit een conflict geeft met de booster: hoe zet ik het modem dan uit? En klopt dit?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@RichardB1 Ik lees dat je er niet helemaal uitkomt met de instellingen. Je kunt dit aanpassen via de app, hier vind je meer informatie: https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet-wifi/smartwifi 

Bekijk in context

7 Reacties 7
S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

Je moet de Wifi uitzetten op het modem (en niet het modem uit 🙂 ).

En die boosters moet je in AP modus zetten.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,


Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO.

 

RichardB1
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Op het modem? Hoe dan? AP modus??

RichardB1
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kun je mij zeggen hoe ik dit moet doen? 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@RichardB1 Ik lees dat je er niet helemaal uitkomt met de instellingen. Je kunt dit aanpassen via de app, hier vind je meer informatie: https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet-wifi/smartwifi 

RichardB1
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb de oplossing; bij de Deco moet je naar geavanceerd gaan en daar moet je access point aanzetten ipv (aanbevolen) WiFi modem 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,


in welke mode staat de Deco set? Is dat Wifi-Router of Access-Point mode? U kan dat instellen/controleren in de Deco app ( start de app, kies "meer", kies "Geavanceerd" en controleer "Bewerkingsmodus" ).

Als u de Deco's alleen hebt voor het verbeteren van wifi, dan is AP mode de enige juiste mode. In AP mode staan bijna alle Deco functies uit en zijn de Deco's eigenlijk 'simpele' wifi stations, die samen een Mesh wifi netwerk vormen en geheel opgaan in de rest van uw netwerk.
In deze mode kan u bijna niets instellen in de Deco set, maar dat is ook niet nodig, want de Ziggo Modem/Router blijft de 'baas' in uw netwerk en daar moet u alles instellen.

In Wifi-Router mode staan alle Deco functies wel aan. B.v. de firewall functie schermt het Deco wifi netwerk geheel af, de DHCP functie geeft de verbonden apparaten een eigen IP-nummer en met 'Parental Control' kan u e.e.a. instellen voor uw kinderen.
In deze mode kan u wel alle instellingen aanpassen, maar dat hoeft niet. Als u e.e.a. gaat aanpassen, dan is enige kennis daarvan beslist noodzakelijk!

Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO, misschien staan daar nog wat tips in die u nog niet kent.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic